{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondeo klapre i motor??
  • #2   23. nov 2009 ved faktisk hva olie der i pt, bilen er lig blevet hentet i weekenden..

• #4   23. nov 2009 vil jeg lige gøre smiley der ska laves olie skift i den kommende uge....

• #5   23. nov 2009 har du tjekket oliepinden ??

• #6   23. nov 2009 Ja oliepind er tjekket og olien og olie standen ser fin ud plus olien ser fin ud

• #7   23. nov 2009 Min mondeo gør det samme.
    Jeg regner med at det er tændingsbanken, men det kan selvfølgelig være olietrykket der ikke er godt nok.
    Jeg kører selv på 5/40 olie og den gør det skam stadig.
    Jeg arbejder dog stadig på at finde årsagen.

• #8   23. nov 2009 det lyder meget som om den ikke kan sætte ordenligt olietryk, zetech motorene er lidt fintfølene med olien, så du skal nok have en lidt tyndere på, der er sikkert 10/40 på den nu, skift olien og se hvad den gør dagen efter..

• #9   23. nov 2009 du skal køre på 5w-30 olie 5w-40 er for tyk til den grunden er at der bliver pumpet for meget olie i ventil løfterne og når det sker så åbner dine ventiler også når du drejer nøglen lyder det som om der ikke er kompression på ogdu kan næsten ikke starte den så der for på med noget 5w-30 fuldsyntetisk og så køre med regel messige olie skifter for hver 10.000 km... klapper lyden kan være fordi olie trænger til og blive skiftet eller fordi dine løfter er slidt op du kan evt køre en olie kur på den inden du skifter olie'en

• #10   23. nov 2009 Christian M

Det som du beskriver der hænger da slet ikke sammen.
    Motoren starter jo fint nok, og hvis der blev pumpet for meget olie ind i ventilløfterne så lyder det jo mærkeligt at det skulle være for tyk en olie, nærmere hvis det var for tynd en olie kunne der vel blive pumpet for meget olie ind i ventilløfterne.

Uanset hvad, så er det en mærkelig ting, de zetech motorere de har, men det er meget normalt at der er lidt klapren fra dem, dog så gør mine det også kun optil e 2000rpm, og ikke derover, så jeg har mere tiltro til at det er tændingsbanken end at det er for tyk en olie.

• #11   23. nov 2009 En zetec kan fucke vildt op hvis ikk det er 5/30 olie den kører på, har altid kørt med den olie, og har aldrig haft problemer. De motorer er meget kræsne med olie, tændrør og kabler... Så på med 5/30 på den, så er det HELT sikkert ikk der den er gal hvis den fortsætter..

• #12   23. nov 2009 ska som sagt ha lavet olie skift i denne uge og smider 5/40 på også ser vi, men det lyder som en plade der vibrer imod noget op til de 2000 omdr./m så er i tvivl om det er et problem med olie der gør det??

• #13   23. nov 2009 Undskyld jeg siger det, men du er for dum hvis ikk du smider en 5/30 på den, for som jeg siger KAN det skabe mange problemer problemer for dig. Siger ikke at det gør det, men med 5/30 på den er du 100pct sikker på den kører som den skal mht olie.. Har haft mange zetec motorer efterhånden og de kører altså bare bedst på den rigtige olie. Men nu har du fået det afvide, og så er det jo self op til dig selv...

• #14   23. nov 2009 Mente os 5/30 smiley sorry... stave fejl.. 5/30 er jo os det servicebogen andbefalder.. så mente skam 5/30 ikk 5/40 smiley

Kommentér på:
Mondeo klapre i motor??

Annonce