2.189 visninger
|
Oprettet:
Dårlig service Peugeot {{forumTopicSubject}}
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1224450.ece
De må jo køre efter motto at hvis folk ikek opdager det selv at vi har lavet noget lort ja så det bare deres egen skyld
Det er bare for dårligt
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 65 Svar: 1.038
aug 2003
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 5 Emner: 62 Svar: 1.953
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
Ikke nok med han snyder værkstedet for indtjening så tror idioten faneme også bare fordi han har købt bilen der at han får ekstra gratis garanti.. SKu da ikke dårlig service en skid.. Kunne forstå hvis han var fast kunde..
aug 2003
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 5 Emner: 62 Svar: 1.953
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
nu er det 6-8 uger efter garantiens udløb, der forventes fikset.. næste gnag er det så yderligere 6-8 uger hvis de laver det første.. og så kører den.. så er der evighedsgaranti lige pludselig.. der er en grund til der er sat en tid på garantien..
men ja ville også være skuffet hvis det var mig..
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Udgiften kan han jo bare tage fra den store pose penge han sparede ved at lade sønnike lave service.
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
maj 2005
Følger: 60 Følgere: 54 Emner: 45 Svar: 178
bilen er blevet lavet på det værksted jeg arbejder på og den er lavet 100% efter forskrifterne med alt dok, stempler, service skemaer.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Det er jo ham der kommer med historien og EB men ikke forhandleren, så man skal nok tage den med et gran salt til, det kan jo være at det er manden selv der opdigter historien, for jeg tror bestemt ikke forhandleren, vil udtale noget sådant til EB, og forhandlerene/importørene bliver jo ikke millionære af at sælge en bil, og en garanti er jo en garanti, for hvis de overhovedet skulle lave det for ham, skulle deres pris jo også have lov at være variabel i bilens levetid, og det er manden jo ikke intereseret i at han skal betale mere med tiden, fordi priserne ændre sig....
Nej der er en plat historie, som alle de andre EB laver, på samme side står der også om en synshal, som kun er envejs komunikation... og det er ikke seriøs debat...
maj 2005
Følger: 60 Følgere: 54 Emner: 45 Svar: 178
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
maj 2005
Følger: 60 Følgere: 54 Emner: 45 Svar: 178
- Flere hundrede 207'ere har 'fejl 1301' og problemer med ESP-systemet. Hvorfor kalder I ikke bilerne ind til kontrol?
- Fordi fejlen ikke berører bilernes bremseevne og dermed ikke direkte påvirker køresikkerheden. Vi har rettet fejlene, efterhånden som de er opstået og præsenteret til udbedring.
- Det er jo fabriksfejl. Alligevel udelukker I 207-ejere, der har benyttet sig af frit værkstedsvalg, og sørget for, at bilen er blevet serviceret efter bogen, fra en velvillig sagsbehandling efter garantiens udløb. Hvorfor forskelsbehandler I?
- Vi står inde for fabriksgarantien, så længe den løber. Opstår der efterfølgende fejl, vil man som loyale Peugeot-kunder altid være bedre stillet i spørgsmål om dækning pr. kulance, siger Janne Bock.
det er da meget dårligt reklame.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Drop undskyldningerne, der står jo intet om hvad det værksted du arbejder på har tilbudt ham som god kunde..;-))
Service er ikke kun en vej, den er gensidig og hvis han ikke får lavet bil hos forhandleren / importøren og garantien er udløbet, hvorfor skal de så røre en finger gratis for ham, så kan de stå med en regning hver gang bilerne i DK skal have skiftet noget dyrt, og det har sgu intet med service at gøre overhovedet...
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 193
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.126
Nogle gange (på toyota) yder vi udvidet garanti på ting som vi ved har det med at gå i stykker, også selvom bilen måske er 4 år gammel (3 års garanti på bilerne), så dækker toyota delen, og så tager værkstedet reparationen, for at give en exceptionel service for kunden (en loyal kunde), da den slags ting breder sig som ringe i vandet, når kunden fortæller om deres behandling på vores værksted.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 162 Svar: 761
Nogle bil producenter tager bare ansvar osse selv om der er gået 3-4-5 år hvis der er sådan en fejl osse hvis bilen aldrig har været på deres værksted
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
Og i mine øjne ser jeg det som det står i annoncen:
Ved de, fejlen er der, og at den på et tidspunkt vil føre til problemer (at en bil ikke kan synes er vel fordi fejlen er en sikkerhedsrisiko), optræder de svigagtigt.
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
Hvad så med bremser ? skal de også laves på evigheds garantien fordi de bliver slidt op:S?
står inde for fabriksgarantien, så længe den løber. Opstår der efterfølgende fejl, vil man som loyale Peugeot-kunder altid være bedre stillet i spørgsmål om dækning pr. kulance, siger Janne
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
jamen det sammen med han ikke har smidt pengene i deres butik, så ville jeg sq heller ikk give ekstra service det er sikkert..
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 162 Svar: 761
Det er ikke en sliddel som en udstødning
Humlen i det er vel at de godt ved det men vælger at fortige det og slet ikke handle på det
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
Nu er min lastbil godt nok lidt andet, men styrboksen lavede en fejl så bilen gik på nødprogram, hvor jeg jo derefter finder det nærmeste Scania værksted. De finder ud af der er en fejl i styrboksen som er en fabriksfejl. Bilen havde på det omtalte tidspunkt gået 130.000 km. Og garantien var udløbet.
Boksen blev skiftet og vi fik lidt senere en regning på et rimelig pænt beløb, hvor der neden under stod "Scania Goodwill" der opvejede beløbet, og at betale: 0,-
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
De mener ikke, det udgør nogen sikkerhedsrisiko. Det er argumentet for, at de ikke har handlet aktivt. Det var blevet opdaget, hvis han havde holdt service ved Peugeot - og så var det blevet skiftet med det samme.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
Hvor får du det der ekstra service fra ? :S
En fabriksfejl skulle da slet ikke høre til under hverken garanti eller service. I mine øjne er det da alment en sådanne fejl bliver rettet, kvit og frit. Og at den ikke er kaldt ind når det omhandler ESP'en synes jeg nu også er rystende.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
De sætter fabriksfejl under kulance, ligesom alle andre. Men det er der ingen grund til at yde på kunder, som ikke er loyale.
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 1.074
Kan godt forstå Peugeot, de er jo nødt til at ha nogen regler og følge dem.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 162 Svar: 761
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
bay lige præcis.. det er også det jeg vil lidt frem til.. de har jo ikke haft en chance for at servicere delene rigtigt, fordi bilen har været andetsteds..
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
men hvorfor kan den så ikke synes med det? Det må da alligevel have noget afgørende og sige? Esp er jo en sikkerhedsmæssig foranstaltning. Så det er da også lidt noget vrøvl at de ikke mener det udgør nogen sikkerhedsrisiko
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 162 Svar: 761
Jeg er nødt til at få det lavet. Både for at få ESP'en til at virke og for at kunne få bilen gennem et syn uden at blive dumpet
Så at synshallen ikke vil sende den igennem = Pug mener ikke, det udgør nogen sikkerhedsrisiko
Se der er vel en tvist der ???
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
<i>Jeg</i> vil ikke stå til ansvar for, hvorvidt det udgør en sikkerhedsmæssig risiko. Det er blot hvad Peugeot siger - og det vælger jeg da at tro på. Ellers ville det jo umiddelbart være farligt at køre i alle biler uden ESP.
En bil kan for øvrigt heller ikke synes, hvis baklyset er defekt. Det udgør jo ikke ligefrem nogen sikkerhedsmæssig risiko, kan man sige.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det kan lige så vel være fordi en bil generelt set ikke kan gå igennem syn, hvis den har noget udstyr, der ikke virker - kort sagt. Der er selvfølgelig undtagelser osv.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
Nogle uger efter fik jeg et opkald fra sælgeren om jeg ikke havde lyst til at kigge forbi et af deres værksteder, pga der var blevet brugt nogle åbenbart meget dårlige pærer fra fabrikken som sprand hurtigt. Så kunne de lige skifte dem allesammen hvis jeg havde tid.
Og det var en lille ting som pære, som han bruger hans tid på.
B A Y
Jeg forstår desværre ikke indbegrebet af kulance.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Mine forældre fik f.eks. skiftet deres DSG gearkasse for et par måneder siden. Det ville have kostet 50.000, men de skulle kun betale en tredjedel.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
Endte på denne side. Og til stor forargelse er der jo så minimum to "loyale" kunder der også har måtte hoste op under samme omstændigheder.
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=3312
Så er det i hvertfald ikke et spørgsmål om at være en "loyal" kunde eller ej
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jo, det er det da. Loyale kunder vil lettere kunne få det dækket end andre.
Det korte af det lange er, at jeg ikke har ondt af ham.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
kulance:
Betaling pr. kulance er udtryk for betaling uden at betaleren anser sig for retligt forpligtet hertil, evt. for at bevare et godt forhold til modtageren
Bare lige til andre der er i tvivl
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
Har du overhovedet kigget på linket. For af det fremstår da noget andet?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Nej, jeg har ikke læst dit link. Det gider jeg ikke at spilde tid på, da et forum intet beviser. Jeg siger bare, at loyale kunder har en større chance for at få det lavet på kulance.
Jeg kender ikke specifikt til Peugeot. Jeg kører kun tyske biler.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
Jamen hvordan ved du at de har større chance for det?
indbegrebet er vel en betegnelse for hvad ordet har af betydning?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Nej, "indbegrebet" betyder, at noget er en form for "fortaler" for noget, eller lignende. Min ordbog siger følgende om ordet:
<i>indbegrebet [ZenbeYgræjObSð] subst.best.1. udtryk for at nogen el. noget betragtes som en karakteristisk repræsentant for noget d mange vil huske ham som indbegrebet af livskunst og livslyst · for ham var præstegården indbegrebet af tryghed · hun har ry for at være indbegrebet af en mor · nationens indbegreb af hvordan en ægte kunstner bør være</i>
Men det var ikke det, diskussionen skulle gå ud på. Jeg ved det, fordi Peugeot selv siger det, og fordi man hører om folk, der får lavet ting pr. kulance. Som sagt har mine forældre selv oplevet det, blot ved VW angående deres gearkasse. De fik også at vide, at hvis der bare havde været ét "forkert" servicestempel, så måtte de selv betale alle 50.000 kr. til en ny.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
Og at Peugeot siger det? Personligt har jeg svært ved at forholde mig til, hvad fagfolk siger da jeg også personligt, har fået en værksteds regning på at få skiftet en lampdasonde, som angiveligt skulle løse problemt, som egentlig opstod pga tanken var utæt. Og det var også bare at betale selvom det var unødvendigt.
Men jeg ville i hvert fald så vidt muligt finde et andet værksted når der er flere eksempler på bedre behandling andet steds. men sådan er vi jo så vidt forskellige
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Derfor vil jeg heller ikke forsvare dem yderligere.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 11 Emner: 107 Svar: 1.307
Vi er forholdsvis nået en enighed. Jeg giver en bajer i lufthavnen
Martin P:
Du kan i hvert fald være sikker på du ikke ser mig som kunde
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 162 Svar: 761
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
Et meget nærstående familie medlem har ALTID fået sin 406'er serviceret efter alle kunstens regnet på et autoriseret Peugeot værksted - men må jo ikke hænge nogen ud herinde men det er lidt syd for Aalborg.
Bilen begyndte at have en lidt mystisk motorgang og efter et par dage gik den kun på 3 cylindre. Bilen blev bragt til nærmeste værksted, som er et værksted i Aalborg. Det viste sig at bilen var blevet udstyret med forkerte tændrør ved sidste service - model nummer på tændrør fremgik tydeligt af faktura. De monterede tændrør var fra en 2.0 motor og var derfor en del længere i gevind stykket end de korrekte tændrør. Det er sådan det helt til grin at en autoriseret mekaniker har monteret disse tændrør da de langtfra kunne skrues helt i. Følgeskaderne efter denne fejl montering og et stykke knækket tændrør var et beskadiget stempel, beskadiget ventiler samt topstykke. Alt i alt en temmelig dyr repration.
Den ansvarlige forhandler ... stadigt lidt syd for aalborg blev forlagt sagen - ingen løsning, forhandleren fik adskellige mails og anbefalede breve ... ingen reaktion ! På et tidspunkt fablede forhandleren om han ville melde det til sin forsikring - men det ville kun give et beløb på 1/3 af regningen ... Herre jemani ! Efterfølgende kontakt til importør m.v. gav heller intet. Desværre var den stakkels mand ikke medlem af FDM.
Sagen er nu endt i bilklage nævnet hvor den har ligget i måneds vis... Her sker der jo sådan set ikke ret meget der kan komme os forbrugere til gode.
Har ved flere lejligheder haft lyst til at gå ind i sagen - kan dårligt beskrive med ord hvad den pågældende forhandler og vedkommendes værksted fortjener ! BEvars det er menneskeligt at fejle - men at tørre en så stor "bommert" af på en kunde er SGU en svine streg.
sep 2003
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 75
Det drejer sig om den omdiskuterede ESP fejl:
http://www.mest-for-pengene.dk/motor-og-teknologi/peugeot-system-faulty-esp
Som det fremgår i artiklen, så slap jeg med kun at betale ca 2.500,- kr for udskift af ESP boksen, selvom min Peugeot 207CC HDI var 3 år gammel på tidspunktet for fejlen - dvs 1 år efter garantiens udløb.
Dårlig service Peugeot