899 visninger
|
Oprettet:
20v til 20vT ombygning regler {{forumTopicSubject}}
Hvordan og hvorledes er reglerne med at smide en turbo motor i en almindelig 20v ??
Den er jo god nok mht 20% reglen ?
Kan den synes ?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 65 Svar: 1.038
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.717
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.067
jun 2004
Følger: 80 Følgere: 75 Biler: 13 Emner: 357 Svar: 2.250
Men igår var der en ven der blev ved med at sige at DET KAN DEN IKKE og var 100% sikker ???
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.717
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Han TROR, han er sikker - men han har altså ikke ret
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 892
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jo, det er da en konstruktiv ændring. Det skal skrives i reg.attesten på lige fod med alle andre ændringer.
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Ovennævnte er taget fra fstyr.dk
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 892
kender flere der har fået det lavet sådan.
jan 2006
Følger: 31 Følgere: 28 Emner: 14 Svar: 295
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det gælder ved eftermonteret tryk. Dvs. hvis man bygger turbo på den motor, der ligger i bilen i forvejen. Det er der, forskellen ligger
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.
En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen sidestilles i disse tilfælde med en egentlig motorudskiftning.
Hvis der samtidig med motorudskiftning/motortuning også foretages udskiftning af støddæmpere, bremser, gearkasse, differentiale eller andre ændringer, kan det betyde, at køretøjet mister sin afgiftsmæssige identitet, og der skal betales afgift, også selv om effektforøgelsen ikke overstiger 20 pct. Det gælder, hvis der er tale om helt eller delvist modelskifte, jf. nedenstående afsnit.
Ved motorudskiftning/-tuning eller anden ombygning er det altid klogt at spørge synsvirksomheden om eventuelle krævede tekniske ændringer.
Effektforøgelse kan opnås enten ved motorudskiftning eller ved motortuning, evt. ved en kombination af begge
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
Så hvis det er som du sige Bay så er det fordi der er blevet ændret i bekendgørelsen inden for de sidste par år.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jan 2006
Følger: 31 Følgere: 28 Emner: 14 Svar: 295
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 892
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Heller ikke nødvendigvis. Min Golf blev i sin tid chippet til 196 hk uden der skulle betales ekstra afgift
20v til 20vT ombygning regler