{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.957 visninger | Oprettet:

Forsikring dækning ved Kasko {{forumTopicSubject}}

Wassup Peepz.

Jeg var ude for en uheld her for ca. 1 måned siden hvor det så var en solo uheld i et sving for min bil, BMW 523i e46, skred og ramte side skinnerne og kørte så oven på den og smadret hele venstre undervognen. Der var en oplysningstavle på at køre 40kmt. Jeg kørte ca. 50kmt i vådt fører.
Jeg ringet til politiet med det samme (DUMT, men når man er i en hvis form for chok laver man dumme fejl - spiller lidt bagklog nu). Jeg tror et par vidner sagde at jeg kom i en høj fart, desværre - hvilket jeg ikke gjorde sagde jeg også til politet.
Bilen er total skadet kan jeg bekræfte for jer og har fået en afslutning sag med min taksator

Jeg har fuld kasko på bilen og venter nu på at mit forsikrings selskab overfør mine penge til bilen men de vil gerne have en politirapport før de vil gøre noget ved sagen. Jeg ka ikke fatte hvorfor de skal have en politirapport eftersom det er en solo uheld og ingen andre er involteret i uheldet. Ingen tekniker har målt bremselængden. Politet tog et par fotoer - ved vådt fører som sagt.

Grov uagtsomhed ved vådt føre? hmm påstand mod påstand.

Er der risiko for at jeg ikke får mine penge? Er der nogen som har været ude for en solo uheld med fuld kasko og ikke fik sine penge eller måske en historie i sammenhæng med episoden foroven? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring dækning ved Kasko
  • #1   15. sep 2009 kan sige jeg kæmper på 6 månede med mit selskab ang. en brand i bilen :(...

ring til politiet og ryk dem for den rapport og ring til selskabet og pres dem evt. lidt. har jeg selv gjort.

• #2   15. sep 2009 kan ikke se hvorfor du ikke skulle få dine penge, det jo et uheld som sker, kunne kun se der var et problem hvis du ikke havde kørekort, eller havde drukket alkohol...

• #3   15. sep 2009 Eníg med Tommy...de kan ikke afvise på grund af noget som det du beskriver.

• A A
    A A Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 47
    #4   16. sep 2009 har selv siddet i tryg forsikring, og har aldrig hørt om minus dækning pga fart eller andet uagtsomt. Kun hvis du har skrevet under og har fået en måler sat ind i bilen til fordel for billigere forsiking, kan det blive et problem. Da SKAL man overholde fartgrænser:)

• #5   16. sep 2009 som A A skriver, så er det bare surt show for din forsikring, hvis du har kørt for hurtigt, og fejlen sker derefter (siger ikke du har gjort det eller noget) Det er kun hvis du som fx ved alka vælger at spare 40% ved at få en sort box i bilen, så må man nemlig kun køre max 5km/t for hurtigt ved ved et uheld, men over 5km/t udløser udelukkende en ekstra selvrisiko.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #6   16. sep 2009 Politiet kommer normalt kun ud til et uheld, såfremt der er noget at komme efter... Et forsikringsselskab har mulighed for at indhente alle relevante oplysninger for at behandle sagen - herunder politirapport. Ud fra dine oplysninger, tror jeg ikke du skal være bange for ikke at få erstatning. Men har du kørt for stærkt og ikke efter forholdende, kan erstatning godt bortfalde.....

• Sune J
    Sune J Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
    #7   16. sep 2009 Afhængig af hvad hastighed du har kørt med kan de godt afvise at dække. I dine forsikringsbetingelser finder du sandsynligvis en sætning der hedder noget i stil med "Kaskoforsikringen dækker ikke skader forvoldt ved fortsæt, ved hensynsløshed eller ved grov uagtsomhed"
    Og jo - det sker at kaskoskader afvises fordi føreren har kørt råddent. I dette tilfælde tvivler jeg dog på at man vil betragte det som groft uagtsomt. Det er kun en overskridelse på 10 km/t, og selvom det er i vådt føre vil jeg ikke mene det er er nok.

Kommentér på:
Forsikring dækning ved Kasko

Annonce