{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.493 visninger | Oprettet:

Luksusproblem - what to choose? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter og gutinder.

Håber I vil hjælpe mig med lidt kontruktiv vejledning med mit følgende lille luksusproblem:

Jeg er nu gået et par klasser op ad prisstigen mht. bilkøb, fordi jeg synes jeg vil prøve at købe noget nyere og se om jeg får endnu mere glæde af en sådan bil, end de biler jeg har haft indtil videre.

Derfor er jeg gået lidt på udkig efter biler i ca. 215000-250000 kr klassen. Og der er jo masser at vælge imellem i den klasse, men jeg har sat mig for mål at den helst skal gå fra 0-100 på under 8 sekunder og/eller helst have over 200 hk. Det er sådan lidt hip som hap om den er ny eller ej, den skal bare ikke være ældgammel og have kørt en milliard km.
Det behøver ikke at være en praktisk bil, da min kæreste allerede har en praktisk bil, og jeg og den skal kunne holde til at køre 20 km hver vej på arb. om dagen. (det burde ikke være noget problem). Den må gerne være lidt hidsig, eller lidt udover det sædvanlige.
Jeg har fundet lidt sjovt på nettet, og kunne godt tænke mig at høre jeres kommentarer til det.
En ny VW Scirrocco 1,4 TSI 160 eller 2,0 TSI 200 på papegøjeplader (evt. lidt brugt)
En ny Seat Leon Cupra på papegøjeplader (eller evt. lidt brugt med noget udstyr)
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Seat-Leon-2,0-5d.-TFSi-Cupra-Van_ID468172.htm
En 1999 Audi TT 225 Quattro
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Audi-TT-1,8-2d.-T-225-Coup%C3%A9-Quattro_ID480736.htm
En 2006 Golf R32 på papegøjeplader
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW-Golf-3,2-5d.-R32-V6-4M-DSG-Van_ID499746.htm
En 2007 Opel Astra GTC OPC
En 2003 Alfa Romeo 147 GTA
Og så et flagskib, som jeg er blevet lidt forelsket i:
En 1998 BMW Z3 M Roadster (321 hk og baghjulstræk! Jatak!)
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat-biler/BMW-Z3-3,2-M-Roadster_ID4343.aspx

Scirroccoen tiltaler mig især pga udseendet. men så er der ikke helt så mange heste. TTeren har altid tiltalt mig, og 225 motoren og 4-hjulstræk lyder som en spændende kombination. Alderen trykker bare en lille smule på den.
Er 240 hk igennem forhjulene på en Leon Cupra for meget til at den kan håndtere?
Er OPCeren værd at kigge på? Har ikke været så hooked på Opel tidligere, men denne her ser interessant ud:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Opel-Astra-2,0-3d.-GTC-OPC_ID462319.htm
Bliver Z3 M for dyr en omkostning at have kørende? Regner ikke med at værditabet er så slemt på den, men om det er en mega omkostning at køre rundt i en M-model?
R32 er jo også meget fed, men så er der jo stadigvæk TTeren og Sciroccoen istedet... Og den 3,2 V6er lyder muligvis til at være en dyr fornøjelse i længden?

Hvad synes I? Vil gerne høre nogle gode, begrundede meninger og hvis der er nogle der ligger inde med viden og/eller erfaringer med ovennævnte modeller hører jeg også gerne.

Kommentarer som:
"VW styrer"
"Tyske biler, det holder"
"Hold dig fra Alfa, det er noget lort"
har jeg hørt så mange gange før. Men en god konstruktiv debat, også gerne kritisk, vil jeg meget gerne høre.

Det skal lige tilføjes, at forsikringen er ikke noget problem i denne sammenhæng.
Jeg ved godt at disse biler kan forventes at være dyrere end standardbiler, men hvis der er nogle af disse biler der ville være en direkte økonomisk ruin, vil jeg gerne høre om det smiley

Er også åben for nye eventuelle indsalg
(har bl.a. også kigget lidt på Mazda 3 MPS, Subaru impreza, Lancer EVO, Audi A3 3,2, men de sagde mig ikke rigtig noget)

Tusind tak for alle jeres inputs!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luksusproblem - what to choose?
  • #1   6. sep 2009 Forresten:
    Hvis jeg har linket til en persons bil i min post, som vedkommende ikke er interesseret i at have med, vil jeg naturligvis fjerne det med det samme, hvis vedkommende ønsker det.


  • #2   6. sep 2009 Ja med mindre du er ligeglad med om bilen er på guleplader så havde jeg valgt R32eren. Super lækker bil og ikke mindst motor.

    Ellers tag et kig forbi min Leon:

    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=155817&ipc=479796

    Den er til salg her:

    http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=836886

    Rune


  • #3   6. sep 2009 Jeg kan starte med at sige at jeg valgte Cupraen frem for Astra OPC, for syntes den kører meget bedre. Og den har flere muligheder for tuning, hvis man skulle have lyst til det. Den er rimelig god til at få kræfterne i jorden, hvis vejen ikke er våd.

  • #4   6. sep 2009 havde uden tvivl snuppet en z3 ud fra de du nævner, selvom scirrocoen er for lækker.. men se på din alder, skal du ikke snart ha småfolk? langt de fleste du nævner er 2 personers eller på gule plader, var træls at skulle sælge sin drømmevogn pga man blev 3 :).. jeg havde kigget efter en lækker vogn med bagsæde

  • #5   6. sep 2009 Jeg ville ikke vælge opelen. Vi har haft dårlig erfaringer med opel og deres værksted, med at de ikke laver tingene ordentligt og vores helt nye astra var tit på værkstedet..
    Bmw'en har rigtig god komfort og en solid motor.
    TT'en har jeg altid godt kunne lide og har kun hørt godt om den.
    Scirrocoen er en fin bil. Men jeg synes personligt at for de penge den koster får man ikke nok bil. Så jeg ville enten vælge bmw'en eller audien..
    De andre biler har jeg ikke erfaringer med og vil derfor heller ikke udtale mig om dem.


  • #6   6. sep 2009 Z3 M. Den gir da det hele røvhul, og så er det en DRIVERS CAR!

  • #7   6. sep 2009 Tusind tak for jeres inputs.

    Jeg regner også med at tage ud og prøve en ny Cupra og en ny Scirrocco senere idag, for at få syn for sagen. Så må jeg ta den derfra. smiley

    Nicolai K: Tror du også en en Z3 M er komfortabel? Det er jo så at sige en M3er, bare i Z3 version. Har aldrig prøvet det nemlig.
    Det med ungerne er ikke det store problem. Kæresten har givet mig 3-4 år at løbe på endnu, desuden har hun også en Kia Picanto, som må blive børnecontainer, hvis det skulle blive nødvendigt. Så det rører mig ikke så meget, og på den anden side, så må jeg hellere se at få levet drømmen ud nu, mens jeg har råd og inden det er for sent. (og mens jeg stadig kan nyde det som ung i midt/slutningen af 20erne).
    Men kan umiddelbart se at Astraen ikke bliver anbefalet så meget som de andre. Det er noteret. smiley


  • #8   6. sep 2009 Sorry, den med komforten var til Sven J, ikke Nikolai K smiley

  • #9   6. sep 2009 Til den pris kan du i hvert fald nemt finde dig en lækkert udstyret Saab med nogen få år på bagen smiley
    De kan i hvert fald håndtere krafterne, nemme at chippe til nogen flere kræfter, og så kører de jo dælens godt.
    Jeg kan kun anbefale dig at tage ud og prøve en, det kan jo ikke gå værre end at du ikke vil have en.


  • #10   6. sep 2009 Rasmus E

    Hvis jeg stod i din situation, og havde dette "problem" - så ville jeg personligt holde mig LANGT fra bilgalleri. Du risikerer bare at blive skubbet i den forkerte retning, og ender med at købe en forkert bil pga. folks ikke altid lige brugbare kommentarer (ingen kritik til ovenstående, der er ikke noget galt med jeres).

    Jeg ville tage ud, og prøve hver enkelt bil - Hvis du ikke har kørt dem, hvordan kan du så vælge?

    Du får mest ud af at gå efter din mavefornemmelse, kvalitetsmæssigt ligger de biler du nævner jo forholdsvis højt - Og jeg tror ikke det er i småting som "den der skal du ikke vælge, de er kendt for at have problemer med synkromesserne" du skal lade dig gå på af. Alle biler har fejl, alle biler går i stykker.

    Det kommer alt sammen ned til hvilken person du er, vil du virkelig gerne SES, så havde jeg da valgt BMW'en eller en Audi, det skriger jo penge, og det ved tøserne smiley

    R32'eren og Leon'en har ikke så meget "sportsvogn" over sig, men til gengæld overrasker de. Det er ikke alle der lige kan sætte finger på om det er en r32 eller en alm. golf, hvis man ikke interesserer sig for det.

    Vil du være smartass, eller vil du være mere settled men stadig med hestene i orden?


  • #11   6. sep 2009 super med damens bil :D.. er helt klart nu ens bil drømme skal leves ud. har kun siddet bag rattet i en scirocco af dem du nævner og kan kun sige godt om den, på nær pris.. men synes der kører for mange af dem rundt ligesom der gør af golf og seat.. en z3 derimod ser man ikke ret mange af, og er sådan set grunden til jeg ville vælge den, har også en forkærlighed for bmw'er... så z3eren ville være den første jeg tog ud og prøvekører og er bilen egenskaber i top, så var det der jeg lagde mine penge

  • #12   6. sep 2009 På din liste havde JEG valgt Scirocco 2,0 TSI og så med DSG på papegøje skilte.. smiley

  • #13   6. sep 2009 En Saab interesserer mig ikke så meget. Det kan efter min mening let blive lidt for 'kedeligt' i min terminologi. Men helt enig, sådan en 9-3 Hirsch er en vildt lækker og overraskende bil, men det stadie er jeg ikke nået til endnu.

    Joachim: Tak for dit svar, og ja, der findes helt klart forumindlæg på bilgalleri som burde høre en børnehave til. Men synes også efterhånden jeg har læst nok indlæg til at kunne sortere de mere seriøse fra de mindre seriøse. Selvfølgelig er det klart min egen holdning og fornemmelse der spiller stærkest ind, det kan man også se på mine tidligere bilvalg, bilvalg som ville være blevet frarådt af mange herinde, og det er biler som jeg har været utrolig glad for! (eller er..)

    Men jeg synes til gengæld også at det er interessant at høre folks meninger og eventuelle erfaringer til det.
    Naturligvis vil jeg ikke fraskrive nogle biler udfra det jeg hører, men jeg tager alt det med i lasten, som jeg overhovedet kan, og så må jeg vurdere ud fra det. Og derfor har jeg spurgt på bilgalleri, da her er mange forskellige meninger, som man så må prøve at forholde sig til.

    Problemet med TT og Z3 er at de efterhånden er 10 år gamle. Og de andre er vel max 3-4 år gamle, og det gør det lidt mere interessant.
    Har også læst diverse anmeldelser inde på bilbasen, samt talt med folk der har erfaring med de forskellige mærker.


  • #14   6. sep 2009 Jo, men Vw Kim, Hvis jeg skulle vælge en Scirrocco 2,0 TSI DSG på papegøjer, skal jeg op over 300000 fra ny, hvis der også skal lidt udstyr (og det skal der jo)
    Der er én til salg på bilbasen, men den er sølvfarvet, og den skulle helst være sort, hvid eller mocca-brown hvis det skulle være smiley


  • #15   6. sep 2009 Jeg havde taget en e46 330

    evt. denne

    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-330i-3,0-4d_ID195601508.htm


  • #16   6. sep 2009 ThomasNM så hellere en coupé eller cabriolet smiley

  • #18   6. sep 2009 Min bror har 2 biler tilsalg hvis det var noget. En audi a6 4,2 qautro med alt rs6 udstyr eller en mini cooper s works med alt udstyr. begge biller går under de 8 sek. Minien er sjovest og audien er mest praktisk.Kontakt mig hvis det har int.

  • #19   6. sep 2009 S4eren har jeg også kigget på. Men så foretrækker jeg Sedanen. Og der er kun én til salg til en nogenlunde overkommelig pris, og den har alligevel kørt næsten 200000 km. Og vil gerne have en bil nu, der ikke er kørt så langt.

    Cooper S works lyder da nogenlunde interessant. Har kigget en lille smule på dem, men synes at Works version har været lidt for dyr. Så synes jeg næsten hellere jeg vil have en TT istedet. Ligger den ikke også lidt over det jeg har sat som beløbsgrænse?
    A6 4,2 er en flot og lækker bil. Men ikke noget for mig. Ihvertfald ikke lige nu.


  • #21   6. sep 2009 Fint dillemma du står i hehe smiley

    Z3eren er en kæmpe sjov bil, den trækker i den rigtige ende og M motoren skuffer aldrig, men pladsen og "komforten" skuffer syntes jeg... Det er en rigtig strand bil man lufter når vejret er godt og ikke en hverdags bil til arbejdskørsel...

    Leon' en er en rigtig fin bil, den er god til at overføre sine kræfter til jorden, kvaliteten er lidt plastik (man kan godt se det er en billig VAG), den er et rigtig fint alternativ til de andre biler, man skal bare lige være klar over der snart kommer en faceliftet model på gaden og det vil få de gamle til at falde lidt drastisk i pris...

    Scirocco'en er sindsyg fed udefra og på de 2 forreste sæder, men så går det også galt... Som gulpladet er den nytteløs, højden i bag er nemlig så lille at vis du have en "normal" størrelse hund (labrador osv) så vil den skrabe i mod taget :S den lille 1,4 tsi kører fantastisk...

    Har kun prøvet den lille audi tt, og det er skam også en fin bil, men alderen er bare løbet fra den når man tænker på hvad de koster som brugt... Ville aldrig bruge så mange penge på noget som er 10 år gammelt, når der findes mange nyere alternativer i samme prisklasse...

    Det var lige dem jeg har prøvet ud af dem du nævner...

    Vil ikke sige hvilken jeg syntes du skal vælge, syntes du skal tage ud og prøve hele stakken også find ud af hvilken bil du føler dig bedst tilpas i...

    God jagt


  • #22   6. sep 2009 Jeg ville klart købe en Jaguar E type eller lign... 100x federe bil og den falder ikke i værdi...
    Og nu du/i har en bil mere så kommer den på veteran forsikring og koster ikke en skid at have plader på


  • #23   6. sep 2009 En E-type kræver efter min mening en garage, hvilket jeg ikke har endnu. Så den skulle stå på vejen og køre hele året. Jeg skal jo bruge bilen til at køre til og fra arbejde også (men det er bare 20 km motorvej hver vej), så jeg synes ikke at en E-type ville være det oplagte valg.
    Det kommer måske når jeg bliver lidt ældre, og har tid til at nusse om den i min garage.

    Nå gutter, tak for jeres input.
    Det har været meget interessant.
    Nu vil jeg finde en forhandler der har søndagsåbent og prøve mig en tur i en Leon cupra og Scirocco hvis jeg er heldig at de har dem.


  • #24   6. sep 2009 Synd du bor i København, ellers kunne du være kommet med en tur ud i min, så du kunne mærke en der er lidt modificeret...

  • #25   6. sep 2009 Tak for tilbuddet Steffen. Det kunne have været sjovt, hvis geografien havde passet.

    Har lige kørt en Scirocco 2,0 TSI manuel. Den er absolut ikke uden evner!
    Glæder mig til at prøve nogle af de andre.


  • #26   6. sep 2009 Steffen M

    Så vil jeg kraftedderme os ha en tur,og her passer geografien fint fint.. smiley


  • #27   6. sep 2009 Vw Kim.

    Du er jo ikke interesseret i tuning af biler, så det er der ingen grund til...;o)


  • #28   7. sep 2009 Steffen M

    Haha,nej vil ikke selv tune,men har ikk noget imod TUNEDE biler. smiley


  • #29   7. sep 2009 Vw Kim.

    Men du har jo ikke noget at "bytte" med, for skal fandme ikke med dig ud og køre...;o)


  • #30   7. sep 2009 Steffen M

    Rolig nu,den knallert kan jo godt køre mere moderat. Afhænger helt af manden som sidder på sædet. smiley

    Jeg prøver din bil,du prøver min knallert.. Deal?


  • #31   7. sep 2009 Vw Kim.

    No deal...;o) Jeg har ikke knallertkort...


Kommentér på:
Luksusproblem - what to choose?

Annonce