{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.325 visninger | Oprettet:

Værksteder respekt for "din" bil {{forumTopicSubject}}

Nogen der har de ligesom mig?

Er træt af når bilen er å værksted:

Gear knob, rat er sort af værkstedfingre.

Bilens original måtter "som" var nye nu ligner et olieskift!

At man beder værkstedet om at skifte en enkelt del! eks baære arms bøsning og så har de skiftet hele lortet i begge side!

Eller beder om et olie skift og ikke andet , og de så når du modtager regningen har givet den hele turen, lygte kontrol, tjek af olie i dif, bremse væske, servo væske, osv osv på trods af man gjore det klart hvad de skulle udføre....

En lidt pissed CM,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værksteder respekt for "din" bil
  • #1   3. okt 2009 Undskyld spave fejl i ovenstående indlæg. men der blev trykket til på tastaturet:-)

• #2   3. okt 2009 jeg laver som regel min bil selv, så nej, men har hørt om det. Syns det er noget svineri. Men at man skifter begge dele hhv, i højre og venstre side, er nu ok. Hvis jeg skal skifte tagrende, og sternen er rådden, skifter jeg os den, men jeg spør self først..

• #3   3. okt 2009 Du kører bare på det forkerte værksted..
    Det er et spørgsmål om mønter, de dyre værksteder bruger nemlig tid på noget så ligegyldigt som at ligge pap bundmåtter i bilen og tørre rat og div greb af efter service (hvis altså man ikke kan finde ud af at bruge hansker)
    =du får hvad de betaler for..

• #4   3. okt 2009 Har INGEN forstand på det. Men det kunne måske være fordi..

Hvis de nu IKKE tjekker/skifter de ting - som de måske lige så godt kunne gøre nu de var igang - og nogle af de ting så går i stykker kort tid efter du får din bil hjem.

Så har de nok erfaringer med, at folk kommer tilbage og klager "hvorfor så du ikke det, nu det hele var splittet ad alligevel" og blablabla.. Måske derfor smiley

Jeg skulle ha' skiftet kobling og bærearme på Passat'en. Det ville koste omkring 8.000-12.000, afhængig af hvordan og hvorledes. Endte med at jeg kom af med 25.000 inden jeg så mig om.. Så kender det godt.

• #5   3. okt 2009 Vi smider overtræk over alt. gearknop, rat måtter sæde. Men enig mange steder har de ikke respekt for tingene.

• #6   3. okt 2009 ... Det med at få bilen tilbage som en svinesti har jeg dog ikke prøvet.

• #7   3. okt 2009 Hvis vi skifter noget som ikke er aftalt med kunden og han brokker sig over det så bliver det på firmaets regning. Så lærer en værkfører hurtigt a ringe til kunden hurtigt.

• #8   3. okt 2009 Ja vi bruger også sædeovertræk - måtter, og så vasker og støvsuger vi også bilen.
    Og hvis du har forklaret du kun skal have et olieskift, så betaler du kun for et olieskift! For du har vel fået en fast pris på det olieskift

• #9   3. okt 2009 Skal siges, at hver gang der kom noget mere der skulle laves, så ringede han til mig og fik tilladelse til at skifte det. Så der var ikke noget dér.

Men jah, satme for ringe hvis de bare skifter det uden at informere dig om det.

• #10   3. okt 2009 Morten H,

Køre på det forkerte værksted.....''

Jeg kan for faen ikke være uheldig med tre biler på fire forskellig værksteder.

TOPPEN tages af VERDENSMESTERNE I A... I Randers.

Først henvendelse i reciptionen, med den besked at de ikke har tid til at få en mekaniker ud og snakke med mig om mit motor probelm, men blot plugger den i computeren og konstatere at det er Lamda sonden, eller luft mængde måleren:-)

3 dag på deres værksted uden løsning, og så var det bare tændkablerne!!!! fejlen blev fundtet af en gut som for sjov roder med "gamle" biler ( min tidliger Audi A3)

CM,

• #11   3. okt 2009 Køb En Mercedes smiley Vi tager mindre i timen end audi, opel, smc osv.

• #13   3. okt 2009 Min onkel har engang bedt om et olieskift i hans førersæde ude ved maibom. der fattede det ikke før han fik en med ud til bilen hvor førersædet var smurt ind i olie.

• #14   3. okt 2009 Valg af værksted er i den grad en tillidssag... hvis jeg var dig ville jeg se mig om efter et andet værksted.. spørg evt. omkring og find et som er anbefalet af andre... personligt laver jeg 90% af min bil... de sidste 10% får jeg en kammi som er uddannet mekaniker til at lave, mens vi hygger os i hans garage... Han siger lige ud, hvis der er noget der er galt og er lige så renlig med sin bil, som jeg er med min..

Har en gang i mit liv indleveret min bil på et værksted uden opsyn, og jeg gør det ALDRIG IGEN! Kan nævne, at værkstedet er gået konkurs, begyndte med T, og også tilbød vejhjælp... Ved ET værkstedsbesøg, hvor der skulle skiftes et hjulleje i bag + en spindel oplevede jeg følgende...

* mit ellers 1 mdr gamle varta battteri var blevet udskiftet til et eller andet skod og bare smidt væk
    * bilen havde ved retur kørt 860 km mere end da den blev indleveret.. sjovt nok passer denne afstand fint med en tur til Otto Duborg og co.
    * en ABS føler var også pludselig kommet på regningen
    * bagklap ødelagt ved retur, ville pludselig ikke låses..
    * spor af "brugt" askebæger
    * knapt nok diesel nok til at køre til nærmeste tank

så - valg af værksted er i den grad en stor tillidssag...

• #15   3. okt 2009 Hej Bo,

Hvis det viser sig at være en fordel for kunden at udskifte mere end oplyst, burde man kontakte denne:-)

At der ikke er noget der hedder olie skift!!!! må jeg stille mig uforstående over for, jeg var på værksted og bad om lygtekontrol, bremser og ikke andet da jeg selv havde fået lavet bilen klar til syn....
    Men fandme om jeg ikke bla andet havde betalt for motor vaske og videre som ikke var nødvendigt.........

Og ja havde en klare aftale om hvad der skulle tjekkes...

men nu er jeg desværre af en natur der "bare" betaler og normalt vis ikke brokker mig, men nu syntes jeg sg det er nok:-)

• #16   3. okt 2009 Brugte Altid Honda i holbæk før hen, og 100% danmarks bedste service, de ville dårligt køre i bilen, pga de vidste jeg gik lidt for meget op i tingene, og ved afhentning gik mig og værkføren altid bilen igemmen, og den var altid fejl fri!!

Men min bil bliv altid afleveret til dem, 100% ren, og 100% ren og ordnet inden i, så forventer man også den ser sådan ud ved afhentning smiley

Det gælder begge de biler jeg havde, en Accord Type R og en fabriks ny Accord type S, med alt i udstyr!

Så perfekt værksted, med vildt flinke medarbejder, og flink værkføre!

Brian

• #17   3. okt 2009 ja jeg har os dårlig erfaring med det der værksteds haløj .
    hver gang jeg får bilen til bage efter en mega stor regning er der 10 andre ting som er gået i stykker,når de ellers har fået lov til at lave de ting helt færdig 5 gange enden det er oki . som så koster bagefter .
    sys det noget mærkelig noget sådan noget .

jeg kikker på hvor mange km min bil har kørt på værkstedet når jeg sætter den og henter den igen og jeg kan låst tanken og begasierum så de ikke kan komme der ned heller . så jo ¨jo man skal ikke stole på dem der laver ens bil hvergang

• #18   3. okt 2009 kom til os hos Toyota/Ford i Haslev =)?

vi ligger nummer 6 i hele danmark af ALLE toyota værksteder med hensyn til kundetilfredshed ;)..

vi er ikke blege for at lave andre bilmærker, så længe det ikke er fransk =P..

• #19   3. okt 2009 Hej Lars.

Bor sg for langt væk:-) men respekt for dit indlæg håber at folk i nærheden af din arbejdsplade ser indlægget)

Keep up the good work....

• #20   3. okt 2009 kommer ved en del værksteder dagligt og det er kun 1 ud 10 der pakker bilen ind plastik før de rører ved den.... de sætter sig med deres lille plastik rulle og pakker rattet og gearknob ind og håndbremse før de køre den ind og deres tøj skal være rent ellers rykker chefen hovedet af dem.... squ utroligt der ikke er andre der gør det

• #21   3. okt 2009 claus M
    vi er satme også stolte af vores platin boomerang =)..

Morten M
    vi har et regelsæt for den slags, og den er chokkerende nem at følge faktisk.

Før at man må sætte sig i en kunde bil skal man:
    Vanske fingre grundigt.
    sætte sædeovertræk og papmåtte i bilen.
    har bilen hvid eller chreme farvet kabine, så skal man tørre fødderne af inden man sætter sig ind.

Vi støvsuger bilerne og vasker dem (Med vores egen autovaskemaskine (Selvfølgelig bliver kunderne tilbudt valget først.)), så de er PINLIGT rene inden de bliver leverede. selvfølgelig er der en fast pris på servicet, og støvsugning og vask er gratis for kunden.

• #22   3. okt 2009 Lars H - Hey du Lars, kan du huske hvem der ligger i toppen? Jeg har ikke set den, men inden jeg tog på skole fik vi at vide at vi fik en ny bomerang..

• #23   3. okt 2009 Morten H
    jamen har da listen hængt op på vægen 2 sekunder =D

• #24   3. okt 2009 Nemlig Morten.

Tænk på ejendoms mægeleren der slæber folk ind i andre folks ejendom, der har de sk ikke sko på ellers har de overtræks fodtøj for at for at forhindre skader.

Ja ja nu er det eks bare en bilmåtte!!!! men de koster sg 1200 til min bil...

• #25   3. okt 2009 lars h
    hvad gør i enlig så vis bilen ikke må komme i vaskehallen ville i så vaske den i hånden eller hva ?

• #26   3. okt 2009 claus M - Ellers kom til Audi Viborg, vi plejer aldrig at skifte dele ud uden at kunden får besked, med mindre det er ting til lav pris.

• #27   3. okt 2009 1 Autodania Bilcener A/S
    2 Svend Ovesen Aps
    3 Boye Vestergaard A/S
    4 STS biler A/S (Holstebro)
    5 Ålestrup Motor & Co. Aps
    6 og så os =) A/S Mogens Hansen
    7 (Vores rivaler) Børge Pedersen Automobiler i Ringsted
    8 Lihn & Boi A/S
    9 ERA BILER A/S
    10 STS Biler A/S (Herning)

• #28   3. okt 2009 -=Kimze=--=Team U-seriøs=-Striben-Esbjerg- .
    hvis kunden ikke vil have den i vaskehallen bliver den ikke vasket. dog har jeg håndvasket enkelte, men generelt er folk tilbøjelige til maskin vasken =)..

• #29   3. okt 2009 Sætter også altid sædeovertræk og måtter i bilen, og sørger altid for at få vasket hænder og arme godt af, have nogenlunde rent tøj på, fjerner altid evt. fingre der skulle være kommet. Ville selv være ked af at sende min bil på værksted også der ikke bliver passet på den.

• #30   3. okt 2009 det samme gælder på gældende værksted.... der er det fast kotume så ingen glemmer det og de skal selvfølgelig have overtræk med

• #31   3. okt 2009 Morten H
    hvor kommer du fra (Evt forhandler nummer)

• #32   4. okt 2009 Hey guys...

Snaden er tom:-)

Tak for indput, rigtig rart at se at det trods alt ikke bare er mugge røv det hele...

Tak til jer!! som opretholder en kundevenlig standard som forventet..

keep burning rubber:-) og jooo!! biler med stjerner! er for mænd uden hjerner;.) DOH

Kommentér på:
Værksteder respekt for "din" bil

Annonce