{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.781 visninger | Oprettet:

aflevering af bil {{forumTopicSubject}}

Hej.

håber at der er nogle kloge mennesker her inde som kan svare på dette.

jeg har købt en ny bil hos en forhandler, jeg kan nu ikke betale den mere. der er lavet lån gennem ´forhandler, kan jeg køre ud med bilen uden at skulle hæfte for rest gæld.??

håber der er nogle som kan svare.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflevering af bil
  • #1   11. nov 2009 du skal snakke med det selskab du har finanseret den igennem.

vi kan gøre det med vores campingvogn, MEN! vi vil komme til at stå i RKI i 1! år for at gøre det.

• #2   11. nov 2009 i princippet ja, men det holder ikke i praksis da du også selv hæfter for din gæld. Det du bør gøre, er at få den solgt asap, og med mindst muligt tab. Før du sægler den kontakter du panthaver, og hører om de kan acceptere vilkårene, og sammen med dem sætter en afbetalingsplan op såfremt du måtte skylde restgæld.

det andet er noget ammestuesnak...

• #3   11. nov 2009 tue

du har ikke forstand på det kan jeg læse og høre! så syndes du skal smutte ud her fra!...

vi står så dårligt i det at vi IKKE! kan betale vores campingvogn, og HAR! snakket med det firma den er finanseret igennem!, deres udmelding var klar, vi KAN! aflevere vognen til dem som FULD! og ENDELIG! betaling af gælden MEN! vi vil komme til at stå 1! ET! ÅR! i RKI for det.

men ellers JA MAN KAN GODT GØRE DET!

• #4   11. nov 2009 Nu sidder jeg selv som forhandler og laver mange finanseringer. Men hvis du ikke kan betale afdrag på bilen mere, er du enten tvunget til selv at sælge bilen og indfri restværdi.
    Det er ikke af selve forhandleren du har finanseret bilen igennen (tvivler jeg ihvertefald på) men loven siger så dog at hvis du kan dokumentere at du ikke har råd til det mere, og der skal forlægge mange papir. så er finanseringselvskabet tvunget til at tage bilen tilbage og frigøre dig fra dig gæld.

• #5   11. nov 2009 Man kan godt aflevere den tilbage til gengæld for at få "slettet" sin gæld, ja. Vil finansieringsselskabet det ikke, går du rettens vej - og der vinder du.

• #6   11. nov 2009 Det sker der da ikke så meget ved at gøre. Bortset fra, at man ikke kan lave forhandlerfinansiering igen.

• #7   11. nov 2009 Som B A Y og KL siger..

Har nemlig selv hjulpet KL ;o)

• #8   11. nov 2009 K L

så syntes jeg da at du skal kaste et blik på denne artikel:

http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/adan-slipper-du-bilgaelden

citat:

Metode holder imidlertid ikke, oplyser Finans og Leasing til Politiken.

"Det kan man selvfølgelig ikke. Når man har fået finansieret en bil, har man indgået en aftale. Man kan ikke bare stille bilen og dermed slippe ud af restgælden," siger direktør Christian Brandt fra Finans og Leasing og kalder det faktuelt forkert, når FDM anfører, at man ikke bliver registreret som dårlig betaler, hvis man prøver at komme ud af sin gæld på denne måde.

"Man bliver registreret i en etårig periode for såkaldt afvikling med et usædvanligt betalingsmiddel," siger Christian Brandt.

I en sag fra 2004 fik en forbruger faktisk eftergivet sin restgæld ved at levere bilen tilbage. Men sagen er så speciel, at den ikke danner præcedens, mener Christian Brandt, som varsler en prøvesag, hvis kriseramte bilkøbere forsøger sig med metoden.

Så er det jo lige hvad der ligger under med den afvikling med et usædvanligt betalingsmiddel - men tror når det kommer til stykket at finansiereringsselskabet vil gå efter køberen igennem fodegretten.

• #9   11. nov 2009 http://www.daf.dk/DesktopDefault.aspx?itemid=13000

Det er altafgørende om bilen er solgt med ejendomfoebehold eller ej. Det SKAL den være før man kan benytte sig af det

Kommentér på:
aflevering af bil

Annonce