{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

I lære som automekaniker? {{forumTopicSubject}}

Er den er en venlig sjæl der vil fortælle mig lidt om uddannelsen da jeg leger med tanken og at vælge den vej! Har læst en del om uddannelsen men vil stadig gerne vide mere!

Praktikplads under skoleforløb?
Hvad laver man specifikt?
Er det spændende?
Løn osv:)

På forhånd tak!

Kom gerne med egne inputs!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I lære som automekaniker?
  • #1   21. sep 2009 Vi skulle 14 dage i praktik undergrundforløb. ellers skal du jo selv ud og finde en læreplads.

Hva man laver? Kommer det ikk helt af sig selv??

Om det er spændene? Kan du lide og rode i biler? Hvis nej, skal du nok ikk gøre det..

• #2   21. sep 2009 hvis du vælger at gå den vej, ville jeg være sikker på at ha en læreplads inden jeg startede. da det er rigtig svært at finde en. står selv at mangler en :s

• #3   21. sep 2009 jeg fik at vide det var 23 uger til at starte det hele med på Teknisk skole

• #4   21. sep 2009 Jeg havde 2 år skoda og 1.5 hos peuget på grund af jeg flyttet.

Jeg lavet alt hos skoda, selv gamle sjove opgaver og rust. Hos peugeot lavet jeg ikke andet en service og skiftet dæk. var der en opgave med topstykke der skulle laves, så var der en special til det. var der el problemer der ikke kunne udlæses var der en til det. og så havde vi plade værksted og klargøring andre steder

jeg havde vidst en løn på lige godt 10.000 udbetalt

• #5   21. sep 2009 Hos skoda klargjorde jeg biler og brugte en fluke. hos skoda måtte jeg fuske alt det jeg ville. Hos peugeot havde vi en fælles fluke til 10 mekanikker og der måtte ikke fuskes

• #6   21. sep 2009 hvis man gider biler er det sku fint nok, jeg kan godt lide at kunne sætte mig ind i tekniken bag forskelige ting, og så arbejde med det frem for service..

Så hvis jeg kom på et service værksetd ville jeg kede mig, men folk er jo så forskelige..

hvis du kan lide biler, er det måske sagen for dig, du kan jo tage grundforløbet og snuse lidt til det, så ved du måske mere om det er dig..

• #7   21. sep 2009 Fluke?

• #8   21. sep 2009 en Fluke er et måleapperat til strøm ....

• #9   21. sep 2009 ja Fluke er et måleapperat til strøm som bruges når testern ikke vil hjælpe eller der er tale om ledningsfejl, så hedder det manuel fejlsøgning.. ;D

• #10   21. sep 2009 Fuck jeg er træt af Fluke's! 1½ uge med ren udmåling på motorstyring... ! Det trættende... IMORGEN IGEN!! Hurra smiley

• #11   21. sep 2009 du skal nok gøre op med dig selv om det er en "ungdoms dille" at du vil arbejde med biler, eller om du syntes det er interessant.

Der er utrolig mange der hopper fra faget efter meget få år

• #12   21. sep 2009 -Praktikplads under skoleforløb?
    Praktikplads under skoleforløb skal skolen finde til dig hvis du ikke selv finder noget, og det er kun 2 uger mener jeg.. selv grundforløbet er et halv år.

-Hvad laver man specifikt?
    Hvad man laver, det er meget forskelligt hvor du er, nu er jeg selv på et autoriseret hyundai værksted og det fortryder jeg. det er alt for ens formet keder mig helt vildt.. der er ikke noget udfordring i det overhovdet!! Så hvis jeg kunne vælge om så ville jeg klart havde valgt et mindre uautoriseret værksted.. men det bare min holdning..

-Er det spændende?
    Som sagt synes jeg ikke det er så spændene mere.. kan stort set lave alt, støder meget meget sjældent på noget jeg ikk kan finde ud af.. så glæder mig til jeg er udlært, men igen hvis jeg havde været på et uautoriseret værksted havde det måske været noget andet smiley

Mvh Jonas C

• #13   21. sep 2009 Nu har jeg prøvet en del andet en mekaniker og har taget gymnasiet men har indset det er biler jeg vil have med at gøre

• #14   21. sep 2009 michael f- håber godt nok ikke at skoda der hvor du var, var et autoriseret værksted når i måtte fuske. er jo klart på autoriseret værksteder at der ikke må fuskes og tingene skal laves ordentligt. man skal ligesom overholde visse standerter når man er autoriseret værksted

• #15   21. sep 2009 morten k... med fuskes, menes der at man må bruge værkstedet til privat arbejde..

• #16   21. sep 2009 Tag på grundforløbet. Også når du går der søger du som en sindsyg.

De fleste vil kun have lærlinge når de har taget grundforløbet så de kan se ens karakter om man overhovedet fatter det og om man kan møde til tiden og om man laver noget.

• #17   21. sep 2009 nåår på den måde, okay hehe smiley misforstod det helt

• #18   21. sep 2009 Lige nu er tiden nok lidt skidt for at finde læreplads..
    Da jeg startede for 3 år siden kunne jeg sådan set selv vælge og vrage mellem værkstederne..
    Om det er spændende - det afhænger meget af værkstedet!
    Jeg er på toyota, og jeg er da med til at skifte toppakninger og skifter selv koblinger, det får man ikke lov til på fx Peugeot, der er det bare service og dæk, og det bliver man VIRKELIG træt af hurtigt..
    Løn er skod, men hvis man er glad når man står op om morgenen, går det hele jo nok..

• #19   21. sep 2009 Jeg er hos Toyota/Ford i haslev, og altså man får lov til meget..det er meget sjældent at toyotaerne fejler det store, men er glad for at der er afveksling imellem bilerne, så man ikke får for meget af det ene mærke.

Jeg vil mene at det bedste sted at få læreplads, er på et lille åbent værksted, hvor alle biler kommer, da man bliver meget alsidig af det =)..

lønnen er skod ja, men der er stort grundlag for videreuddannelse, og arbejde i udenlandet =)..

• #20   22. sep 2009 Der er altid plads i FORSVARET smiley

Kommentér på:
I lære som automekaniker?

Annonce