1.648 visninger
|
Oprettet:
importer bil fra tyskland {{forumTopicSubject}}
hej. jeg gør og tænker lidt på at få importeret en audi a4 avant fra tyskland, men ved ikke helt hvordan man går altså med indregistrering og sådan. nogen der evt har prøvet det før eller ved hvordan man gør.
kunne godt tænke mig at vide lidt om krav bilen skal have.
papir arbejde, og indregistrering.
tak på forhånd.
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 185
tag ned og kig på den, køb den når du har tjekket den og du er tilfreds med den (husk KFZ brief og meget gerne fuld servicehæfte), kør den hjem på tyske prøveplader, tag ud til lokale motorkonotor og få udleveret prøveplader, få den toldsynet, kør til SKAT og vent en halv dag der for at betale afgiften (husk alle papir), betal for nummerplader (husk forsikringsbevis) færdig arbejde... jeg har selv lige hentet min
det er ikk sværre end man selv gør det til
jun 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 59 Svar: 204
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Men de koster heller ikke ret meget.
Du får fat i nogle tyske prøveplader på motorkontoret i Tyskland.
De har døgnåbent hos Skat i Padborg, man skal bare have pas, kørekort og tysk registreringsbevis med (farzeugbrief mener jeg det hedder).
Syn og Toldsyn klares samtidig og er en forudsætning for indregistrering.
vurderingen kan kun foregå hos de fire hovedskatte-centre: Aalborg, Århus, Odense og Tåstrup.
Ellers kan det tage op til fem uger, hvis man tager til en af de "lokale" skattecentre.
Jeg har dog lidt bedre erfaringer med det, det tog ikke mere end et par timer sidst jeg fik betalt afgift på en bil, og indregistreret den.
apr 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 270 Svar: 675
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 185
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Du må ikke engang køre i en Tysk indregistreret bil i Danmark. Så jeg kan ikke se hvorfor de skulle lave reglen om.
Dertil kommer at hvis du bliver stoppet i en ikke dansk indregistreret bil i Danmark, så kan du komme til at betale afgift på bilen, bare fordi du har kørt i den i Danmark.
Men det lyder godt hvis loven er lavet om, men jeg vil gerne se det på skrift før jeg tror det.
apr 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 270 Svar: 675
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Ralle . >> Jeg undskylder mange gange: reglerne ser ud til at hvis du har tyske prøveplader med den "røde" stribe, så må de køre i hele Europa, men den "gule" stribe må kun køre i Tyskland.
Jeg ved så bare ikke hvordan reglerne tolkes når du er dansker, da du stadig ikke må køre i en udenlandsk indregistreret bil i Danmark.
Men ovennævnte regler skulle være gældende siden den 1/7-09, så ja det er nyt, og jeg undskylder.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Bilen kostede ca 3500 kr med helt nye dæk og bremseklodser mv.
Vi skiftede dog en fjeder og to bremserør før vi fik den synet. Og afgiften var ca 7500 kr + nummerplader hvilket giver ca 12200 kr uden reservedele og service.
Bilen blev desværre totalskadet efter et år, da en anden kørte ind i siden af den da den holdte parkeret. Den blev vurderet til 26.000 kr. Hvilket en tilsvarende bil også ville koste herhjemme på daværende tidspunkt.
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 239 Svar: 903
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 239 Svar: 903
importer bil fra tyskland