{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

byttepris {{forumTopicSubject}}

Hvad er det med de byttepriser???

Når man sælger en bil kigger man på markedet og sammenligner med hvad der ellers står. Herefter ligger man prisen. Man ka også spørge en forhandler om hvad han vil give og måske ligge nogle få tusinde kroner oveni. Men ikke meget! Hvis man virkelig vil sælge sin bil kommer man nok til at konstatere at den ikke er lavet af guld også gå ned i pris. Det er de billigste der bliver solgt. Desuden er markedet det bedre når man så står med kontanterne i hånden og skal ud og have en anden.

Hvis man vil bytte kan man jo sammenligne markedsprisen på begge biler og ham med den bil til den laveste værdi må betale differencen.

Så kunne det også være sjovt hvis folk kunne respektere når der i en annonce står ingen bytte. Så behøvede folk ikke skrive så høj en byttepris. Men jeg kan godt se det er svært, for selvom der står ingen bytte, tager folk alligevel mod byttetilbudene.

Held og lykke til alle jer der skal sælge. Og dette er ment som inspiration...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  byttepris
  • #1   3. nov 2009 Ja sikkert og en bil er og bliver ikke mere værd bare fordi den bliver taget i bytte, forstår slet ikke hvordan dette urealistiske salgsargument kommer fra.

Jeg tror ikke engang jeg sammenligner med andre biler på markedet når jeg køber, tager som regel det der kærer godt i motor og har et pænt ydre og som er billig nok....

Men mon ikke det bar bedre der blev lavet to grupper til salg foreksempel herinde, en hvor man sælger en pris, og en hvor man kan lege bytte bytte købmand.
    Meen biler til salg herinde har jo ofte heller ingen pris, og hvis den har så er prisen tit over det dobbelte hvad bilen overhovedet er værd, og især hvis den er ødelagt med alt mulig gejl...

Og som der er på BG med bilsalg ja så kan jeg overhovedet ikke finde min inspiration frem, andet end hvad jeg selv kan få af ideer...
    Men sådan er vi jo nok alle så forskellige.....;-))

• #2   3. nov 2009 jeg skriver personligt en bytte pris da folk herinde næsten altid vil bytte og folks priser er højer end alle andre steder.

så køb min bil kontakt til en fornuftig pris, eller byt din overpris bil med min bil til overpris.

længer er den ikke,

men kæft det er træls når folk ikke skriver en pris!!

• #3   3. nov 2009 K L:

Jeg mener bare at bilen har kun en værdi. Det er den bilen bliver solgt til. Hvis der er en der vil bytte må man se bilerne og snakke om det. Bilen bliver ikke mere værd af at bytte. Og hvis "de andre" har en urealistisk byttepris har man retten til at takke nej.
    Bilen tager længere tid at udskifte hvis man har en urealistisk pris. Også selvom de andre er for dyre.

Man kunne fristes til at tro at enkelte herinde kun har til salg hvis de kan sælge til overpris???

• #4   3. nov 2009 det der mest træls er da også der ingen pris er og de skriver BYD

og spørger man om hvor det ligger får man svaret Byd

så byder du en pris til at starte med budet så sviner de dig til fordi det er langt under den pris de vil have

JAMMEN så sæt dog forfanden en startspris hvor svært kan det være når man godt ved hvad man mindst vil have

• #5   3. nov 2009 ved en af mine venner kun sælger hvis han får en overpris.

jeg selv sælger hvis jeg får en pris jeg syndes er iorden, men gider ikke bytte, medmindre det er til min fordel, for der er ALT! for meget besvær med det.

så derfor er min byttepris højer. :)..

• #6   3. nov 2009 Allan det er der også og det vil der være alle steder :o)

• #7   3. nov 2009 K L: Så forstår jeg ikke helt ideen med at bruge tid på et urealistisk bytte, men det er vel en hobby??

Jumanji: De får jo aldrig solgt, men det er måske heller ikke meningen??

• #8   3. nov 2009 Allan M

jamen lad os sige at der kommer en som vil bytte med min xantia, min xantia står til 25.000 kr. og hans er en gammel golf 2 diesel som er udslidt og har kørt den første mill. ham med golfen mener måske at hans er 20.000 værd, hvilket jeg finder total urealistisk, så er min bytte pris 35.000 som er en realistisk pris hvis man ser på hans pris. altså får jeg de 15.000 som jeg vil have i bytte pris uden at skulle høre på en masse lort.

• #9   3. nov 2009 Lyder da fornuftig nok, men hvorfor så ikke bare afvise sådan en handel...???

Handler det ikke lidt om grådighed for at slippe af med sit eget lort....

Og hvis nu vi tager dit eksempek, så bliver en gammel golf der har kørt så meget og er udslidt aldrig 2500 krover værd, med mindre den er nysynet kan den vel snige sig op på 5000,- og hvis man så droppede golfen og ventede til man selv fik solgt, så havde man jo fået 25000 for sin egen....
    Næsten alt kan sælges, måske ikke lige nu, men med tiden hvis man har tålmodighed nok...;-))

• #10   3. nov 2009 for mig handler det om at gøre en go handel :)..

og som jeg viser det også, så syndes jeg at 75% af dem som er herinde vil bytte, og tit vil de lave urealistiske bytte.

jeg forsøger også at bytte min egen væk i andre annoncer ja, men søger kun efter biler til MAKS 30.000 da det er hvad vi burde kunne få ind for vores plus lidt ekstra.

• #11   4. nov 2009 K L:

Hvis din xantia står til 25000 kr og det er en realistisk pris, så ville man da ikke købe en udtjent golf uanset pris. Man kan jo sige nej tak. Igen må jeg sige at ens bil bliver ikke mere værd fordi det er en bytter. Man skal kigge på markedet og hvad man synes der er rimeligt. Hvis man bytter med noget gammelt møg, må det være fordi det man selv har er lidt svært at sælge?? Måske pga prisen eller pga standarden?

Det jeg prøver at sige er at din bil har en pris. Salgspris. Hvis du vil sælge kontant er det prisen. Hvis du vil bytte sjkal den anden bil vurderes på samme måde realistisk, og efter markedet. Så kan man finde en realistisk byttepris. To opskruede priser giver ingen mening.

Jeg kan følge dig i at du vil have en højere byttepris når de andre har højere byttepriser, men ville det ikke være lettere hvis alle havde realistiske priser??
    Det er også nemmere at blive enige om bytteprisen, hvis priserne over det hele er rimelige. Så vil jeg mene at der vil komme flere handler.

Kommentér på:
byttepris

Annonce