if, lorte forsikring, afmelde ? {{forumTopicSubject}}
hejsa står i en ondsvag sitiuation, for nogen måneder siden var der en forsikrings mand ude og lave et tilbud på min 206 inden jeg fik bilen, han ville så lave en familie forsikring og en ulykke forsikring, men jeg sagde så hvis jeg nu finder noget som er billigere eller ikke får bil hvad gør jeg så, han sagde så at så skulle jeg bare ingenting gøre og så ville de ikke blive oprettet men nu står jeg så her at jeg lige har betalt for den familie forsikring og ulykke som jeg slet ikke skulle have haft fordi bilen kom i et andet selskab,
men hvad er så billigst ?, jeg kan jo opsige dem nu og betale det gebyr eller til senest forfald ?
jeg har snakket med en forsikrings dame der fra og forstod sådan set ikke rigtig hvad der var billigst og hun kunne ikke rigtig forklare mig der :S..
her er fra if's side
Opsigelse af din forsikring
Du kan altid opsige din forsikring gratis med mindst 1 måneds varsel til hovedforfald (fornyelsesdato) eller senest 14 dage efter en skade er blevet opgjort.
Flytter du dine forsikringer til et andet forsikringsselskab, klarer de opsigelsen for dig.
Hvis du selv opsiger din forsikring, skal det altid ske skriftligt for at undgå evt. misforståelser. Du skal sende opsigelsen til vores Kundecenter via brev eller via mail.
Opsigelse af din forsikring med forkortet varsel
Mod et gebyr på 53 kr. kan du vælge at opsige din forsikring med 30 dages varsel til udgangen af en kalendermåned uanset hovedforfaldsdatoen på forsikringen.
Hvis forsikringen har været i kraft i mindre end 1 år opkræves et højere gebyr, som er særskilt for den enkelte forsikring. Det særskilte gebyr fremgår af nedenstående skema:
Familieforsikring 319 kr.
Ulykkesforsikring 212 kr.
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 6 Emner: 346 Svar: 2.387
dec 2006
men jeg er ikke rigtig klar over om den gældte som et tilbud eller om man bare sparede penge ved og have de 3 forsikringer, for tror næsten det bare var 3 forsikringer fordi at jeg havde 3 policer eller hvad det nu er..
men nej tror faktisk jeg har smidt det hele ud fordi troede for længst det var ude af verden det jo ca 3 måneder siden jeg fik tilbud fra dem
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.536
Hvis du har navnet på repræsentanten, må du snakke med ham eller ehnvise til ham. Han har jo givet et mundtligt tilbud, som kun trådte i kraft, hvis du ville have alle tre forsikringer...
dec 2006
ja må heller lige prøve den med dem at de kun skulle træde i kraft hvis jeg fik bilen,
altså ja det ikke det helt vilde beløb der er tale om men stadigvæk er kun lærling så det sku nogen sure penge og skulle af med for ingenting
apr 2008
dec 2006
prisforskellen er ret stor på bilen ved IF og Danske forsikring, ved if 17k for alle 3 forsikringer, og det var nødvendigt med 3, og ved danske forsikring, 11k uden nogen krav om ¨noget dog med km begrænsning
apr 2008
Men hvis du er 20 år, så burde dine forældres familieforsikring også gælde dig, uanset om du bor hjemme eller ude.
apr 2008
dec 2006
ja ved godt den gælder endnu, hmm men vil hvertfald ringe og se om jeg ikke kan få dem til annulere de forsikringer uden jeg betaler noget ellers må jeg hvertfald opsige familie forsikring,
mange tak for hjælpen god weekend
if, lorte forsikring, afmelde ?