{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

LEAGAL STREETRACE {{forumTopicSubject}}

LAD OS SAMLE OS, ORGANISERE OS OG KOMME VIDERE...............................................................................................................................
Hvad Forhindre!!!

Jeg er en ganske alm. Borger i dette lille kongerige kaldet Denmark.
Jeg har nu gennem snart 15 år læst og set en masse om de ”Street-bilrace” i forskellige medier, aviser som fjernsyn. For ca. 15 år siden opstod der grupper af unge ”entusiaster” i de større byer rundt om i landet som gerne ville køre ”dørtræk”. Når seerne ser alle de unge mennesker i fjernsynet virker det klart som en flok tosser der er fuldstændig ude af kontrol. En flok bilgale mennesker der kun er ude på at lave ballade og vil skide på love og regler. En flok vanvidsbillister som ikke ønsker at indordne sig. SÅDAN FORHOLDER DET SIG DOG BARE SLET IKKE. Der skal ikke være nogen tvivl om at der ER enkelte som ikke er for kloge og som ønsker ballade, men de er alle steder og det gælder om at fjerne disse via regler og andre tiltag. Fjernsyn og andre medier har meget travlt med at skabe et meget dårligt billede af de unge mennesker som deltager i disse race. Journalister i fjernsyn og andre medier sørger selvfølgelig for at vise de unge fra de dårligste sider, så som at bringe intervious af unge som ikke er så tiltalende og som giver seeren en dårlig smag i munden. Viser klip fra unge som absolut giver udtryk for at de bare vil køre vildt og for øvrigt skider på alt og alle også politiet. Gi de unge en chance og sørg for at snakke med en person eller en form for valgt talsmand som kan udtale sig på en ordentlig og pæn måde.
HVAD FORHINDRE at vi gør som vores nordiske naboer og laver et eller flere områder hvor de unge kan boltre sig under ordnede forhold? De har rigtigt gode erfaringer med dette.
Allerede for 15 år siden var der unge der gerne ville have tildelt et stykke asfalt et sted som de kunne køre på under ret sikre forhold. Dengang var jeg selv en del af de store drenge som snakkede meget om vigtigheden af at få de/os unge væk fra offentlige veje og ind på et lukket område. Jeg tænkte meget på dengang og tænker stadig den dag i dag over hvordan det skal kunne lykkedes at få et stykke asfalt at køre på. Jeg er blevet ældre og er 40 år i dag men ideen og tanken om at få tildelt et stykke jord hvorpå der kan etableres en ”stribe” har jeg stadig. Jeg har selv børn i dag og de kommer også om nogle år ud om natten og skal gå på vejen. Det er så her at jeg ønsker at der ikke køres race på offentlig vej men det er flyttet ind på lukkede områder.
En ”stribe” er ikke en bane som sådan. En ”stribe” er et stykke asfalt-belagt evt. 20x1000 meter langt stykke lige vej uden sving eller andet. Denne form for race stammer fra USA og hedder 1/4 mile race. En start linje angiver hvor man startes af et gult og så grønt lys, og så er det ret simpelt om at komme først til målstregen som ligger præcis 402 meter nede af asfalten. Ikke andet end det, og så selvfølgelig et stykke at bremse ned på.
Der er ikke et øjebliks tvivl om at pengene til en bane hurtigt kan skrabes sammen af dem som ønsker at bruge denne. Der kan heller ikke være tvivl om at det vil gavne alle fra ung til voksen at få de unge ind på et lukket stykke for at køre deres race. Men det er også helt klart at der skal være en høj sikkerhed på det lukkede område og gerne laves regler sammen med det lokale politi. Der bliver arrangeret Leagal streetrace flere steder om året i Danmark men det er 5-8 race på et år. Når nu de unge gerne vil køre næsten hver weekend så opstår problemet. Det kan jo ikke blive ved som hidtil at politikerne bare lægger det blinde øje til og siger at det skal stoppes og der ”bare” skal deles bøder ud. Vi kommer ingen vegne med denne holdning og problemet vil kun vokse, politiet kommer til at bruge flere og flere resurser på dette problem. Skulle der dog ikke findes en løsning som er til gavn for alle og få lavet et eller flere stykker asfalt til race under ordnede forhold. Så kan politiet koncentrere sig om sprit-billister, tyveri, mord og andre ting som er betragteligt vigtigere.

Tak for opmærksomheden.
Glen Larsen
glen@oncable.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LEAGAL STREETRACE
  • #1   6. okt 2009 Agree

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.289
    #2   6. okt 2009 so do i

    men i virkelighedens verden er det desværre ikke så let som du ligger op til


  • #3   6. okt 2009 Ka ik sige andet end at jeg er enig. Men den danske holdning til motorsport er ik ret positiv. Der er altid nogle tosser der brokker sig over det larmer og det er farligt. Og fordi de ikke kan se meningen med det så er de imod det. Og det blir ik bedre af at i mange indslag er det nogle tosser der har tabt hjernen. F.eks de indslag der var fra DHB i år det var nogle tosser der lavede brændere ude i teltområdet og nogle der brokkede sig over de fik bøder i deres biler som de fuldt ud vidste var ulovlige. Hva med at vise største delen af dem der er der over, der hygger sig og kigger på biler. Vi skal altid udstilles som hjernedøde idioter. Det er til at brække sig over

  • #4   6. okt 2009 SÅDAN! jeg bakker dig fuldtud op!

    VI VIL HAVE EN LUKKET BANE! evt, må vi alle hoste op med en lille sum penge, altså hvis vi er 1000 unge per stribe, måske mere, skraber vi allerede der 100000 sammen hvis vi siger vi skal sponsere 100 kr hver!

    Ulovligt street race stopper ALDRIG!!! Hvis der ikke bliver lavet et ordentligt sted til det! Så tror jeg derimod at det ulovlige street race kommer ned på et minimum!


  • #5   6. okt 2009 prøv og tænk på hvor meget politi de så kunne få fri til at tage sig af andre sager...

    de skriger hele tiden på inden ved politiet at de mangler folk... så få dog gjort noget ved det for f.....


  • #6   6. okt 2009 Og hvornår er det sidst sket en alvorlig ulykke på striben?

  • #7   6. okt 2009 Hold op med at køre race... det er også en glimrende løsning på problemet... det giver både mere politi til vigtigere ting, sikrere færdsel i trafikken og det er bedre for miljøet...

  • #8   6. okt 2009 A A . Ja ellers sku du bare passe dig selv. ud og køre mormor kørsel i puntoen(;

  • #9   6. okt 2009 Adem B

    Siden hvornår er det blevet forbudt at have sin egen mening... jeg kører som jeg kører, efter færdselsreglerne.

    Hvis man føler trang til at køre race, er der rigeligt med muligheder, det behøver jo ikke altid foregå i egen bil, eller i bil i det hele taget...


  • #10   6. okt 2009 A A

    lige så længe som der har fandtes biler er der blevet kørt race.. både u lovligt og lovligt... det kan man ikke bare fjerne... der vil altid være nogle der vil køre og sådan er det bare...

    men hvis man nu kunne fjerne (et skud på taske) 90% af dem der ligger i trafikken og køre race og få dem ind på en bane så skulle man vel også kunne fjerne 90% af de ulykker der er relateret til race....! dette ville spare samfundet for ufatteligt mange penge i udrykning, hospitals udgifter og politi...

    så ville sådan en bane jo lige frem kunne tjene sig ind igen..!


  • #11   6. okt 2009 jeg er sq helt enig med dig Glen.

    A A kan godt være du ikke er så meget inden for biler men det er der nogen der er. så hvorfor skulle vi ikke få os en raceway nær os hvor alle bil glade mennesker kan samles... A A jeg sys sq lige du skal stramme lidt op der bar fordi du ikk er inde for det betyder det sq ikke at alle hader det... det er en slags livs stil nogen af os lever ind i... smiley


  • #12   6. okt 2009 Som AA siger er der en del baner i dk:

    Jyllandsringen.
    Padborg Park.
    Ring Djursland.
    Sturup Raceway.

    Hvorfor er der ingen der prøver at begynde et samarbejde med dem, istedet for at forlange sin egen bane, det næste bliver at dem fra jylland tuder over banen bliver lavet på sjælland eller omvendt..


  • #13   6. okt 2009 Morten... Folk har ikke brug for en racebane, som de kan leje for 100.000 i timen... De har brug for et stykke lige asfalt som er lige langt nok til at komme op på 150. Og den slags behøver ikke at koste det brune ud af bukserne, som de racerbaner du nævner gør

  • #14   6. okt 2009 Der er masser af lige asfalt på de baner, samt der også er andre baner i dk end dem jeg nævnede..

  • #15   6. okt 2009 jah de baner der er der restriktioner hvilket betyder at der kun må køre på dem et bestemt antal gange om året pga naboer osv..

    for eksempel må der næsten ikke køres på ring djursland.. det er derfor der kun køres på den bane en gang om året i store løb som for eksempel DTC...

    også med de få gange man kan få lov og køre der er det sjældent normale mennesker der får lov..

    når det så endelig sker man kan køre der koster det der hvide ud af øjnene og der kan kun være op til 30 biler af gangen...

    hvis man nu fik en stribe.. hvor mange biler bare på en aften tror du der ville kunne kommer igennem der...? og det ville også kunne gøres for en rimelig pris per tur...


  • #16   6. okt 2009 Det er dejligt med al den opmærksomhed. Det er et emne der optager mange. Jeg tror ikke vi kommer så meget videre uden at vi bliver samlet, laver en stor klub/forening. Kommer med foreslag til hvordan det vil kunne lade sig gøre at få etableret en bane, hvor så få mennesker som overhovedet muligt bliver generet. Jeg høre gerne muligheder i stedet for forhindringer. Kom med foreslag, hvordan skal en banen se ud, pit område, skal der være sand-banke for enden af banen, skal der være små mobile garager i pitten som kan benyttes til små-rep. Hvordan skal sikkerheden være uddyb helt ned i detaljer. Hvor skal publikum være, alt har interesse.
    Glen


  • #17   6. okt 2009 jeg synes bare man skulle tage en tur til sverige... der er der mulighed for at køre hver uge tror jeg..

  • #18   6. okt 2009 Morten... Ja, der er masser af asfalt på disse baner. Faktisk ALT for meget asfalt. Stribefolkene skal kun bruge det lige stykke, men skal alligevel betale for resten, som de ikke skal bruge... Ikke optimalt. Alle de oficiale baner er ALT for dyre!

    Flyvestationen Værløse passer meget bedre til den slags


  • #19   6. okt 2009 men problemet er ikke bare at få EN bane... problem er at der er for langt fra der hvor folk bor til for. eksempel flyvestationen... for at det skal fungere skal der være en bane tæt ved alle store byer...!

  • #20   6. okt 2009 det her emne kommer bare op 2-3 gange hver uge, i de sidste par år, men ikke en har røv nok i bukserne til at sætte sig total ind i det, og virkelig prøve at få noget på benene... finde ud af hvad der skal til, hvad der skal bruges osv, det er jo ikke kun en stribe asfalt, der skal være ambulanece folk tilstede hvergang, naboer, besøgende, og p-pladser til alle besøgende osv... det eneste man hører hvergang i alle oplæg, er at vi skal have en bane, og andre skal gøre det for os!.. kom nu ud og gør noget selv ikke jeres mor der skal sætte gang i det..

  • #21   6. okt 2009 Super at se Glen L; endelig lavet et brugbart emne omkring det og prøver at finde ud af det hele, og eneste feedback fra folk er: helt enig, Year og andet ubrugbart....

  • #22   6. okt 2009 tror du ikke der er nogen der har forsøgt..? så er du godt nok naiv... nu så jeg for eksempel at stribe i Esbjerg har forsøgt i 10 år..!!!

  • #23   6. okt 2009 kanon initiativ der er taget der glen for at bringe det her på banen, det er jo en kæmpe diskutions emne.. som det bar er formuleret! smiley vil give 100% ret i at der skal være plads til at man kan komme ud og race.. er ikke selv typen der køre race, men forstår de folk der har trangen til det. der er jo rigeligt med plads rundt omkring til at opføre noget og er sikker på folk også er villig til at køre for det hvis det er. det er jo ikke kun race som folk tager til det for det jo ligeså meget for at vise det man har. og jeg bakker fuldt ud dit foreslag glen..

  • #24   6. okt 2009 Har i tænkt over hvor stort et arbejde og hvor stor en omkostning det ville være for staten at anlægge en sådan bane, for at det kan gøres lovligt skal der for det første være rigeligt plads til dem der troede de kunne styre det. der skal også være både ambulance og brandvæsen til stede, alle bilerne skal godkendes til race, og alle skal iføres sikkerhedsudstyr. Jeg tror omkostningerne vil stige ved at gøre det lovligt... og hvor skulle en sådan bane ligge og en ville jo absolut ikke være nok til at stille alle tilfreds...

    Brug nu de alternativer vi har og hold jer fra vejene, "hvis i ikke vil gøre det lovligt så kører vi bare på vejene og så er det bare jeres egen skyld er det!!" jesus...

    Tro ikke at jeg er "udenfor biler" jeg har da også trang til at køre race, derfor kører jeg cross og gocart, sværere kan det da ikke være....


  • #25   6. okt 2009 Henrik J: ikke forsøgt godt nok, har de udarbejdet planer om hvor den skal ligge,lavet bugetter for det hele, p-pladser, sponsorer osv og fremlagt det hele til regeringen?...

  • #26   6. okt 2009 Jeg tror jeg udtrykker mig dårligt, kom nu med muligheder ikke brok om tidligere forsøg.
    Til et race skal der være en ambulance ja, og den er ret dyr i timen.
    Parkering, hmm. Hvis der skal laves en bane kunne en mulighed være at det kun er for medlemmer, alle kan blive medlemmer men parkering skal være på pladsen. Det er jo klart at der ikke kommer vildt mange efter nogen tid hvis der køres hver weekend. Hvad med støjdæmpning???
    nogen ideer??
    brand udstyr????
    IDEER


  • #27   6. okt 2009 Som AA siger, mange tror bare det er at ligge en stribe asfalt også er den bare i vinkel med alle og den er lovlig.. men der skal gøres utrolig meget for det..

  • #28   6. okt 2009 fint nok Henrik J

    Der er forsøgt i 10 år........skal vi så bare opgive nu og sige nå?????


  • #29   6. okt 2009 placering af banen, ambulancefolk, brandfolk, højst sandsynligt laves lydmurer pga støjen, p-pladser, sponsorer,bugetter osv derer utrolig meget der skal gøres..

  • #30   6. okt 2009 også kommer næste problem kommer banen til at ligge i jylland tuder dem på sjælland om det er for langt at køre og det samme omvendt..

  • #31   6. okt 2009 fandt lige den her artikel.. der kan i se hvor svært det er bare og få lov til at kører på en banen der allerede eksistere..!

    http://jp.dk/indland/article1811246.ece


  • #32   6. okt 2009 Jeps. Klart. En rigtig racebane i nærheden af alle storbyer i DK, tak. Alle de, der skal køre derinde skal have taget licensen, lavet bilerne om til race med styrtbøjler og hele dynen, styrthjælm, køresko og handsker er et krav. Ambulancer, brandbiler, strippere og politi skal være tilstede...

    Jeg giver.


  • #33   6. okt 2009 er enig med dig morten... det kræver utrolig meget arbejde.. men ikke umuligt vel?? det hjælper ikke at smække en besked op herinde på bilgalleri der skal sku knaldes en Kampange igang.. der skal indblades diverse firmaer der er villig til at gøre en indsats også. for i sidste ende vil det jo ikke bare tjene et godt formål men også fjerne største delen af de folk der har trangen til at køre race.. og det spørgsmål vil os blande den alm befolkning ind i debatten.

  • #34   6. okt 2009 og man kan være helt sikker på der kommer regler om hjelm, burer i bilerne, brandsikre dragter, brandslukker i bilerne osv..

  • #35   6. okt 2009 Jeg er lidt inde i at at banen skal være privat eje
    Men selvfølgelig laves som en bane med adgang for alle med lyst til race. medlemskab+et beløb for hver aften.
    Vi snakker ikke småpenge her hvis det skal op at stå. Med sikkerhed og etablering af bane + alle div. så snakker vi 3-5mil.
    Det er klart at det samtiddig skal være en form for forretning for de der lægger de fleste penge og tid i det.


  • #36   6. okt 2009 Mads K: lige nøjagtig.

    *350hk Mitsu til salg *: ja du kan være sikker p at hvis der kommer en bane skal hjelm dragter burer osv til i bilerne..


  • #37   6. okt 2009 men jeg siger ikke man skal give op..
    jeg vil bare sige at der blevet lavet planer men problemet er bare og finde et område er helt umuligt i danmark..
    fordi som i kan se ved alle andre faste baner er der naboer der ikke vil have det.. og det gør det jo ikke lige frem nemmere og finde plads til en ny bane vel...

    dermed ikke sagt at man bare skal give op men det er nu det med pladsen der sætter stopper for det hver eneste gang...


  • #38   6. okt 2009 sponsore og firmaer er jo vilde efter at få deres reklame ud..

  • #39   6. okt 2009 Afstanden er ikke afgørende for noget. Der ermange, som kører hele vejen fra Sydsjælland til Kbh til f.eks. SSJ arrangementer. Og det er vel at mærke UDEN at de kan være sikre på at der bliver kørt race i mere end 5 min overhovedet... Så så længe man ikke skal over broer, så skal folk nok komme

  • #40   6. okt 2009 Ang. køredragter og bur i bilen så er det IKKE et krag Først når først når bilerne bliver meget hurtige.


  • #41   6. okt 2009 også vil jeg lige sige...

    det kommer aldrig til at fungere hvis det hedder med bur, branddragt osv...

    det skal kun hedde med hjelm... hvor mange vil lige sætte bur i deres bil da dette gør at den ikke må køre med på vejen.. INGEN....!

    det skal gøres ligesom de gør ved DHB...!


  • #42   6. okt 2009 Og det med at vi ikke kan få en bane godkendt. Igen , lad os finde muligheder. Støjdæmpning. skal det være en bane indendørs. det lyder vildt med det er ikke umuligt....muligheder............

  • #43   6. okt 2009 et er at få lavet en bane.. men at få befolkningen, firmaer og politikere til at få øjenene op for det er det sværeste vil jeg mene. uden deres accept er en racer bane umulig!!

  • #44   6. okt 2009 ny kender jeg jo en del til og lave lovlig race og også lavet en forening så vi kan lave lovlige race planen var 6 år i 2010
    jeg har også fået en rimlig stor penge sponser med på det så racene faktisk kan laves gratis for køre og tilskure omkring 10 kr

    men opbakningen har været meget lille
    jeg skulle bruge 25 medlemmer for og komme ind i dasu og jeg måtte næsten melde helle min familie ind for og når de 25 medlemmer
    vi lavede ellers prisen meget lille 100 kr med dasu
    selve det og være med i dasu koster 225 kr men det var stadig meget svært og skaffe de 25 medlemmer

    jeg vil stadig kunne sige jeg til dags dato kan lave 6 race havde i tankerne til og starte med vær lørdag efter den 1 i måndeden
    så alle kunne komme ud og køre

    men der magler sku folk der vil være med til og hjælpe og side med ved tegne boret

    en bane kan godt laves men kun vis politikerne kan se der er behov g pt ser det ikke såden ud da folk vil køre ulovligt lovligt

    men det jeg tænker må være prisen plus man skal invister i en hjælm
    men det har jeg enlig også løsningen på ved og købe en masse hjælme og leje dem ud for 10 kr for en aften
    så man kan køre race for 10-20 kr på en aften det kan ikke gøres meget biliger

    men er opbakningen til det ??
    hvem vil være med til og lave racet ?
    hvorfor er det svært og skaffe medlemmer ??
    er det prisen der gør folk ikke gider køre ??
    er det for bøvlet ragler klubberne sætter til bil og føre ??

    venlig hilsen ladathomas formand for www.legalracers.dk


  • #45   6. okt 2009 Hvad er DASU???

  • #46   6. okt 2009 Jeg må lige høre om e det er 1/4 mile race du snakker om, Ladathomas??

  • #47   6. okt 2009 dansk automobil sport union dem der stor for alt lovlig race med biler
    også dem der forsikrer lovlige streetrace
    uden dem kan man ingen ting


  • #48   6. okt 2009 Når vi nu skal snakke om hvordan den bane skal ligge eller se ud, er der ikke nogen dumme foreslag. Alt kan tages i betragtning. evt placering.
    Jeg er selv omkring trekants området.???????


  • #49   6. okt 2009 man kan ikke lave 402 meter race på offenlig vej kun 201 meter
    men vis politikerne kan se der er behov for en bane kan man snilt lave en 402 meter bane
    kraver ca 1 km bane og ca 12 meter bred som ligger i en pris af ca 1,5 mil
    så det jo ikke så slemt
    men vis folk ikke bagger op om de lovlige race der er nu 201 hvorfor så lave en permenent bane da der ikke er nogle der vil køre
    striben race er aldrig mere ind 2-300 meter afligevel


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.289
    #50   6. okt 2009 det er det Glen , kender lidt til ladathomases arrangement i form af vi begge er brugere på PF

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.289
    #51   6. okt 2009 hehe og thomas er hurtiger på tasterne end mig smiley

  • #52   6. okt 2009 ladathomas: det kommer an på hvor det er ;o)

  • #53   6. okt 2009 Det er helt klart en bane jeg er inde på. 402 meter. Og jeg mener for at det ikke skal genere alt for mange at det skal gøres på et privat område på en nyetableret bane, med støjvolde i en eller anden form+ masser af sikkerhed.

  • #54   6. okt 2009 Robert A
    pt har jeg kun arbejdet på sjæland men jeg har ingen problemer med og hjælpe folk i jyland fyn til og komme på benene hhved jeg laver race i jyland eller fyn
    det jo underornet hvor det er jeg kender bare til hvordan mand gør og hvad krav mand stiller til de forskelige ting

    så race over vandet kan også laves men vil folk så køre ??


  • #55   6. okt 2009 Ldathomas......Har du arrangeret 6 1/4 mile løb i 2010??? så vil jeg gerne høre hvor og lign.

  • #56   6. okt 2009 Glen L
    du kan godt lave en bane selv på pravat grund
    man skal bare spøre kummunen først og vis det er godt nok for dem så er der ingen problemer

    vis der skal tilskure skal der ambulangse vis der er trafik problemer skal der trafik ragulering der fler ting der spilder ind
    men hvem kan skaffe en grund der er 1 km lang + kommunen vil stå inden for der bliver lagt asfaldt


  • #57   6. okt 2009 Glen L
    nej da opbakningen var så ringe kunne jeg ikke se hvorfor jeg skulle lave alle disse race der kraver jo en del planlægning
    men ja jeg vilde godt kunne gøre det vis folk vilde være med til og hjælpe


Kommentér på:
LEAGAL STREETRACE

Annonce