LEAGAL STREETRACE {{forumTopicSubject}}
LAD OS SAMLE OS, ORGANISERE OS OG KOMME VIDERE...............................................................................................................................
Hvad Forhindre!!!
Jeg er en ganske alm. Borger i dette lille kongerige kaldet Denmark.
Jeg har nu gennem snart 15 år læst og set en masse om de ”Street-bilrace” i forskellige medier, aviser som fjernsyn. For ca. 15 år siden opstod der grupper af unge ”entusiaster” i de større byer rundt om i landet som gerne ville køre ”dørtræk”. Når seerne ser alle de unge mennesker i fjernsynet virker det klart som en flok tosser der er fuldstændig ude af kontrol. En flok bilgale mennesker der kun er ude på at lave ballade og vil skide på love og regler. En flok vanvidsbillister som ikke ønsker at indordne sig. SÅDAN FORHOLDER DET SIG DOG BARE SLET IKKE. Der skal ikke være nogen tvivl om at der ER enkelte som ikke er for kloge og som ønsker ballade, men de er alle steder og det gælder om at fjerne disse via regler og andre tiltag. Fjernsyn og andre medier har meget travlt med at skabe et meget dårligt billede af de unge mennesker som deltager i disse race. Journalister i fjernsyn og andre medier sørger selvfølgelig for at vise de unge fra de dårligste sider, så som at bringe intervious af unge som ikke er så tiltalende og som giver seeren en dårlig smag i munden. Viser klip fra unge som absolut giver udtryk for at de bare vil køre vildt og for øvrigt skider på alt og alle også politiet. Gi de unge en chance og sørg for at snakke med en person eller en form for valgt talsmand som kan udtale sig på en ordentlig og pæn måde.
HVAD FORHINDRE at vi gør som vores nordiske naboer og laver et eller flere områder hvor de unge kan boltre sig under ordnede forhold? De har rigtigt gode erfaringer med dette.
Allerede for 15 år siden var der unge der gerne ville have tildelt et stykke asfalt et sted som de kunne køre på under ret sikre forhold. Dengang var jeg selv en del af de store drenge som snakkede meget om vigtigheden af at få de/os unge væk fra offentlige veje og ind på et lukket område. Jeg tænkte meget på dengang og tænker stadig den dag i dag over hvordan det skal kunne lykkedes at få et stykke asfalt at køre på. Jeg er blevet ældre og er 40 år i dag men ideen og tanken om at få tildelt et stykke jord hvorpå der kan etableres en ”stribe” har jeg stadig. Jeg har selv børn i dag og de kommer også om nogle år ud om natten og skal gå på vejen. Det er så her at jeg ønsker at der ikke køres race på offentlig vej men det er flyttet ind på lukkede områder.
En ”stribe” er ikke en bane som sådan. En ”stribe” er et stykke asfalt-belagt evt. 20x1000 meter langt stykke lige vej uden sving eller andet. Denne form for race stammer fra USA og hedder 1/4 mile race. En start linje angiver hvor man startes af et gult og så grønt lys, og så er det ret simpelt om at komme først til målstregen som ligger præcis 402 meter nede af asfalten. Ikke andet end det, og så selvfølgelig et stykke at bremse ned på.
Der er ikke et øjebliks tvivl om at pengene til en bane hurtigt kan skrabes sammen af dem som ønsker at bruge denne. Der kan heller ikke være tvivl om at det vil gavne alle fra ung til voksen at få de unge ind på et lukket stykke for at køre deres race. Men det er også helt klart at der skal være en høj sikkerhed på det lukkede område og gerne laves regler sammen med det lokale politi. Der bliver arrangeret Leagal streetrace flere steder om året i Danmark men det er 5-8 race på et år. Når nu de unge gerne vil køre næsten hver weekend så opstår problemet. Det kan jo ikke blive ved som hidtil at politikerne bare lægger det blinde øje til og siger at det skal stoppes og der ”bare” skal deles bøder ud. Vi kommer ingen vegne med denne holdning og problemet vil kun vokse, politiet kommer til at bruge flere og flere resurser på dette problem. Skulle der dog ikke findes en løsning som er til gavn for alle og få lavet et eller flere stykker asfalt til race under ordnede forhold. Så kan politiet koncentrere sig om sprit-billister, tyveri, mord og andre ting som er betragteligt vigtigere.
Tak for opmærksomheden.
Glen Larsen
glen@oncable.dk
mar 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 67 Svar: 168
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
men i virkelighedens verden er det desværre ikke så let som du ligger op til
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
okt 2005
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 27 Emner: 39 Svar: 275
VI VIL HAVE EN LUKKET BANE! evt, må vi alle hoste op med en lille sum penge, altså hvis vi er 1000 unge per stribe, måske mere, skraber vi allerede der 100000 sammen hvis vi siger vi skal sponsere 100 kr hver!
Ulovligt street race stopper ALDRIG!!! Hvis der ikke bliver lavet et ordentligt sted til det! Så tror jeg derimod at det ulovlige street race kommer ned på et minimum!
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 178
de skriger hele tiden på inden ved politiet at de mangler folk... så få dog gjort noget ved det for f.....
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
mar 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 67 Svar: 168
jun 2004
Siden hvornår er det blevet forbudt at have sin egen mening... jeg kører som jeg kører, efter færdselsreglerne.
Hvis man føler trang til at køre race, er der rigeligt med muligheder, det behøver jo ikke altid foregå i egen bil, eller i bil i det hele taget...
mar 2007
lige så længe som der har fandtes biler er der blevet kørt race.. både u lovligt og lovligt... det kan man ikke bare fjerne... der vil altid være nogle der vil køre og sådan er det bare...
men hvis man nu kunne fjerne (et skud på taske) 90% af dem der ligger i trafikken og køre race og få dem ind på en bane så skulle man vel også kunne fjerne 90% af de ulykker der er relateret til race....! dette ville spare samfundet for ufatteligt mange penge i udrykning, hospitals udgifter og politi...
så ville sådan en bane jo lige frem kunne tjene sig ind igen..!
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 228
A A kan godt være du ikke er så meget inden for biler men det er der nogen der er. så hvorfor skulle vi ikke få os en raceway nær os hvor alle bil glade mennesker kan samles... A A jeg sys sq lige du skal stramme lidt op der bar fordi du ikk er inde for det betyder det sq ikke at alle hader det... det er en slags livs stil nogen af os lever ind i...
jan 2007
Følger: 1 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 1.120
Jyllandsringen.
Padborg Park.
Ring Djursland.
Sturup Raceway.
Hvorfor er der ingen der prøver at begynde et samarbejde med dem, istedet for at forlange sin egen bane, det næste bliver at dem fra jylland tuder over banen bliver lavet på sjælland eller omvendt..
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
jan 2007
mar 2007
for eksempel må der næsten ikke køres på ring djursland.. det er derfor der kun køres på den bane en gang om året i store løb som for eksempel DTC...
også med de få gange man kan få lov og køre der er det sjældent normale mennesker der får lov..
når det så endelig sker man kan køre der koster det der hvide ud af øjnene og der kan kun være op til 30 biler af gangen...
hvis man nu fik en stribe.. hvor mange biler bare på en aften tror du der ville kunne kommer igennem der...? og det ville også kunne gøres for en rimelig pris per tur...
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 11
Glen
mar 2007
jan 2006
Flyvestationen Værløse passer meget bedre til den slags
mar 2007
jan 2007
jan 2007
mar 2007
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 7 Emner: 73 Svar: 194
jun 2004
Brug nu de alternativer vi har og hold jer fra vejene, "hvis i ikke vil gøre det lovligt så kører vi bare på vejene og så er det bare jeres egen skyld er det!!" jesus...
Tro ikke at jeg er "udenfor biler" jeg har da også trang til at køre race, derfor kører jeg cross og gocart, sværere kan det da ikke være....
jan 2007
feb 2007
Til et race skal der være en ambulance ja, og den er ret dyr i timen.
Parkering, hmm. Hvis der skal laves en bane kunne en mulighed være at det kun er for medlemmer, alle kan blive medlemmer men parkering skal være på pladsen. Det er jo klart at der ikke kommer vildt mange efter nogen tid hvis der køres hver weekend. Hvad med støjdæmpning???
nogen ideer??
brand udstyr????
IDEER
jan 2007
feb 2007
Der er forsøgt i 10 år........skal vi så bare opgive nu og sige nå?????
jan 2007
jan 2007
mar 2007
http://jp.dk/indland/article1811246.ece
jan 2006
Jeg giver.
feb 2007
jan 2007
feb 2007
Men selvfølgelig laves som en bane med adgang for alle med lyst til race. medlemskab+et beløb for hver aften.
Vi snakker ikke småpenge her hvis det skal op at stå. Med sikkerhed og etablering af bane + alle div. så snakker vi 3-5mil.
Det er klart at det samtiddig skal være en form for forretning for de der lægger de fleste penge og tid i det.
jan 2007
*350hk Mitsu til salg *: ja du kan være sikker p at hvis der kommer en bane skal hjelm dragter burer osv til i bilerne..
mar 2007
jeg vil bare sige at der blevet lavet planer men problemet er bare og finde et område er helt umuligt i danmark..
fordi som i kan se ved alle andre faste baner er der naboer der ikke vil have det.. og det gør det jo ikke lige frem nemmere og finde plads til en ny bane vel...
dermed ikke sagt at man bare skal give op men det er nu det med pladsen der sætter stopper for det hver eneste gang...
feb 2007
jan 2006
feb 2007
mar 2007
det kommer aldrig til at fungere hvis det hedder med bur, branddragt osv...
det skal kun hedde med hjelm... hvor mange vil lige sætte bur i deres bil da dette gør at den ikke må køre med på vejen.. INGEN....!
det skal gøres ligesom de gør ved DHB...!
feb 2007
feb 2007
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 79 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 543
jeg har også fået en rimlig stor penge sponser med på det så racene faktisk kan laves gratis for køre og tilskure omkring 10 kr
men opbakningen har været meget lille
jeg skulle bruge 25 medlemmer for og komme ind i dasu og jeg måtte næsten melde helle min familie ind for og når de 25 medlemmer
vi lavede ellers prisen meget lille 100 kr med dasu
selve det og være med i dasu koster 225 kr men det var stadig meget svært og skaffe de 25 medlemmer
jeg vil stadig kunne sige jeg til dags dato kan lave 6 race havde i tankerne til og starte med vær lørdag efter den 1 i måndeden
så alle kunne komme ud og køre
men der magler sku folk der vil være med til og hjælpe og side med ved tegne boret
en bane kan godt laves men kun vis politikerne kan se der er behov g pt ser det ikke såden ud da folk vil køre ulovligt lovligt
men det jeg tænker må være prisen plus man skal invister i en hjælm
men det har jeg enlig også løsningen på ved og købe en masse hjælme og leje dem ud for 10 kr for en aften
så man kan køre race for 10-20 kr på en aften det kan ikke gøres meget biliger
men er opbakningen til det ??
hvem vil være med til og lave racet ?
hvorfor er det svært og skaffe medlemmer ??
er det prisen der gør folk ikke gider køre ??
er det for bøvlet ragler klubberne sætter til bil og føre ??
venlig hilsen ladathomas formand for www.legalracers.dk
feb 2007
feb 2007
nov 2003
også dem der forsikrer lovlige streetrace
uden dem kan man ingen ting
feb 2007
Jeg er selv omkring trekants området.???????
nov 2003
men vis politikerne kan se der er behov for en bane kan man snilt lave en 402 meter bane
kraver ca 1 km bane og ca 12 meter bred som ligger i en pris af ca 1,5 mil
så det jo ikke så slemt
men vis folk ikke bagger op om de lovlige race der er nu 201 hvorfor så lave en permenent bane da der ikke er nogle der vil køre
striben race er aldrig mere ind 2-300 meter afligevel
apr 2007
apr 2007
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 454
feb 2007
nov 2003
pt har jeg kun arbejdet på sjæland men jeg har ingen problemer med og hjælpe folk i jyland fyn til og komme på benene hhved jeg laver race i jyland eller fyn
det jo underornet hvor det er jeg kender bare til hvordan mand gør og hvad krav mand stiller til de forskelige ting
så race over vandet kan også laves men vil folk så køre ??
feb 2007
nov 2003
du kan godt lave en bane selv på pravat grund
man skal bare spøre kummunen først og vis det er godt nok for dem så er der ingen problemer
vis der skal tilskure skal der ambulangse vis der er trafik problemer skal der trafik ragulering der fler ting der spilder ind
men hvem kan skaffe en grund der er 1 km lang + kommunen vil stå inden for der bliver lagt asfaldt
nov 2003
nej da opbakningen var så ringe kunne jeg ikke se hvorfor jeg skulle lave alle disse race der kraver jo en del planlægning
men ja jeg vilde godt kunne gøre det vis folk vilde være med til og hjælpe
LEAGAL STREETRACE