{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Tyske biler (Km fusk) {{forumTopicSubject}}

Det er da vildt som de fusker med km antal.
Hvis bilerne ikke havde kørt mere end det der er opgivet til, vil hverken rat eller sæder være så slidte som de er på billederne :S

Da jeg solgte min havde den gået 225.000 km, og sæderne + rat være ikke i nærheden af at være lige så slidt! Og den blev brugt flittigt hver dag!
Nogen der ved hvad man kan gøre for at undgå at blive taget ved næsen hvis man skal importere?

Et par eksempler:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=123772565&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.modelDescription=Golf+GTI&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&maxFirstRegistrationDate=2000-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=121269084&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.modelDescription=Golf+GTI&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&maxFirstRegistrationDate=2000-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyske biler (Km fusk)
  • #1   19. nov 2009 Klik på billederne for at se hele albummet..

• #2   19. nov 2009 De er stået meget ud og ind og har drejet rimelig meget :o)

Men vil da sige at hvis det passer, så er det sq ikke særlig god kval fra VW's side.

• #3   19. nov 2009 Mærket måske, og ikke alle passer ligegodt på sin bil......

Men du har jo selv en ide om hvad du skal passe på......

Jo mere lort de ligner jo billigere slipper du nok også med afgiften..;-))

• #4   19. nov 2009 Du har ret i der bliver fusket rigtigt meget med kilometerne i Tyskland. Der er nogen modeller hvor man ikke kan finde dem med over 200.000km på klokken..

Jeg forlanger servicebog ( selvom det også snydes med ) hvis det er.. Har flere gange set biler der er skruet når man kom hjem og fik tjekket Nøglen.. En BMW havde kørt 196tkm iflg. ejeren men nøglen viste 296tkm. En Audi A3 tdi havde kørt 550.000km og ikke 250.000km!!! Den nye ejer havde fundet et stykke papir under sædet..

Men den med sæderne, den skal du nu ikke tro på, min kammerat fik skiftet læder i hans Vectra C efter 35.000km da det var begyndt at blive godt slidt..

Desuden er km på ældre biler oftest af psykologisk effekt!

• #5   19. nov 2009 Mads P

Jeg kender den model bedre end min egen bukselomme, så medmindre ejerne har drejet konstant i 24 timer hver dag, vil rattet umuligt kunne blive slidt så meget.

Slidtagen stemmer mere overens med biler der har kørt 300k km +

• #6   19. nov 2009 bilerne er jo også 10 år gamle. behøver jo ikke køre langt for at blive slidt.

• #8   19. nov 2009 Mads P: Det har da intet med kvalitet at gøre, sådan ville jeg kunne få en Peugeot til at se ud på 50.000, hvis jeg skulle bruge den til og fra arbejde uden overtræk.

Jeg har svært ved at se at det ikke sagtens kan passe, bliver den brugt dagligt af en sælger eller noget i den stil, som konstant stiger ud og ind, sker det da hurtigt, eller måske af en håndværker til eller fra arbejde, som ikke tager sig af om der er overtræk eller ej

• #9   19. nov 2009 Thomas J : det var da godt nok en underlig begrundelse at alderen har noget med det at gøre

• #10   19. nov 2009 Jeg ved godt man ikke alene kan vurdere det ud fra slid på bilen, men det giver alligvel en indikation af hvor langt det oprindeligt har gået. Men en ting er sikkert, en G4 GTI der kun har gået 104k km vil på INGEN måde kunne blive slidt så hurtigt, hverken sæderne eller rattet.

Somsagt kender jeg modellen ud og ind, og min egen fløj jeg ud og ind af jeg ved ikke hvor mange gange om dagen. Og det var først da jeg solgte den at den begyndte at vise tegn på slid.

• #11   19. nov 2009 hør lige en gang den første koster 2990 euro. det er altså under 25000 danske kroner.! det er hvad man kan forvente af en bil i den pris klasse.

Bilere koster ikke en skid i tyskland i forhold til dk, så de har ikke den samme ømhed overfor deres biler som vi har. det kunne godt forklare den dårlige stand de er i, brugte selv lang tid på at finde en i fin stand da jeg importerede min egen.

\Kasper C

• #12   19. nov 2009 Eller det kunne være der var en der havede skiftet kabinen ud med sin egen.
    Bilerne dernede er jo så billige i forhold til vores at vi selv køber dem bare for at bytte om og få udstyr . smiley

• #13   19. nov 2009 kan sku da nemt passe,. hvis de er brugt til "firma bil" så bliver de slidt,

min firma bil har kørt 50000 km og der er hul i sædet... fordi man er lige glad med værktøj i lommen osv.

• #14   19. nov 2009 slid kan jo betyde mange ting.
    overvægtige vs tynde som skal fare frem og tilbage,
    jeans vs silkebukser som helt klart har forskellig slid effekt når det gnides mod andet stof,
    Super tørre/grove hænder vs bløde tøse hænder osv osv..
    så den kan vel sagtens ha kørt 104k og være mere slidt end en som passer sine ting og har en med 200k bag sig.

• #15   19. nov 2009 sæt en vag tester på, der k aman se om der er fiflet med km tælleren

• #16   19. nov 2009 Rune K

Det er 100% slitage! Du kan bare ikke se det pga. vinklen på det 3. sidste billede.

• #17   19. nov 2009 Mærkeligt :S

Kommentér på:
Tyske biler (Km fusk)

Annonce