{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

Kaldt til syn pga ulovligheder {{forumTopicSubject}}

Har tit tænkt på hvad der sker hvis man får købt en bil uden plader, der er kaldt til syn pga ulovligheder, for det kan man jo ikke vide, når man køber en bil med syn men uden plader og til det sagde min motorkontor mand at det ikke bliver reg og man bare kan hente plader igen, det er kun hvis politiet klipper pladerne det bliver reg. på motorkontoret.....
Sku da rat at vide ;.)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaldt til syn pga ulovligheder
  • #1   30. okt 2009 sælger skal oplyse det, ellers kan du smide ham i retten. da du køber som beset, og han skal nævne fejl og mangler som han kender til.

• #2   30. okt 2009 Sælger skal da ikke oplyse hvad han har brugt sin bil til...

Privat så er købt som beset jo købt som beset, og om han har lavet hjulspind eller kørt rådden i en bil, eller brugt den til indbrud, er da komplet ligegyldigt, for hvam vil købe en bil der ikke er i orden, eller for den sags skyld, og der har man jo mulighed for at tjekke den bil man køber af en privat i hoved og røv, og hvad der sker når du har handlet er da ligegyldigt, da man bare kan oplyse politiet at man lige har købt bilen, og har en synsraport på den, og så tager man den da derfra....
    Men at skulle oplyse hvad man har brugt bilen til er da et fedt, i den sammenhæng, da man jo selv kan tjekke ved færdselsstyrelsen, politi eller skat og evt. bilbogen for gæld,, når man vælger at købe som beset...;-))

• #3   30. okt 2009 Hvis bilen er standmæssigt ulovlig( tunet ulovligt eller lign) ved salget, så skal sælger oplyse om dette.

• #4   30. okt 2009 som claus-m siger.
    TIlføjelse:
    Købt som beset er ikke købt som beset. For skjulte fejl og ulovligheder har sælger pligt til at oplyse om, hvis han vel at mærke er bekendt med det.
    Og derfor, jo du kan sagtens hive folk i retten, hvis du har købt en ulovlig bil af dem, i god tro om at den rent faktisk var lovlig. Her gælder det naturligvis som vurderingssager for hvert enkelt tilfælde.

• #5   30. okt 2009 Det er jo ikke alle der har forstand på biler overhovedet, og som under privatsalg må man forvente at sælger ikke nødvendigvis er uddannet mekaniker eller synsmand...

Normal vider begrænser sig til ratslør, dækmønster og bremser samt lys, og det er ikke alle mennesker der intereserer sig for oliestand, samt kølervæske...

Så derfor er det nu begrænset hvad en sælger kan hænges op i privat handel, for han kan altid sige at det har han ingen forstand på...
    Derfor gælder samme regler jo ikke ved købt som beset ved en privat som købt hos en forhandler men reklamation eller garanti...
    Derfor kan en mand sagtens have kørt i 5 år i en bil der er tunet uden at vide det, og det kan man ikke klandre nogen for.. og igen igen, hvis han har opført sig uheldig i trafikken og politiet har stoppet ham og sagt at de indkalder bilen til syn, ja så vil det automatisk fremgå når man omregistrer bilen i eget navn, og ydermere lød spørgsmålet på at hvis bilen er afmeldt... hvis den er afmeldt, så kan de ikke kræve den skal til syn, og dermed stopper synskravet nok også evt. ny ejer....

• #6   31. okt 2009 Min tanke med det her indlæg var, hvad der ville ske hvis man købte en bil der er kaldt til syn pga ulovligheder, men IKKE havde fået klippet pladerende af politiet.!!!

Alsår en bilejer bliver standset af politiet og de opdager at der er efter monteret xenox- ALT for brede dæk/fælge- sænket for vildt og pga det kalder de den til syn, Bilejeren vælger så at pille pladerne af og afmælde den i stedet for at køre den til syn, så sælger han bilen til mig og jeg kan jo ikke se nogen steder, at den er kaldt til syn, så jeg køber bilen og nu skulle man så tro at den skulle til syn, FØR der kan komme plader på igen, Men nej kan bare hente plader og alt om synet er glemt.

Håber det er til af forstå smiley

• #7   31. okt 2009 Skat skal vide at den er indkaldt til syn, men hvis bilen bliver afmeldt kan de ikke indkalde den til syn så længe der ikke er plader på, og hvis den ikke er blevet fremstillet til syn af tidligere ejer inden han pillede pladerne af, så har han ikke overholdt sidste frist for fremstilling til syn, og derfor vil du ikke kunne få udleveret plader før den er synet.

Derfor bør man nok ringe til skat eller færdselstyrelsen og forhører sig om det inden man køber en bil, og især hvis man er i tvivl...

Men men, der vil altid stå på registringsattesten at der er lvet konstruktive ændringer hvis den er synet med de ting du skriver, og hvis du ikke finder noget på regattesten, så bør du nok ikke gå ud fra at det er godkendt.
    Der er nemlig mange historier herinde om diverse godkendelser, men så længe det ikke er skrevet ned, så er det ikke godkendt, men i sidste ende må man jo også lade fornuften råde når man ser bilen man vil købe, da man jo let kan se på bilens udformning og højde, lys og lygter om det er tvivlsomt, eller holder sig inde for normalen eller lovens rammer.
    Kan man ikke det så bør man nok holde sig fra det.....;-))

Håber det hjalp lidt....

• #8   31. okt 2009 Lige en lille tilføjelse...

Hvis det er som du har fået oplyst, så lyder det godt nok forkert i mine ører og rimeligt sygt...
    For.: Hvis jeg bliver stoppet af politiet og (ikke skat) og politiet mener at bilen er ulovlig, så kan de ikke tage pladerne, men de KAN indkalde dig til syn, netop fordi politiet ikke er synsmænd, og den mulighed det har i disse tilfælde hvor de mener bilen ikke bør kører videre, så kan de tilkalde en bilinspektør, og så kan de nok fjerne pladerne.

Det ville da være rimeligt sygt HVIS jeg bliver stoppet af politiet og de indkalder bilen til syn, og det ikke kan betale sig for mig at lave tingene om, hvis det bliver for dyrt, så mener du at jeg bare kan omrigistrere til min kone, eller aflevere pladerne og få nye med det samme, bare til min kone istedet for...???

Det lyder sgu for syret i mine ører og jeg tror næppe på at det er sådan, men på den anden side kan en spritdømt billist jo ogsp købe sig en ny bil igen og indregistrere den for det er jo sjældent man hører sager om at den han har lånt bilen af får et klip eller en kæmpe bøde for at låne sin bil ud til en beruset person, og der var da det jeg lærte da jeg tog kørekort, så selvfølgelig er der da smuthulle allesteder i den danske lovgivning...;-))

• #9   31. okt 2009 ja det var hvad min kære motorkontor mand sagde, kun hvis de tager pladerne eller den er over syns tid, at der står en note inde i deres (Skat) system, så man ikke kan få plader før den er synet igen.
    Han kan jo tage fejl men det plejer ikke line ham

• #10   1. nov 2009 kunne da sagtens hænge sådan sammen... hvis du får en synsindkaldelse af politiet, gælder synet heller ikke som periodesyn.

• #11   1. nov 2009 Okay vidste jeg heller ikke, skulle tro et syn var et syn....

• #12   1. nov 2009 nix, kendte en fra nyk der var til syn ca en gang om året på den konto hehe.. kontrol syn talte ikke som periode syn, så som skrevet skulle det slet ikke undre mig at mna kna lave det nummer der.. der er jo vildt meget styr på det i forvejen...

Kommentér på:
Kaldt til syn pga ulovligheder

Annonce