{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig service Peugeot
  • #1   4. okt 2009 det er da ikke dårlig service! det kunne være bedre ja, men sådan er det..!

  • #3   4. okt 2009 det har jo intet med sagen at gøre de du sørger om...

  • #4   4. okt 2009 - Juridisk kan jeg ikke gøre noget, da fejlen først har vist sig efter garantiens udløb.

    Ikke nok med han snyder værkstedet for indtjening så tror idioten faneme også bare fordi han har købt bilen der at han får ekstra gratis garanti.. SKu da ikke dårlig service en skid.. Kunne forstå hvis han var fast kunde..


  • #5   4. okt 2009 det hele drejer sig om ESP´N

  • #7   4. okt 2009 det er da bare sur røv..
    nu er det 6-8 uger efter garantiens udløb, der forventes fikset.. næste gnag er det så yderligere 6-8 uger hvis de laver det første.. og så kører den.. så er der evighedsgaranti lige pludselig.. der er en grund til der er sat en tid på garantien..

    men ja ville også være skuffet hvis det var mig..


  • #8   4. okt 2009 er det ikk VW der giver evig garanti på deres biler hvis de får service på vw værksted? det er der nok en grund til..

  • #9   4. okt 2009 Garantien er udløbet - så må han selv betale som alle andre. Det er ikke dårlig service hvis de ikke betaler - men det er GOD service hvis de gør det.

    Udgiften kan han jo bare tage fra den store pose penge han sparede ved at lade sønnike lave service.


  • #10   4. okt 2009 sajmon lige præcis..

  • #11   4. okt 2009 nu kender jeg mik dyhr. og lidt indsigt i sagen.

    bilen er blevet lavet på det værksted jeg arbejder på og den er lavet 100% efter forskrifterne med alt dok, stempler, service skemaer.


  • #13   4. okt 2009 Jeg syntes det er helt i orden at han selv må betale, han er "vist" en nærrigrøv og at han køber en ny bil indimellem, gør ham da ikke til en "god" kunde.....

    Det er jo ham der kommer med historien og EB men ikke forhandleren, så man skal nok tage den med et gran salt til, det kan jo være at det er manden selv der opdigter historien, for jeg tror bestemt ikke forhandleren, vil udtale noget sådant til EB, og forhandlerene/importørene bliver jo ikke millionære af at sælge en bil, og en garanti er jo en garanti, for hvis de overhovedet skulle lave det for ham, skulle deres pris jo også have lov at være variabel i bilens levetid, og det er manden jo ikke intereseret i at han skal betale mere med tiden, fordi priserne ændre sig....

    Nej der er en plat historie, som alle de andre EB laver, på samme side står der også om en synshal, som kun er envejs komunikation... og det er ikke seriøs debat...


  • #14   4. okt 2009 ja det er rigtig nok. men sagen er heller ik et garanti spørgsmål. det er at der er så mange fejl på det esp system på næsten alle pug 207 også gør importøren ik noget ved det.

  • #15   4. okt 2009 Det er sur røv for ham, men jeg synes sku ikkePeugeot gør noget galt.. garantien var udløbet og så kan man sku ikke regne med en skid!

  • #16   4. okt 2009 Biler fangede Peugeot Danmarks informationschef, Janne Bock.

    - Flere hundrede 207'ere har 'fejl 1301' og problemer med ESP-systemet. Hvorfor kalder I ikke bilerne ind til kontrol?

    - Fordi fejlen ikke berører bilernes bremseevne og dermed ikke direkte påvirker køresikkerheden. Vi har rettet fejlene, efterhånden som de er opstået og præsenteret til udbedring.

    - Det er jo fabriksfejl. Alligevel udelukker I 207-ejere, der har benyttet sig af frit værkstedsvalg, og sørget for, at bilen er blevet serviceret efter bogen, fra en velvillig sagsbehandling efter garantiens udløb. Hvorfor forskelsbehandler I?

    - Vi står inde for fabriksgarantien, så længe den løber. Opstår der efterfølgende fejl, vil man som loyale Peugeot-kunder altid være bedre stillet i spørgsmål om dækning pr. kulance, siger Janne Bock.

    det er da meget dårligt reklame.


  • #17   4. okt 2009 Michael Mai >fast4ward<

    Drop undskyldningerne, der står jo intet om hvad det værksted du arbejder på har tilbudt ham som god kunde..;-))

    Service er ikke kun en vej, den er gensidig og hvis han ikke får lavet bil hos forhandleren / importøren og garantien er udløbet, hvorfor skal de så røre en finger gratis for ham, så kan de stå med en regning hver gang bilerne i DK skal have skiftet noget dyrt, og det har sgu intet med service at gøre overhovedet...


  • #18   4. okt 2009 Han er da en gammel idiot! garantien er 2 år hvilket i forvejen er meget. Så kan man da ikke forvente at forhandleren vil tage et så stor tab for en uloyal kunde,,

  • #20   4. okt 2009 Ja det er hans eget problem. Cry me a river..
    Nogle gange (på toyota) yder vi udvidet garanti på ting som vi ved har det med at gå i stykker, også selvom bilen måske er 4 år gammel (3 års garanti på bilerne), så dækker toyota delen, og så tager værkstedet reparationen, for at give en exceptionel service for kunden (en loyal kunde), da den slags ting breder sig som ringe i vandet, når kunden fortæller om deres behandling på vores værksted.


  • #21   4. okt 2009 Det ER dårlig service når man VED den fejl er der og massere af de bil har den fejl. Det er en komponemt der er lavet dårlig og de VED det og det er det som gør det til ringe service.

    Nogle bil producenter tager bare ansvar osse selv om der er gået 3-4-5 år hvis der er sådan en fejl osse hvis bilen aldrig har været på deres værksted


  • #22   4. okt 2009 Jamen er udstødningen også dårlig lavet når den ruster efter 3 år i en saltmine? bilen er blevet brugt, og fejlen er kommet over 2 år efter købet.. det er ikke en fejl der kommer på vej hjem fra forhandleren men lang tid efter efter en del slid og brug.. ting holder sq ikke evigt altså..

  • #23   4. okt 2009 Jeg kan ikke se, hvori den dårlige service består, det må jeg indrømme. Det er da klart, de vil gøre forskel på kunder, der er loyale og kunder, der ikke er. Men siden hvornår er det blevet så forkert?

  • #24   4. okt 2009 Agh Thor. Det var et tynt argument, Peugeot selv har indrømmet det var en såkaldt fabriksfejl.

    Og i mine øjne ser jeg det som det står i annoncen:
    Ved de, fejlen er der, og at den på et tidspunkt vil føre til problemer (at en bil ikke kan synes er vel fordi fejlen er en sikkerhedsrisiko), optræder de svigagtigt.


  • #25   4. okt 2009 Så det vel også dårlig service ikke at udbedre rust på biler for de VED fejlen kommer og er på mange biler .. FOlk bliver da også bare pisse sure så snart de ikke får ret og tingene gjort på den måde de vil.
    Hvad så med bremser ? skal de også laves på evigheds garantien fordi de bliver slidt op:S?

    står inde for fabriksgarantien, så længe den løber. Opstår der efterfølgende fejl, vil man som loyale Peugeot-kunder altid være bedre stillet i spørgsmål om dækning pr. kulance, siger Janne


  • #26   4. okt 2009 Munk
    jamen det sammen med han ikke har smidt pengene i deres butik, så ville jeg sq heller ikk give ekstra service det er sikkert..


  • #27   4. okt 2009 Flere hundrede 207'ere har 'fejl 1301' og problemer med ESP-systemet. Hvorfor kalder I ikke bilerne ind til kontrol?

    Det er ikke en sliddel som en udstødning

    Humlen i det er vel at de godt ved det men vælger at fortige det og slet ikke handle på det


  • #28   4. okt 2009 I mine øjne vælger jeg i hvert fald aldrig et værksted, hvis jeg ved at de sætter ting som fabriksfejl, under kategorien, garanti.

    Nu er min lastbil godt nok lidt andet, men styrboksen lavede en fejl så bilen gik på nødprogram, hvor jeg jo derefter finder det nærmeste Scania værksted. De finder ud af der er en fejl i styrboksen som er en fabriksfejl. Bilen havde på det omtalte tidspunkt gået 130.000 km. Og garantien var udløbet.

    Boksen blev skiftet og vi fik lidt senere en regning på et rimelig pænt beløb, hvor der neden under stod "Scania Goodwill" der opvejede beløbet, og at betale: 0,-


  • #29   4. okt 2009 Michael H
    De mener ikke, det udgør nogen sikkerhedsrisiko. Det er argumentet for, at de ikke har handlet aktivt. Det var blevet opdaget, hvis han havde holdt service ved Peugeot - og så var det blevet skiftet med det samme.


  • #30   4. okt 2009 Thor:
    Hvor får du det der ekstra service fra ? :S
    En fabriksfejl skulle da slet ikke høre til under hverken garanti eller service. I mine øjne er det da alment en sådanne fejl bliver rettet, kvit og frit. Og at den ikke er kaldt ind når det omhandler ESP'en synes jeg nu også er rystende.


  • #31   4. okt 2009 Munken .
    De sætter fabriksfejl under kulance, ligesom alle andre. Men det er der ingen grund til at yde på kunder, som ikke er loyale.


  • #32   4. okt 2009 Bare ærgeligt efter garantien er udløbet. Den holder jo heller ikke hvis dit tv går i stykker 2 år og 3 uger efter købet.

    Kan godt forstå Peugeot, de er jo nødt til at ha nogen regler og følge dem.


  • #33   4. okt 2009 Dårlig service er fra importøren når man VED der er fejl på. Der skulle da de opdagede det ha være sendt et brev til ALLE ejere der de biler og bedt dem komme til kontrol alt andet er dårlig service fra pougeot

  • #34   4. okt 2009 munk, uden at vide det men bliver lastbiler ikke lavet på fabrikantens værksted eller? Det du skriver der er jo også god service.. det andet er bare ikke god service.. dårlig service havde været hvis de havde sagt nej i garantiperioden fx.

    bay lige præcis.. det er også det jeg vil lidt frem til.. de har jo ikke haft en chance for at servicere delene rigtigt, fordi bilen har været andetsteds..


  • #35   4. okt 2009 B A Y
    men hvorfor kan den så ikke synes med det? Det må da alligevel have noget afgørende og sige? Esp er jo en sikkerhedsmæssig foranstaltning. Så det er da også lidt noget vrøvl at de ikke mener det udgør nogen sikkerhedsrisiko


  • #36   4. okt 2009 Citat fra EB
    Jeg er nødt til at få det lavet. Både for at få ESP'en til at virke og for at kunne få bilen gennem et syn uden at blive dumpet

    Så at synshallen ikke vil sende den igennem = Pug mener ikke, det udgør nogen sikkerhedsrisiko

    Se der er vel en tvist der ???


  • #37   4. okt 2009 Munken .
    <i>Jeg</i> vil ikke stå til ansvar for, hvorvidt det udgør en sikkerhedsmæssig risiko. Det er blot hvad Peugeot siger - og det vælger jeg da at tro på. Ellers ville det jo umiddelbart være farligt at køre i alle biler uden ESP.

    En bil kan for øvrigt heller ikke synes, hvis baklyset er defekt. Det udgør jo ikke ligefrem nogen sikkerhedsmæssig risiko, kan man sige.


  • #38   4. okt 2009 Michael H
    Det kan lige så vel være fordi en bil generelt set ikke kan gå igennem syn, hvis den har noget udstyr, der ikke virker - kort sagt. Der er selvfølgelig undtagelser osv.


  • #39   4. okt 2009 Jeg fik for et års tid siden en ny MAN.
    Nogle uger efter fik jeg et opkald fra sælgeren om jeg ikke havde lyst til at kigge forbi et af deres værksteder, pga der var blevet brugt nogle åbenbart meget dårlige pærer fra fabrikken som sprand hurtigt. Så kunne de lige skifte dem allesammen hvis jeg havde tid.
    Og det var en lille ting som pære, som han bruger hans tid på.

    B A Y
    Jeg forstår desværre ikke indbegrebet af kulance. smiley


  • #40   4. okt 2009 Der er heller ikke tale om noget indbegreb af kulance. Det ved jeg ikke, om Peugeot er. Men kulance i sig selv bliver jo kun ydet for loyale kunder.

    Mine forældre fik f.eks. skiftet deres DSG gearkasse for et par måneder siden. Det ville have kostet 50.000, men de skulle kun betale en tredjedel.


  • #41   4. okt 2009 jeg google så lige ordet kulance for at forstå det's betydning og prøvede derefter at tilføje fabriksfejl.
    Endte på denne side. Og til stor forargelse er der jo så minimum to "loyale" kunder der også har måtte hoste op under samme omstændigheder.

    http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=3312

    Så er det i hvertfald ikke et spørgsmål om at være en "loyal" kunde eller ej


  • #42   4. okt 2009 Munken .
    Jo, det er det da. Loyale kunder vil lettere kunne få det dækket end andre.
    Det korte af det lange er, at jeg ikke har ondt af ham.


  • #43   4. okt 2009 Fandt så lige indbegrebet af kulance og til orientering smiley
    kulance:
    Betaling pr. kulance er udtryk for betaling uden at betaleren anser sig for retligt forpligtet hertil, evt. for at bevare et godt forhold til modtageren

    Bare lige til andre der er i tvivl smiley


  • #44   4. okt 2009 B A Y
    Har du overhovedet kigget på linket. For af det fremstår da noget andet?


  • #45   4. okt 2009 Du bruger ordet "indbegrebet" forkert - det var derfor, jeg misforstod dig i et af dine tidligere indlæg ...

    Nej, jeg har ikke læst dit link. Det gider jeg ikke at spilde tid på, da et forum intet beviser. Jeg siger bare, at loyale kunder har en større chance for at få det lavet på kulance.

    Jeg kender ikke specifikt til Peugeot. Jeg kører kun tyske biler.


  • #46   4. okt 2009 B A Y

    Jamen hvordan ved du at de har større chance for det?

    indbegrebet er vel en betegnelse for hvad ordet har af betydning?


  • #47   4. okt 2009 Munken .
    Nej, "indbegrebet" betyder, at noget er en form for "fortaler" for noget, eller lignende. Min ordbog siger følgende om ordet:

    <i>indbegrebet [ZenbeYgræjObSð] subst.best. 1. udtryk for at nogen el. noget betragtes som en karakteristisk repræsentant for noget d mange vil huske ham som indbegrebet af livskunst og livslyst · for ham var præstegården indbegrebet af tryghed · hun har ry for at være indbegrebet af en mor · nationens indbegreb af hvordan en ægte kunstner bør være </i>

    Men det var ikke det, diskussionen skulle gå ud på. Jeg ved det, fordi Peugeot selv siger det, og fordi man hører om folk, der får lavet ting pr. kulance. Som sagt har mine forældre selv oplevet det, blot ved VW angående deres gearkasse. De fik også at vide, at hvis der bare havde været ét "forkert" servicestempel, så måtte de selv betale alle 50.000 kr. til en ny.


  • #49   4. okt 2009 Jamen hvad med dem der "høre" om det modsatte, så ved de veldet modsatte.

    Og at Peugeot siger det? Personligt har jeg svært ved at forholde mig til, hvad fagfolk siger da jeg også personligt, har fået en værksteds regning på at få skiftet en lampdasonde, som angiveligt skulle løse problemt, som egentlig opstod pga tanken var utæt. Og det var også bare at betale selvom det var unødvendigt.

    Men jeg ville i hvert fald så vidt muligt finde et andet værksted når der er flere eksempler på bedre behandling andet steds. men sådan er vi jo så vidt forskellige smiley


  • #50   4. okt 2009 Jeg kender som sagt ikke meget til Peugeot. Deres biler siger mig ikke noget smiley

    Derfor vil jeg heller ikke forsvare dem yderligere.


  • #51   4. okt 2009 B A Y
    Vi er forholdsvis nået en enighed. Jeg giver en bajer i lufthavnen smiley

    Martin P:
    Du kan i hvert fald være sikker på du ikke ser mig som kunde smiley


  • #52   4. okt 2009 Han ser heller ikke mig! Hehe. Men det er nu mest fordi jeg ikke gider at købe en Peugeot smiley

  • #53   4. okt 2009 Det har jo at gøre med importøren og faktisk ikke den ene forhandler. Det er vel importøren der skal indkalde alle dem disse biler til en gratis udskiftning af den del som helt klart og som de osse selv siger har en fabriksfejl.

  • #55   4. okt 2009 Se man behøver skam ikke være en iloyal kunde hos Peugeot for at få yderst dårlig og meget uprofessionel behandling.

    Et meget nærstående familie medlem har ALTID fået sin 406'er serviceret efter alle kunstens regnet på et autoriseret Peugeot værksted - men må jo ikke hænge nogen ud herinde men det er lidt syd for Aalborg.

    Bilen begyndte at have en lidt mystisk motorgang og efter et par dage gik den kun på 3 cylindre. Bilen blev bragt til nærmeste værksted, som er et værksted i Aalborg. Det viste sig at bilen var blevet udstyret med forkerte tændrør ved sidste service - model nummer på tændrør fremgik tydeligt af faktura. De monterede tændrør var fra en 2.0 motor og var derfor en del længere i gevind stykket end de korrekte tændrør. Det er sådan det helt til grin at en autoriseret mekaniker har monteret disse tændrør da de langtfra kunne skrues helt i. Følgeskaderne efter denne fejl montering og et stykke knækket tændrør var et beskadiget stempel, beskadiget ventiler samt topstykke. Alt i alt en temmelig dyr repration.

    Den ansvarlige forhandler ... stadigt lidt syd for aalborg blev forlagt sagen - ingen løsning, forhandleren fik adskellige mails og anbefalede breve ... ingen reaktion ! På et tidspunkt fablede forhandleren om han ville melde det til sin forsikring - men det ville kun give et beløb på 1/3 af regningen ... Herre jemani ! Efterfølgende kontakt til importør m.v. gav heller intet. Desværre var den stakkels mand ikke medlem af FDM.

    Sagen er nu endt i bilklage nævnet hvor den har ligget i måneds vis... Her sker der jo sådan set ikke ret meget der kan komme os forbrugere til gode.

    Har ved flere lejligheder haft lyst til at gå ind i sagen - kan dårligt beskrive med ord hvad den pågældende forhandler og vedkommendes værksted fortjener ! BEvars det er menneskeligt at fejle - men at tørre en så stor "bommert" af på en kunde er SGU en svine streg.


  • #56   23. jan 2011 Jeg vil da også gerne komme med min erfaring af service hos Peugeot.
    Det drejer sig om den omdiskuterede ESP fejl:

    http://www.mest-for-pengene.dk/motor-og-teknologi/peugeot-system-faulty-esp

    Som det fremgår i artiklen, så slap jeg med kun at betale ca 2.500,- kr for udskift af ESP boksen, selvom min Peugeot 207CC HDI var 3 år gammel på tidspunktet for fejlen - dvs 1 år efter garantiens udløb.


Kommentér på:
Dårlig service Peugeot

Annonce