{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

xeone til min mondeo. {{forumTopicSubject}}

er der nogen der kan give mig en forklaring på hva forskellen er på om jeg køber det der el justerbar lygter til min mondeo fra 06 eller jeg køber de specelle støddæmper fra ghia modelen. som selv juster sig om i den normale højde hvis du læsser noget i bag i bilen eller spænder noget bag efter.
eller om det er det samme og det bare sidder en klaphat et sted og gnider sig i hænderne og tjener kassen på at bilde folk ind at de skal bruge det der el justerbar.
håber i kan hjælpe mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  xeone til min mondeo.
  • #1   24. nov 2009 Du skal vel have begge dele... Lygterne så du skal indstille dem og bagfjedrene mht. læs bagi

• #2   24. nov 2009 Tror det skal være på din bil eller bare originalt, du kan jo ikke bare lave tingene om og sige det er ok,tror der skal noget godkendelse til og erfaring for at få det godkendt..

Men mulighedden er jo også bare at lade det være som det er og købe en bil med xenon næste gang du nu skal skifte bil, så er du på den sikre side og vi andre også ...;-)

• #3   24. nov 2009 jamen i terorien gør de jo det samme. med el justerbar da kører lygterne bare ned når du læsser noget ind i bilen og med de støddæmper da er det bilen der hæver sig istedet for.

• #4   24. nov 2009 Han skal ikke kunne stille på noget som helst når der er xenon på det skal bilen selv klare uden anden hjælp og det er der bøvler opstår, der er jo noget der skal styre det...

• #5   24. nov 2009 det er ikke engang det eneste du skal have, der skal så mange andre ting til, højdesensor på bagbroen, com til at styre de, og de rigtige xenon lygter, samt lygtespulere. bare lidt af det du skal bruge... og JA det vil koste kassen at lave det rigtigt.

• #6   24. nov 2009 jamen der er jo ikke så meget der skal laves om. det er at kører ind til ford og få dem til at montere et sæt støddæmper fra en ghiai det burde give det samme jo.

ja men nu skal jeg ikke lige ud og have ny bil forløbig, jeg har bil endnu i mange år. smiley

• #7   24. nov 2009 tommi O

NEJ det er ikke bare det.. forstå tak!

• #8   24. nov 2009 nej jeg vil ikke kører med campingvogn.
    jeg har en helt alm mondeo fra 06 som jeg gerne vil have xenon på da det er og bliver det beste lys man kan få.
    men der er nogen der siger man skal have el justerbar lygter på bilern, altå org xenon lygter og alt hva der hører til. men det eneste de lygter gør er at sænke lyset så du ikke blænder de andre når man læsser noget ind bag i.
    også var det jeg tænkte hvorfor give 20-30000kr for sådan et sæt når ghia støddæmper gør helt det samme, da er det bare ikke lyster som sænkes men bilen der hæves op til så den står som om du ikke har noget bag i også blænder du jo ikke folk.

• #9   24. nov 2009 C5 har lygter der justerer sig efter bilens højde og det gælder også ved kørsel på ujævn vej, så det er ikke kun bagbroen der styrer højden, hvis man kommer til et bunp, så skal de kunne korigere lyset i lygterne, da den i bag jo kun regulerer højden evt. for og bag på vognen, men det kan næpper reagere så hurtigt som en elektrisk anordning, derfor tror jeg ikke du må køre med det, med mindre der findes en tilsvarende bilmodel man kan bruge det fra eller der det i andre mondeoer fra den årgang...

En C5 justerer lygterne i det øjeblik du sætter nøglen i tændingen, ligeledes højden på bilen.
    Fordi du får andre ghia dæmpere på kan bilen jo ikke justere lygterne så derfor er det ikke lige til, og en knap i kabinen må ikke forekomme ved xenon...

• #10   24. nov 2009 tommi, vil du bare ikke forstå.? hvis du ikke vil lytte til de bedre vidende, så gør det sku da... værsgo, velkommen til synshallen og min langefinger og lange lys hvis du møder mig på vejen... det ER IKKE DET ENESTE DER SKAL TIL! der er en grund til at original xenon koster så meget, vær nu bare voksen og forstå det!

• #11   24. nov 2009 Men du kan jo bare høre ford ad når du kommer forbi....

• #12   24. nov 2009 prox vi er helt enige om at xenon kan blænde af h til. men vi er også enige om at el justerbar lygter og de følere som skal sidde på bagbroen gør at hvis man læsser noget ind bag i bilen eller sætter en trailer på så justere lygterne sig så meget end at man ikke blænder.
    men så er det jeg istedet for at montere alt det, så vil jeg montere nogen spicelle støddæmper fra ghia modellen som gør at når du læsser noget ind beg i bilen eller sætter en trailer på så bliver bilen i samme højde som den ville hvis du ikke havde noget bag i eller en trailer på.
    for hvis jeg kører med xenon og der ikke er noget bag i eller noget så blænder jeg jo ikke mine medtrafikander.
    kan du følge mig nu? smiley

• #13   25. nov 2009 Tjek evt. min annonce.

Bare til jeres info: reguleringssystemet til xenon reagerer altså ikke på et splitsekund.

For hva så hvis du kører over et hul, der hvor sensoren sidder bag på bilen, så tror den jo at bilen er højere over jorden, og vil såldes justere lygterne op ad.

Jeg kan godt forstå din tanke Tommi, men jeg tror heller ikke den går, da loven foreskriver automatisk lygteregulering ved brug af xenon. Tror ikke støddæmpere kan gå ind under den kategori.

• #14   14. jan 2010 ideen er god nok, men det er bare stadig ikke lovligt, og kan i værste fald ende med bøde+ syns indkaldelse.

endvidere, hvis du har sænkningsfjedre på, så ødelægger du sænkningen bagtil, ved at smide de selvjusterende dæmpere på.

Kommentér på:
xeone til min mondeo.

Annonce