Forsikring dækning ved Kasko {{forumTopicSubject}}
Wassup Peepz.
Jeg var ude for en uheld her for ca. 1 måned siden hvor det så var en solo uheld i et sving for min bil, BMW 523i e46, skred og ramte side skinnerne og kørte så oven på den og smadret hele venstre undervognen. Der var en oplysningstavle på at køre 40kmt. Jeg kørte ca. 50kmt i vådt fører.
Jeg ringet til politiet med det samme (DUMT, men når man er i en hvis form for chok laver man dumme fejl - spiller lidt bagklog nu). Jeg tror et par vidner sagde at jeg kom i en høj fart, desværre - hvilket jeg ikke gjorde sagde jeg også til politet.
Bilen er total skadet kan jeg bekræfte for jer og har fået en afslutning sag med min taksator
Jeg har fuld kasko på bilen og venter nu på at mit forsikrings selskab overfør mine penge til bilen men de vil gerne have en politirapport før de vil gøre noget ved sagen. Jeg ka ikke fatte hvorfor de skal have en politirapport eftersom det er en solo uheld og ingen andre er involteret i uheldet. Ingen tekniker har målt bremselængden. Politet tog et par fotoer - ved vådt fører som sagt.
Grov uagtsomhed ved vådt føre? hmm påstand mod påstand.
Er der risiko for at jeg ikke får mine penge? Er der nogen som har været ude for en solo uheld med fuld kasko og ikke fik sine penge eller måske en historie i sammenhæng med episoden foroven?
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.102
ring til politiet og ryk dem for den rapport og ring til selskabet og pres dem evt. lidt. har jeg selv gjort.
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 535
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 47
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
sep 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
Og jo - det sker at kaskoskader afvises fordi føreren har kørt råddent. I dette tilfælde tvivler jeg dog på at man vil betragte det som groft uagtsomt. Det er kun en overskridelse på 10 km/t, og selvom det er i vådt føre vil jeg ikke mene det er er nok.
Forsikring dækning ved Kasko