{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.297 visninger | Oprettet:

Ide til en Audi RS8 Quattro . {{forumTopicSubject}}

Sad netop og tænkte hvad man kunne ændre på Audi R8, så den blev til en "RS8".

De ting jeg har i tankerne er:

Keramiske bremser skriver med kalibre fra enten Brembo eller OMP.

Racersæder fra enten Sparco eller OMP
Alcantara rat fra OMP eller Sparco

F1 gearshift ved rattet.

ændret motor = 5,0 - 5,6 (ca 500-620 hk) / ca 6-700NM

Kulfiber detajler i kabine

Kulfiber Diffusser bag på for bedre downforce.

Letvægt fælge

lille spoiler bagpå.

Ændret karosseri evt.

Undervognen som R8 har er jo enlig god nok. samt styretøj m.m.

Ved godt at det koster lidt mere end hvad det koster at lave R8'en. Men synes ikke at R8 lever op til sit udseende. Og med "kun" 420 HK og hastighed på lige over 300 km/t, mangler den sgu lidt power under pedalen. Det kan bl.a udvindes ved at spare vægt fra interiør, karosser, bremser m.m.
Ideen var at lave den til en mere seriøs racer, men stadig lovlig til gadebrug og på plader.

Bare en ide jeg fik smiley

Synes i om ideerne eller andet i kan tilføje?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ide til en Audi RS8 Quattro .
  • #1   15. nov 2009 "Og med "kun" 420 HK og hastighed på lige over 300 km/t...."
    Slap af jeremy clarkson du kører i en lille golf tdi :- )

PS: nu er R8'eren jo begrænset til 250 km/t ligesom alle andre audier.

• #2   15. nov 2009 En R8 er ikke begrænset nej.

• #3   15. nov 2009 Og nu kan man jo bare købe den store versionen med Lamborghini motoren og 530 HK. Med 0-100 på 3,9 sek. og 316 km/t på toppen, lever den fint op til sit udseende. Det synes jeg dog også at V8'eren gør, og det kan godt være man siger at den "kun" har 420 HK, men når man sidder i den og bliver skudt fra 0-100 på 4,6 sek, så tror jeg ikke man synes det går for langsomt.

• #4   15. nov 2009 Jeg kan kun tilføje at jeg godt gad være i dit sted hvis du har så meget kendskab til R8 og SR8..

Sitat:
    Undervognen som R8 har er jo enlig god nok. samt styretøj m.m.

Ved godt at det koster lidt mere end hvad det koster at lave R8'en. Men synes ikke at R8 lever op til sit udseende. Og med "kun" 420 HK og hastighed på lige over 300 km/t, mangler den sgu lidt power under pedalen. Det kan bl.a udvindes ved at spare vægt fra interiør, karosser, bremser m.m.
    Ideen var at lave den til en mere seriøs racer, men stadig lovlig til gadebrug og på plader.

Bare en ide jeg fik smiley

Synes i om ideerne eller andet i kan tilføje?

Sitat slut.

• #5   15. nov 2009 Jeg tror at mange folk idag har en helt forskruet opfattelse af hvor stor effekt biler har. At sidde i en Audi R8 med 420 HK som fra bunden er bygget til at overføre de kræfter helt perfekt, og give sin chauffør en helt uovertruffen køredynamik er en helt anden oplevelse, end at sidde i en Golf VR6 Turbo som måske har samme ydelse, men slet ikke leverer samme køreoplevelse.

• #8   15. nov 2009 SweedSpeed: "Jeg tror at mange folk idag har en helt forskruet opfattelse af hvor stor effekt biler har." -- Enig! Og det er bilproducenternes og bilbladenes skyld; de fokuserer efterhånden kun på deres topmpodeller, dvs. 300+ hk. Folk får en vrangforestilling om hvor mange hk. bilerne har. Man skal stadig huske på at en gennemsnits dansk familieslæde har omkring 100 hk. smiley

Kommentér på:
Ide til en Audi RS8 Quattro .

Annonce