{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

"Garanti" ved privat handel. {{forumTopicSubject}}

Har lige lovet en kammerat at stille dette spørgsmål herinde.

Han har netop byttet sin Toyota Sportsvan 2,2 TD til en Nissan Patrol 2,8 TDI.

De har byttet lige over og selvfølgelig underskrevet en slutseddel med flueben i "købt som beset".

Efter han så har kørt små 50 km i bilen begynder den at bremse meget dårligt og skævt, hvorefter han konstatere at den ikke har bremsevæske på, han efterfylder så og køre igen, men efter ca. 3 opbremsninger er beholderen tom igen.

Hvad siger loven omkring sådanne fejl som sælger med 100% sikkerhed har været opmærksom på dog uden af sige det til min kammerat?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Garanti" ved privat handel.
  • #1   11. sep 2009 Varer som er købt, af privat som beset har ingen garanti..

om så bilens motor faldt af på motorvejen, kan sælgeren ikke stilles til ansvar.

• #2   11. sep 2009 Ved privat køb er bilen købt som beset og der er ikke noget at komme efter!

• #3   11. sep 2009 Hvis han bevidst har undladt at fortælle omkring de fejl, han har kendt til, har han begået bedrageri. Problemet er bare, at det er så ualmindeligt svært at bevise - praktisk talt umuligt - så han vil nok ikke få noget ud af at gå videre med noget...

• #4   11. sep 2009 hvis han kan bevise sælger kendt fejlen hvilket er umuligt skal sælger betale

• #5   11. sep 2009 desværre ingenting at gøre.. Har selv været i det dilemma, og kunne intet gøre... Når slutsedlen er underskrevet, så hæfter man selv på den nye bil...

• #6   11. sep 2009 det er en såkaldt OK-garanti (Over Kantstenen-garanti)

med mindre din makker tager til en advokat og kan påvise at sælger vidste dette i det øjeblikket han solgte bilen... eftersom det er en rimelig grov og uansvarlig fejl som sælgeren burde have vidst, så måske...

men i langt de fleste tilfælde er der ikke meget at komme efter

• #7   11. sep 2009 Folk snakker, som de har forstand til. Ifølge loven <i>er</i> der noget at gøre - men i praksis kan man intet gøre.

• #8   11. sep 2009 Så tror jeg sgu vi køre over til ham og tager min kammerats bil tilbage.

• #9   11. sep 2009 Problemet er, at hvis han siger "Nej tak, det vil jeg ikke", så kan I intet gøre...

• #11   11. sep 2009 @ B A Y.

Den lov kaldes, toilet lov.

Den er meget indentisk med, hvor man drejer fordi modkørende blinker til højre men alligevel fortsætter ligeud lige ind i dig...

Begge tilfælde kan man intet bevise, derfor er det retarded at sige der findes noget der kan "Hjælpe" en,

• #12   11. sep 2009 Ulrik L >> Er man stor nok til at snyde andre mennesker så er man også stor nok til at tage konsekvenserne af det.

• #13   11. sep 2009 **Skal rettes til et T kryds, hvor du skal dreje ud, og ham der kommer fra venstre side blinker til højre, ind hvor du kommer ud af. Men drejer ikke.

• #14   11. sep 2009 Du er stadigt nødt til at behandle juraen, som den forholder sig. Bevisbyrden er en anden side af sagen. Derfor skrev jeg også efterfølgende, at loven er så godt som umulig at praktisere.

• #15   11. sep 2009 Enig med B A Y smiley

• #16   11. sep 2009 hmmm... det er da selvfølgelig trist, at blive snydt på den måde.
    medmindre man har en rigtig got advokat og gider at bruge tid og penge på en evt. civil retssag, så er der intet at gøre.

Men hvis bremsevæsken løber ud så hurtigt, så er det vel bare en bremseslange, der er utæt og skal skiftes... det er vel en udgift, der er lie til at overkomme...

• #17   11. sep 2009 @ Martin E...

Min ven købte en citroen xara. fra privat handel..

Efter at have kørt 100km hjem, og efter at parkere bilen. Lukker han døren og så lyder det *SMaaaaaask* så falder motoren kræftedme ned.

viser sig den tidlg ejere, vidste det på forhånd.

Men da,,, min ven fik afvide af politiet da han klagede. At de havde ikke tid til små bagateller som det, og han ville aldrig kunne bevise noget. Så han kunne gå hjem og få sin "Lærestreg".

• #18   11. sep 2009 alex S >> Ja, nu skal den lige kigges ordentligt igennem, men er der tale om en stor udgift så får sælger lov at betale.

Bare ærgeligt man ikke kan gå rettens vej.

• #19   11. sep 2009 Man kan sagtens gå rettens vej. Men det er dyrt og som sagt umuligt at bevise. Derfor vil det være spild af penge.

• #20   11. sep 2009 Jaa det kan jeg godt se, rettens vej er som sædvanelig ikke den bedre eller billigeste.

• jan p
    jan p Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 11
    #21   2. mar 2011 Nej rigtig at loven er som i siger men men hva med om stedet herinde siger at man ikke ville have dem der svindlerm og herinde lukke deres ip adr slut og færdig med dem der er en regel over på en klub side for merceder og derover siger de hvis svindler med dele eller anden form for svindel ja så er det ud af klubben. OG DER ER OGSÅ FOLK herinde som er nogle snydepelse har selv lige købt en golf 2 og da jeg kom hjem efter 82 km ja så røg det ud med olie over hele motorrummet fuck noget lort og ringede til sælger og nej der ikke noget at gøre det kendte han ikke noget til med fremover når han har noget til salg ja så skal jeg skrive det under han annoncer tror mig

Kommentér på:
"Garanti" ved privat handel.

Annonce