{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Kasper L
Kasper L
Følger: 1 Emner: 165 Svar: 180

Hvor meget betyder servicebogen? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en 307 som jeg er blevet helt forelsket i, men der er ingen servicebog på den, den har gået 131000, MEN SERVICEBOGEN MANGLER!!! Hvad siger i til det? Hvad skal det betyde på prisen?

ps. det er privat køb!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget betyder servicebogen?
  • #1   4. okt 2009 Betyder ik en skid !

• Kasper L
    Kasper L Tilmeldt:
    feb 2004

Følger: 1 Emner: 165 Svar: 180
    #2   4. okt 2009 Hvorfor?

• #3   4. okt 2009 Synes sku det er lidt mistænkeligt at den mangler på en nyere bil som den der... tjek stelnummer hos pug, at den ikke har kørt det dobbelte osv. ihvertfald

• #4   4. okt 2009 Hør om han har nogle regninger fra at den har været til service. Der er mange folk de kører bare uden at tænke så meget som et lille olieskift engang imellem.

• #5   4. okt 2009 Jeg vil ALTID have servicebogen med.. Rigtig mange mennesker der er pisse dårlige til at passe deres biler, og køre mange tusinde km. over olieskift mm.. Servicebogen giver også et signal om, at bilen generelt er holdt bedre end en uden i mine øjne!! En bil kan godt være utrolig nedslidt selvom den ser pæn ud, så første gang du køre på værksted skal den bare have alle filtre og 4xbremser osv.. Koster altså en del!!

Bare min holdning..O hvorfor skulle den være 'blevet væk' lyder sq da dumt..

• #6   4. okt 2009 jeg bruger også servicebogen til at se om km. stemmer overens med stemplerne, der bliver lavet meget fusk

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #8   4. okt 2009 servicebogen er da normalt med selvom der ikke er stemplet i den det sidste stykke tid.. jeg passer jo også selv olieskift osv og der kommer jo heller ikke stempler i bogen andet end at jeg skriver i en anden bog hvad jeg har lavet og hvornår

• #9   4. okt 2009 hvis bilen er så ny tror jeg altså også jeg ville have den med...

men hvis det er en noget ældre bil ville jeg være lidt mere ligeglad men hvis den er der er det jo bare godt... smiley

• #10   4. okt 2009 eg syntes den fortæller alt! Især hvis det er en speciel bil eller den skulle have kørt meget lidt i forhold til alder...

• #11   4. okt 2009 ville ikke købe en bil uden servicebog,den har meget at sige mht pris

• #12   4. okt 2009 Jeg ville være mega ligeglad. Dog ville jeg have dokumentation for tandrems skift, inden i form af en regning eller henvisning til et firma som skulle have udført arbejdet. Men det siger ikke en skid, Jeg selv samt 1000 vis af andre mekanikker stempler da selv bogen på egen biler.

• #13   4. okt 2009 En bil uden servicebog er umulig at sælge til en forhandler igen. De fleste forhandlere vil ikke røre den.
    Derudover kan du intet få lavet på kulance og hvis bilerne bliver tilbagekaldt pga en kendt fejl, så risikerer du også selv at skulle betale.
    Faktisk er det næsten ligeså slemt med en bil der har uautoriserede stempler. Der er mange fabrikker der stadig ikke godtager dette.
    Jeg kender to der lige har haft problemer med bilen, den ene havde passet alle service, og bilen var 3½ år gammel, han fik en ny motor betalt af fabrikken.
    Den anden havde haft ET uautoriseret service, han fik ikke dækket gearkassen (men fik at vide at det kunne han have fået hvis servicebogen havde været komplet (autoriseret)).

Så ja en servicebog kan betyde rigtig meget...

• #14   4. okt 2009 på den pågældende bil der var 3½ år gammel var der 2 års fabriksgaranti, så den var udløbet for 1½ år siden...

• #15   4. okt 2009 Jeg vil altid fortrække en service bog da man kan følge rep., service osv og km tal.. Selvfølgelig kan sådan en bog være snyd men i de fleste tilfælde er de iorden. Pudsigt at han ikke har bogen når bilen fortrinsvis er ny ! !

• #16   4. okt 2009 Hvis den er importeret så hold dig fra den... bliver leget meget med km-tæller fra biler der er importeret fra tyskland specielt..

• #17   4. okt 2009 en stor del af de importerede biler herinde, har kun servicebog fra dk, ingenting fra tyskland, på de km de har kørt..

Kommentér på:
Hvor meget betyder servicebogen?

Annonce