{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e34 svært valg!
  • #1   2. sep 2009 Klart manuel gear.
    Automat gear sutter i sådan nogle ældre biler, da det simpelthen skifter for langsomt, og har svært ved at bestemme sig ved vandring på speederen.
    Og så er der jo ikke så mange km i et aut gearkasse som alm..

• #2   2. sep 2009 Rene. det er noget om det, har selv pt en e28 525i auto. Meget nice at køre i. Men fart og ræs er der ikke noget af. Specielt hvis man kommer ud af et sving i høj fart, så skifter den alt for langsomt ned feks. Ved så bare ikke om det samme er gældene for en e34?

• #3   2. sep 2009 Jeg har en 525 24v med Automat.. Og den er jeg sgu glad for, mere end jeg havde forventet... Prøvede manual også... Men automat er sgu rart... Men hvis du bor i sønderjylland og ikke kører lange ture, men bare skal lege med den havde jeg valgt manual,... Hvor imod jeg som bor midt i københavn, med en masse trafik... Der er Automat gear sgu guld værd... Plus at Automat gear er god til motorvej... Min kører 180km/t med 3400Rpm. Hvilket er rart når man skal kører langt på motorvejen, så den ikke banker rundt oppe i høje omdrejninger...

• #4   2. sep 2009 BB C - Selvfølgelig er det ingen racerbil... Men e34'eren har en knap under speederen når den er trykket helt ned, så går den selv i sport... Og det hjælper betydeligt... Jeg er absolut ikke skuffet over min.... Og jeg gik fra en Subaru Impreza til E34 Automat... smiley

• #5   2. sep 2009 Kenneth. Ja kender godt fordelene ved automatgear, guuld værd om morgen ved myldretid! men elsker sku oss bare fart og psykotiske overhalinger, og slalom kørsel på HC andersens boulevard!! samtidig er det også rart at slappe af bag rettet og cruise. Tænkte på om hvordan det var at køre i e34 med manual, er der en blød overgang mellem speeder og kobling? eller er det i stil med en e30 som brækker foden på en?

• #7   2. sep 2009 jeg syntes en e34 525 aut er meget kedlig den virkelig død ved godt den er tung men find i manuel og så en 535 evt så er der lidt ræs i gaden

• #8   2. sep 2009 Jeg er helt klart til automat! Men det kræver selvfølgelig en ordentlig motor..
    Men det er jo en smagssag, jeg bliver bare sindssyg af hele tiden at skifte gear i trafik og ved køkørsel o.s.v..

Og det er noget fis at manuelt er hurtigere, tror i virkelig selv at i er så fandens gode til at skifte gear, at i kan gøre det mere effektivt end en gearkasse som 100vis af ingeniører har brugt mere end 20 år på at udvikle?

• #9   2. sep 2009 Brian V: Manuel ER HURTIGERE. For det første så ved den ikke hvad du tænker. For det andet går der et tidsrum før den finder ud af at den egentlig skal ned i gear, når du klamper speederen i bund.
    Desuden er de ikke lavet til ræs i ældre biler...

• #10   2. sep 2009 Brian V - Lige præcis....

Og jeg har en kammerat som har en e36 325 manual.. Og den er MEGET lidt hurtigere fra 0 - 200km/t... Jeg er max 2 bil længder bagud...

Men selvfølgelig mangler man Koblingen til drift i Auto...

• #11   2. sep 2009 Rene K - E34 Automat Gearkasse skifter hurtigere 2 gear ned end man kan gøre i manual... Og selvom de gamle gearkasser ikke er lavet til race, er de stadig lavet til at være så tæt på optimal som muligt... Og det ved bilen og ikke føreren

• #12   2. sep 2009 Jeg haft mange, mange biler.. Og som man kan se på fabriksopgivelserne er manuelt gear ganske rigtigt lidt hurtigere. Men det er kun marginalt og så er der ikke taget højde for "fumle-fatoren" ved manuelt gear.
    Man føler sig jo også lidt som som en racerkører når man sidder der og skifter op og ned i svingene, det er jo værd at tage med, hvis man kan lide den slags. Men jeg holder stadig på, at hvis din motor er kraftig nok, er automatgear at foretrække, for selvom det er herligt at lege McLaren i svingene, er det komforten der vinder i længden.
    Og nej, manuel er ikke nødvendigvis hurtigst, jeg har haft flere biler med automat der kørte fra det meste, og en især, der kørte fra ALT!

• #13   2. sep 2009 Det skal så lige siges at E34 M20 med Autogear Stinker... Men E34 M50 er meget bedre...

• #14   2. sep 2009 Brian vil give dig ret på punkter. Ja self hvis man skal ud og have en 750i af nyrere model, så er det klart at fortrække automat. De nye automatgear kasser er da også en del bedre en nogen af de ældre. Det er ikke optimalt med en autogear kasse i en e34 af to grunde. Gearskiftet kan umuligt være hurtigere/bedre end i manuel udgaven. Specielt i sving, drift osv. for det andet mener jeg personligt at hvis man skal op og lege automatgear skal bilen have en motor fra 250 og opefter før det er sjovt. Men ja så er det fandme også fedt med automat. Skal selv have en bmw e32 750i v12 automat når økonomien kommer på plads;)

• #15   2. sep 2009 BB C: Kan klart anbefale E32 750i smiley Har haft et par stykker af dem, og har faktisk lige købt en igen for et par uger siden. I den bil virker automatkassen perfekt, både den gamle og den nye model gearkasse.

Men så er det vel lagt fast, en lille Corolla Twincam og den slags er bedst med manuel, og store biler med masser af kræfter kan sagtens bære en automatkasse p.g.a. kraftoverskuddet. Men jeg er enig i at det er bedst med 250+ HK. Dog er den E32 735 jeg har egentlig ok hurtig, selvom den er tung og har kraftig mangel på HK.

• #16   2. sep 2009 Du skal op i mindst en 535i eller 540i som min før der er kræfter nok til den gearkasse. De mindre skal have manuel. Og gearkasserne fejler for øvrigt intet. BMW laver de bedste aut.gear sammen med Mercedes.

• #17   2. sep 2009 Har selv haft en 525i E34 med manuel. Det fungerede fint, men den er for svag til aut.gear efter min mening. Der er for lidt kræfter at tage af.

• #18   2. sep 2009 M50 altså

Kommentér på:
Bmw e34 svært valg!

Annonce