1.439 visninger
|
Oprettet:
Polo 6n forurener for meget? :S {{forumTopicSubject}}
Vi har købt en polo 6n som er i rigtig fin stand. Vi lækkede olie men det blev fixet ved skift af oliekontakt.
Nu skulle den så til syn og da fik vi et chok, ved forureningstesten viste den næsten 10,00 hvor den højst maksimale udslip må være 0,5.
Vi kørte så til bramming autolager og købte en sonde brugt som du åbenbart har hjulpet lidt da den ved sidste syns besøg idag "kun" viste 4,5. Det er stadig for meget, og nu er spørgsmålet så om det stadig kan være sonden eller hvad det kan være?
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
har i udlæst fejl med en computer?.
bruger den olie?
hvordan er benz. forbruget?
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 16 Svar: 35
fejl har vi ikke tjekket med en computer da quickpot sagde at det langt fra var sikkert at den kunne give et svar så det kunne være penge ud af vinduet.
Den bruger ikke olie længere skulle jeg mene.
Vi fik først skiftet sonden i forgårs så har ikke rigtig kunne konkludere benzinfordrugets forbedring endnu.
Men noget må der jo have været med sonden siden den "nye" brugte sonde kunne gøre så stor en forskel på co2 testen. Men kan det måske være jeg skal købe en helt sprit ny sonde for at få den under de 0,5 eller er det ikke der jeg skal satse
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
http://www.belladd.dk/home.asp
nov 2007
katten kan du tjekke med at banke på den, rasler den?. den kan også være faldet sammen, i det tilfælde, har motoren besvær med at skubbe luften ud?, har den svære ved at tage omdr. og er blevet sløv?
dem jeg kender som har større viden end mig siger at er sonden gået er katten somregl også, er katten gået er sonden somregl også. så ville nok få den tjekker.
der udover så prøv evt. at sende noget dysse og olie rens igennem den, kan være det hjælper.
har du tjekket luftfilter? evt. skiftet/renst det, kan måske være derfor. forhøjt co2 tyder jo somregl. på at bilen ikke forbrænder ordenligt.
min mi'er havde samme problem, der havde den problemer med blandingsforholder i den ene cylender, det fuckede min co2, men vi fandt først ud af det da stemplet sprang og ødelagde motoren.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 163
og man kan måle en lambdasonde med harald nyborgs det billigste multimeter om den virker..
Mit GÆt er en vandtempføler.. var det din kat kun nder var dårlig havde din CO ligget på 1 pct maks hvis ellers resten af din motor fungerer,.,
feb 2006
Jeg vil også mener at der er langt ned fra først 10,00 til 4,5 og så til de 0,5 den SKAL ned på :S
Hvis katten kun giver 1,0 ned ca så er det nok ikke den...
Motorrens?? mener du så at jeg skal hælde det i motoren hvor jeg hælder olie på??? og så eller lade bilen stå i tomgang lidt.
KL: Jeg vil prøve at banke på katten når jeg får muligheden for at komme under bilen igen, men af hvad jeg har fået afvide af andre so far, så burde katten falde helt sammen og lukke for udstødningen hvis den var stået af og derved burde jeg ikke kunne køre så.
martin p: en vandtemp.føler? hvad gør sådan en, den burde da ikke have noget med co2 forureningen af gøre gør den? og hvad koster den evt hvis det skulle være den?
feb 2006
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 66
nov 2007
har altså før prøvet en sammenfaldet kat som gav mere end 1%. ligesom jeg har prøvet flere kat som var faldet sammen men der kunne stadig komme luft igennem, dog i begrænset mængde.
men få da den tester på, så kan du se tallene live når den står i tomgang og det giver en bedre fornemmelse af hvad der kan være galt.
Polo 6n forurener for meget? :S