{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.038 visninger | Oprettet:

Bilkøb hos FORHANDLER servicebog VÆK {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Den 9-7 d.å. hentede jeg en Polo 6n2 GTI hos en bilforhandler i Viborg. Da jeg havde betalt med min check og kommer ud til bilen finder vi ud af, at servicebogen ikke er der.

Salgschefen lover mig at sende den hurtigst muligt, men dette sker aldrig.
Vi bliver i mellemtiden (da de ikke kan finde den org. servicebog, enige om at de skal fremskaffe en ny til mig med ALLE data)

Igår - 3 mdr. efter købet var jeg så i Viborg for at aflevere et brev til forhandleren hvor der stod, at de nu fik 5 dage til fremskaffelse af en ny lige så god servicebog.

Her siger han så (inden jeg giver ham brevet), at han har noget til mig og det er så servicebogen.
Der er så bare det, at servicebogen IKKE er helt udfyldt!!!!

SERVICEBOGEN SER SÅLEDES UD:
1. sted: VW
Info, skrift + stempel (der hvor bilen er solgt med 0 km.)
2 sted: VW
Info, skrift + stempel (1.service)
3. sted: VANLØSE værksted
Info, skrift MANGLER stempel
4. sted: VANLØSE værksted
Info, skrift MANGLER stempel
5. sted: VW
info, skrift + stempel
De sidste 2 service var ikke skrevet på, men dem skulle han nok få skrevet på også.

Min tvivl ligger så i, hvad med de 2 stempler der mangler fra VANLØSE - han siger at værkstedet er lukket og at der derfor ikke kan stemples??
Men jeg kunne sgu da bare selv have skrevet det, når der ikke er stempel? Og han vil ikke stemple det, der hvor der mangles.

Da servicebogen stadig ikke er helt fyldsgørende, giver jeg ham alligevel brevet hvori der bl.a. står at sagen vil blive videregivet til forbeugerklagenævnet hvis ikke der sker noget indenfor 5 dage. Jeg får ham herved til at underskrive, at han har modtaget brevet.

HVAD SKAL JEG GØRE NU???

Ps. I kan få lov at læse brevet som jeg afleverede til ham, hvis I vil det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilkøb hos FORHANDLER servicebog VÆK
  • #1   16. okt 2009 har han lovet dig fuld servicebog,og har du det på skrift

• #2   16. okt 2009 rådfør dig med en advokat, og hvis du er medlem af motor skal du også rådføre dig der...

• #3   16. okt 2009 hvad er du blevet lovet med servicebog

vi fik en vectra der lå derdog en i men den kunne vi ikke bruge ret meget til men det vi skal bruge mangler vi det er en kode til en radio men taget bilens pris i betargtningen så gider jeg ikke at gøre det vilde ved det

hvor gammel er den og hvilken pris

• #4   16. okt 2009 Jacob: Nej jeg har det ikke på skrift. Men der står i salgsannoncen: service ok og der er skrevet under på i slutsedlen, at servicebog medfølger. Såe. Og om jeg så havde det på skrift eller ej så er en mundt. aftale lige så god iflg. loven.

Mitsuen: Har en kusine, der er advokat, men hun er ikke så meget inde i det bilhandel halløj, så vi har tænkt på at kontakte FDM, der er vi nemlig medlem.

Brian J: Jeg er blevet lovet, at han ville fremskaffe en der ligner den org. fuldt ud.

• #5   16. okt 2009 Brian J

Hvorfor spørger du hvor gammel den er og hvilken pris?
    Det er en 2001 og vi gav 93.000 kr. for den.

• #6   16. okt 2009 Det skal lige siges, at der sidenhen er kommet en ny gearkasse i.

• #7   16. okt 2009 Service osv kan også være passet privat, derfor kan service stadig oss være OK

• #8   16. okt 2009 Patrick R

Ja, men forhandleren som vi har købt bilen af, har kunnet se i systemet at den er lavet hos et værksted i Vanløse. Så man må gå ud fra at det ikke er privat - og ud fra det er der fuld service.

Men hvad synes I, jeg skal gøre nu????
    Bare acceptere, at de 2 stempler mangler, eller fastholde, at de skal stemple for dem?

• #9   16. okt 2009 hvis det var mig så gad jeg ikke bruge tid på det

• #10   16. okt 2009 Hvordan skal de få et lukket firma til at stemple servicebogen? Jeg ved ikke hvordan du tænker, men for mig at virker det umuligt.

• #11   16. okt 2009 De må jo ikke stemple bogen som om de har lavet det service, det er ikke tilfældet, og derfor vil det jo være usandt. Hvis du sælger bilen videre, ser det jo for andre ud som om de har lavet service dengang, så tror ikke du kan gøre så meget andet end at acceptere det.

• #12   16. okt 2009 Ser sådan på det, nu har du brugt 3 mdr på det, så hvorfor ikk gøre det færdigt?

• #13   16. okt 2009 1. regel ved bilkøb = Tjek servicebogen inden handlen sluttes!

Kan du ringe til de værksteder, hvis stempel mangler, og spørge om de har haft bilen inde?

Ellers kontakt FDM og få en af deres jurister til at se på sagen. Hvis servicebogen ikke er i orden som lovet, så har du krav på, at få handlen hævet, eller at få et passende afslag i prisen, idet varen er mangelfuld i forhold til det annoncerede og lovede.

• #14   16. okt 2009 de kan da ikke "bare"stemple de 2 der mangler,

• #15   16. okt 2009 Ja, varen er nemlig mangelfuld, men da det ikke er en væsentlig mangel kan man ikke få handlen hævet smiley

• #16   16. okt 2009 Nej men de kunne få en anden til at give den garenti, ellers kunne de selv gøre det.

• #17   16. okt 2009 Tilbyd ham, at han kan give 10k i afslag, og så glem den skide bog.

• #18   16. okt 2009 spild af tid. DU skulle ha sikret dig at der var styr på sådan en ting INDEN du skrev under på en købs aftale.

omvendt skulle forhandleren saføli heller ik love det.

men det gør jo ingen forskel på bilen stand. og tror ik på det gør den store forskel på bilens værdi.

i det mindste er sælgeren ærlig(han ku bare ha stemplet lortet selv og skrevet ien gl dato, så havde du aldrig vidst noget.

• #19   16. okt 2009 Garanti for hvad? Er bilen under fabriksgaranti? Nej, med bilen medfølger reklamationsret, uanset om bogen er udfyldt eller ej. At servicebogen er udfyldt, giver dig ikke nogen ekstra garanti

• #20   16. okt 2009 Rene Ø Forstår ikke hvad du mener

Peter T Det er overhovedet ikke spild af tid!! Det gør en kæmpe forkskel på bilens værdi... Har ikke brug for de kommentarer der, har bare brug for at vide, hvad jeg skal nu?

Pind: Skal jeg så bare glemme hele bogen? smiley Den er jo lavet
    Og tror næppe han giver afslag.

• #21   16. okt 2009 det har ikke noget nævneværdig med prisen at gøre på sådan en bil,når den ikke er dyre og nyere

• #22   16. okt 2009 Jo det har det. Bilen har kun gået 130.000 km. og det er vigtigt at have en fuld servicebog på den.
    Og det kan også være fuldstændig ligemeget - jeg skal bare have den servicebog, for det står på min slutseddel og det skal overholdes!!!!!!

• #23   16. okt 2009 hvis jeg var dig, ville jeg kræve nedslag på prisen, som du selv siger har det en væsentlig betydning at man har service bogen når man skal sælge den igen.. og det er en slags forsikring hvis der sker noget med de dele der er skiftet på service bogen jo...

• #24   16. okt 2009 hehe .

• #25   16. okt 2009 bare min mening....

• #26   16. okt 2009 du har jo fået bogen,men de kan da ikke "trylle"de 2 stempler frem som ikke er lavet på bilen,så ville de jo fuske,

• #27   16. okt 2009 lenette. du spørg i et offentligt forum, så ka du ik forvente kun at få de svar DU gerne VIL høre... og nej det gør ikke den store forskel på bilens værdi.

mit forslag er klart, at du saføli får bogen, og så ser bort fra de manglende stempler (2??) (de ka jo som nævnt tidligere) ikke få et lukket værksted til at stemple. og stempler de den selv, er det ulovligt.

hvis du havde været hurtigere ude, kunne du ha ladet handlen gå tilbage fordi købsaftalen ikke er overholdt (men dog stadig med tab på evnt finansierings omkostninger osv) tvivler på du kan det nu efter så lang tid hvor du har haft bilen.

• #28   16. okt 2009 Det er sgu da for barnligt dette her ... Du skal bare have den service bog ! Hvis den ikke findes så findes den ikke ! Forhandleren kan da heller ikke stemple for noget han ikke har lavet - og selvom han stemplede hvad havde det så af værdi? Ikke en skid.

Så rigtig god fornøjelse med at forpeste din tilværelse og gode humør med inddrage advokater osv. i det. Den der leder efter hævn vil holde sine sår åbne ! Du kan jo foreslå at forhandleren giver dig et eller andet ekstra udstyr eller dæk/service eller hvad ved jeg, er han flink går han nok med på den for lukke munden på dig - ser han realistisk på det er han fløjtende ligeglad.

• #29   16. okt 2009 Hvis du på et senere tidspunkt skal sælge bilen igen til en forhandler (evt. i forbindelse med nyt køb), så har servicebogen stor betydning, og er derfor en væsentlig mangel IMO. Personligt ville jeg ALDRIG købe en bil, hvor servicebogen ikke er i orden, fordi den fortæller en del om, hvorvidt bilen er velholdt.

Kontakt FDM, og få dem til at se på det.

• #30   16. okt 2009 Hvis det står på din slutseddel så skal det selvfølgelig overholdes. Og i princippet har du ikke fået den vare du har betalt for. Men jeg ville nok kontakte FDM nu hvor du er medlem og høre hvad de synes om sagen.

Det er self. et problem at det værksted der mangler at stemple er lukket, men så må i jo indgå et kompromis af en art i form af de næste par service bliver udført på forhandlerens regning eller sådan noget.

Men hvis det har stor indflydelse på prisen ville jeg da køre sagen fuldt ud. evt. med hjælp fra FDM.

• #31   16. okt 2009 og saføli kan forhandleren ikke gi afslag, så skulle du ha forhandlet aflsaget ved købet, velvidene om at bogen ikke var fuldt stemplet. men det tjekkede du ikke dengang.

• #32   16. okt 2009 TAK Phuck

• #33   16. okt 2009 Det med at forhandle, det vil han ikke med til, han vil ikke lave gratis service for os. smiley

• #34   16. okt 2009 Sig mig en gang snakker vi ikke en bil der snart er 10 år gammel? en Polo 6n2 GTI er vel fra ca .2000 eller noget i den stil ikke ??

Det er i bund og grund fløjtende ligegyldigt for værdien om bogen er stemplet eller ej ! Hvis du mener det modsatte så god fornøjelse i at bevise det i en retsag eller hvad det er du forestiller dig du vil sætte gang i. Vinder du sagen engang i 2012 får du nok en kompensation på 2000 kr. Indtil da er du stavns bundet til beholde bilen ...

Og nej du får sgu da ikke en forhandler til give et par service gratis .. Hvad er handels værdien egentligt for sådan en gammel bil?

• #35   16. okt 2009 Gu skulle jeg ej have forhandlet ved købet FOR DER LOVEDE HAN AT FINDE DEN og hvor sandsynligt er det at et værksted smider sådan en servicebog væk som HAR været der ved fremvisning af bilen

• #36   16. okt 2009 det her indlæg kan man da ikke andet end at sidde og grine af jeg vil nu heller ikke mene at den bog har nogen serlig betydning for prisen da bilen jo er ved at have en vis alder

• #37   16. okt 2009 Jan - du snakker vidst som du har forstand til

• #38   16. okt 2009 Bo P
    Grin du bare smiley
    Det er smag og behag hvad man synes at en servicebog har af betydning, men FAKTA ER at jeg har købt bilen MED SERVICEBOG - så om du synes den har betydning eller ej er ligemeget for det er i bund og grund ikke det jeg spørger til.

• #39   16. okt 2009 Peter T <-- Bogen kunne jo ikke blive efterset ved køb da den manglede. Og når forhandleren skriver under på at der følger en fuld servicebog med i købet og at han skal fremskaffe den så er bolden på hans banehalvdel. Dermed er det ham der skal leve op til den salgsaftale som er underskerevet af begge parter. Og når han så ikke kan fremskaffe bogen så må der jo blive givet en form for kompensation.

Det ville jo være det samme som at købe en bil hvor motoren manglede og så ville han lige få fat på den. Og når så motoren kommer så mangler den topstykket.

Jeg ville ikke være tilfreds med den handel. Jeg ville gennemgå papirene for at være sikker på at det er ham der står med ansvar og så skrive et langt detaljeret brev til FDM om sagen og høre efter deres mening om sagen.

• #40   16. okt 2009 Køb en kajkage til forhandleren.

• #41   16. okt 2009 Du er genial Freimann smiley

• #42   16. okt 2009 hvilkenforhandler var det?

• #43   16. okt 2009 Freimann
    Problemet er at jeg ikke ved om FDM ville mene det er ligegyldigt med de 2 manglende stempler?? Det er jo det eneste der mangler, når han har fået fuldt op på det der mangler fra 2007 - 2009

• #44   16. okt 2009 Claus??
    Hvorfor??? Er det ikke ligegyldigt for sagens indhold? smiley

• #45   16. okt 2009 Snup en tudekiks ... Du er vist for umoden til modtage fakta !
    Føler med den stakkels forhandler der har solgt en bil til en tilsyneladende umodent person der tror verden står på tær for en.

Det her indlæg er faktisk latterligt og underholdende ... Se selv du takker når folk viser medlidenhed ! Du har allerede set i øjene du ikke forhandler dig til en kompensation eller gratis service ... Det eneste du kan opnå ! Ja det er folk tuder i kor sammen med dig. FDM hjælper i seriøse tilfælde med at køre en sag - det her bliver aldrig til en sag den vej ! Så du må selv igang. - og stop nu selv mens legen er god !

• #47   16. okt 2009 kender bare en bilhandel som har et dårligt rygte deroppe.. skulle lige høre om det var den samme

• #48   16. okt 2009 For mig er det ikke en leg, men det er det tilsyneladende for dig.
    Og nej jeg takker når folk fortæller mig NOGET JEG KAN BRUGE, og IKKE HVAD JEG SKULLE HAVE GJORT!!!!!

Og nej jeg har ikke set mig noget i øjnene, for jeg stopper ikke før jeg får ret. De kan ikke holde mig hen i 3 mdr. med fremskaffelse af en servicebog.

Du burde læse brevet hvis du mener jeg er umoden og at det er latterligt og underholdende.

Ødelægge andres forsøg på at få brugbar info det kan du i hvert fald.

• #49   16. okt 2009 Lenette R

Kinagrill.dk

• #50   16. okt 2009 Jamen så hyr dog den advokat istedet for at hyle sådan op ... Med lidt held er sagen afgjort i år 2012 .. Så kan du grine af mig hvis jeg var galt på den

• #51   16. okt 2009 Hvad betyder service ok ?

Betyder det fuld service? NEJ

Det betyder at du kan køre 10-15.000 km uden bekymringer smiley

Lev med bilen

• #52   16. okt 2009 Jeg har ikke snakket noget som helst om at hyre advokater eller noget. Det er vidst noget, du har fundet på.

Jeg prøver blot at finde ud af om det kan være rimeligt at man får at vide, at de fremskaffer en fuldt ud lige så fin servicebog som den vi havde set ved fremvisningen og at når den så kommer frem så mangler der 2 stempler. Det virker tvivlsomt og fusket når den engang skal sælges igen, for så tror køberen sgu da at det bare er en servicebog der er lavet for at bilen skal repræsenteres bedre.

• #53   16. okt 2009 vær du glad for de service der lavet i bogen,og glem det,

• #54   16. okt 2009 God grinertråd smiley

Er det den tid på måneden hehehe

• #55   16. okt 2009 du har højere oppe, intet nævnt om at du så en fuldt stemplet service bog ved fremvisning af bilen. det nævner du så nu. det ændrer jo sagen markant!! for hvis dette er tilfældet, og ikke noget du kom til at skrive forkert, så har forhandleren jo bevidst prøvet at snyde dig. og det er direkte strafbart.

• #56   16. okt 2009 "Da jeg havde betalt med min check og kommer ud til bilen finder vi ud af, at servicebogen ikke er der"

• #57   16. okt 2009 saføli skal ret være ret, og reglerne overholdes. med teksten- service ok på en salgsopstilling og evnt på salgs aftalen, er en bog med 2 manglende stempler jo ganske fin. du får jo en bog, der godt nok mangler 2stempler(som forhandleren jo saføli ikke kan skaffe fra et lukket firma) nu fisker du så efter om du kan få noget mere ud af ham? og det lader til at være lige meget om det er penge, er service el lign, bare du kan hive noget ud af ham.... come on..

• #58   16. okt 2009 Det mest morsomme er jo der forlanges noget der ikke er muligt ... Noget der ikke findes - eller også at forhandleren skal lave dokument falskneri og stemple for noget der ikke er dokumenteret eller udfyldt.

MEN bilen er som skrevet en 10 år gammel sag ... Herfor er det bedøvende ligegyldigt om der mangler de to stempler du hyler sådan over. Forhandleren har faktisk allerede gjort et stort stykke arbejde for dig ... Du forlanger det umulige ! Det er da enten umenneskeligt eller en udpræget mangel på realitetssans - eller som tidligere antaget barnlighed. FDM er en organisation der er til for hjælpe bilister - ikke en organisation der er til for at tørre forhandlere i røven overfor ekstremt vanskelige kunder.

• #59   16. okt 2009 der er da også langt fra SERVICE OK i en salgs annonce, til en udfyldt servicebog, der er jo foreskel på hvordan man definere Service OK

• Lasse P
    Lasse P Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 158
    #60   16. okt 2009 lol. Slap nu af.. Det er kun en servicebog. Ja okay. Bilen er jo ikke mere værd fordi service er overholdt.
    Bare glem det smiley

• #61   16. okt 2009 On topic:
    Hvis det fremgår i forhandlerens computersystem at der er lavet alle service, så få dog en udskrift derfra, det burde være næsten lige så godt som de skide stempler

Off topic:
    Damn godt jeg ikke er din kæreste... Kvinder kan normalt være påståelige i diskutioner, men det her er da for vildt..

;o)

• #62   16. okt 2009 så få en udskift fra forhandleren hvor man kan se den har været til service men værkstedet er lukket. så ahr du noget der er lige så godt som en udfyldt service bog.

• #63   18. okt 2009 Lenette har du kontaktet FDM? Du ka jo præsentere sagen og få deres mening, så slipper du for de kommentarer du virker så trætte af.

Min mening: Du har set bogen ved fremvisning, men den mangler (eller er mangelfuld) da du accepterer købet ! Men du accepterer dermed købet af bilen uden servicebog.
    Dog med det forbehold at sælger skal fremskaffe servicebogen med alle data. Sælger fremskaffer servicebogen med de alle data, men jf. dit udsagn er bogen ikke tilstrækkelig. Problemstillingerne er vel så at du har mundtlige aftaler (ja, de er lige så gode som skriftlige, men svære at bevise), endvidere er problemet at du skal bevise at servicebogen ikke er lig den originale.

Sum up, jeg tror du står med bevisbyrden på nogle mundtlige aftaler, som er meget svært at føre. Du kan heller bevise at bogen ikke er lige så god som den der først var fremvist? Så er sagen ikke tabt på forhånd? Du har jo accepteret købet ved at køre i den og tage den med hjem ! Så skulle du have sagt nej og ventet indtil bogen var fremskaffet.

Jeg er langt fra inde i bilbranchen som mange af de ovennævnte forumdeltagere, men desto længere tid du beholder bilen, desto mere irrelevante bliver de manglende stempler vel?

What im trying to say is, just leave it. Dont fight the battles you cant win.

Kommentér på:
Bilkøb hos FORHANDLER servicebog VÆK

Annonce