{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det være rigtigt??? Syn!
  • #1   2. okt 2009 Hva mdr er den indreg første gang?

Der er nogen gange der går kluder i det hvis den bliver synet ved ejerskifte eller før tid.

Men der er ikke så meget at gøre ud over og trille til syn igen men burde da heller ikke være et problem?

• #3   2. okt 2009 Hvornår er den første gang indreg ?

• #4   2. okt 2009 Hvis det ikke er periodisk syn den har fået, eller datoen for syn ikke er blevet ændret ved f.eks. ejerskifte er den jo god nok hvis først reg ligger lige der omkring...

• #5   2. okt 2009 det er fordi den bare er blevet synet uden det er et periodisk syn, men den skal stadig til sit periodiske syn alligevel. Silviaen var synet 10 mrd 08, alligevel skulle jeg til syn igen i april 09. Og du kan ikke slippe uden om, har prøvet alt hva jeg kunne for at slippe foer det, men nej.

• #6   2. okt 2009 Steffan G: Nu er det jo ikke gratis at få synet sin bil, ved godt at den plov eller hvad det nu måtte koste, ikke er en herregård, men nu smider du vel heller ikke bare 500 kr på gaden og siger, nå ja....

• #7   2. okt 2009 Røvere og banditter.
    Lorte penge maskine!
    Sidst var det et periodisk syn! Hvorfor fan, skal jeg så bøde igen!?
    Bilen er ganske vist fra 11/ 1993.
    Men burde synsmand ikk fastsætte ny dato???

• #8   2. okt 2009 hvis det er max 3 mdr før den skal synes mener jeg du bare kan køre de alm 2 år + det du kom for tidligt, men er ikk helt sikker.

• #9   2. okt 2009 max 6 måneder før pediodesyn

• #10   2. okt 2009 Det er et emne hvor de fleste desværre ikke kender reglerne 100%. Heriblandt de fleste der har skrevet et indlæg til dette emne.

Man kan IKKE sige at første registreringsdato per defination er lig synsdato. Slå din bils nr plade op på www.biltorvet.dk. Der skal du kigge efter "Valgfri synsdato". SPECIELT ældre biler har ofte en anden synsdato end registreringsdatoen. Indregistreringsdatoen og sidste syn betyder ikke en skid. Det er UDELUKKENDE den "Valgfri synsdato" du skal gå efter.

ALLE nye biler har som udgangspunkt samme synsdato som bilens første indregistreringsdato.

MEN hvis du f.eks køber en bil som er blevet synet uden for Periosynets tidsramme som er: Havlt år før og efter den valgfri synsdato OG hvor det er blevet registreret som et periodesyn. Så vil bilens "valgfri synsdato" rykke sig fra den oprindelige indregistreringsdato til den nye dato.
    Alternativt kan der være sket det at bilen har været afmeldt over 1 år og derved skal til et nyt periodesyn og der igen få en ny "valgfri synsdato". Sidste ting kan være hvis den er importeret.. så er den "valgfri synsdato" også en anden end indregistreringsdatoen.

DETTE ER REGLERNE. Kan godt være det er lidt indviklet. Men det er sådan de hænger sammen. Er træt af folk som ikke ved hvad de snakker om!

• #11   2. okt 2009 Min Golfs periodiske syn var heller ikke samme dato som for indregistreing. Hvis den bliver synet og omregistreret med konstruktive ændringer, får den en ny dato.

• #12   2. okt 2009 Simon J
    Det er til gengæld ikke rigtigt, hvad du skriver, hvis jeg læser rigtigt. Hvis man syner den 3 mdr. før den egentlig skulle til syn, skal den først synes igen om 2 år og 3 mdr.

• #13   2. okt 2009 Et godt eksempel her:

VOLKSWAGEN GOLF
    zc38714
    Bilen er indregistret: 15-02-1984
    Bilen er synet: 03-03-2008
    Valgfri synsdato 19-06-2002

Bilen skal altså synet i Juni måned selvom bilen er fra Februar måned. Synsdatoen er blevet ændret i 2002.. Spørg mig ikke hvorfor!

• #14   2. okt 2009 Du kan syne 6 måneder før periodesyn, uden at blive genindkaldt... MAX 6 måneder...

• #15   2. okt 2009 Hvad i det jeg skriver er ikke korrekt? læs igen min ven..

Er helt enig med dig. Du kan syne den 6 måneder før synsdatoen og have 2 år og 6 måneder, men du kan også syne den 6 måneder efter og have 1 år og 6 måneder til syn.

Vi er enige smiley

• #16   2. okt 2009 Du har ret - jeg har læst forkert smiley

• #17   2. okt 2009 Godt godt smiley

Er bare små irreteret over hvor mange kloge hoveder der er på BG som i bund og grund ikke aner hvad de snakker om smiley

Har forklaret de regler 80 gange tror jeg og folk forstår det stadig ikk smiley

• #18   2. okt 2009 Enig. Det er samme problemstilling, der der snakkes om udskiftning af motorer, tuning osv. og syn/SKAT af ændringerne.

Man kan være sikker på, at de første 10 svar er forskellige - og ingen er identiske. Det er sørgeligt.

• #19   2. okt 2009 ...men hvor finder du det med 6 måneder EFTER ?

Det med 6måneder før er hhv:
    14.06 §56 Stk 2
    14.09.1 §70 stk 3

Men den sidste har jeg godt nok aldrig læst ?

• #21   2. okt 2009 Er det 14.06 §56 stk1 du mener ?

• #22   2. okt 2009 OBS! Har IKKE læst de andre indlæg så jeg beklager hvis jeg skriver det samme som alle de andre.

Hvis den er synes over ½ år periodisk syn gælder det IKKE som et alm periodisk syn. Den fejl lavede jeg nemlig.. Min blev nemlig synes 7 mdr. før tid (1 mdr for tidligt) og derfor blev den kaldt til syn igen. Bleb eder rasende og krte ind med det samme og snakkede med folkene. De forklarede mig hvordan og hvorledes og kørte derefter direkte i synshallen og bilen gik igennem uden problemer. Den det var da træls alligevel men så ved jeg det til en anden go gang...

Kommentér på:
Kan det være rigtigt??? Syn!

Annonce