{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon ja eller nej ?!
  • #1   26. nov 2009 det er så irriterende for dem der kærer imod dig. jeg ville satse på et par ordentlige pærer i stedet. kopi xenon er ikke fedt synes jeg,

• #2   26. nov 2009 Det er da fedt så længe det ikke blænder smiley

Det giver et skide godt lys.

• #3   26. nov 2009 vis dine lygter undstøtter det så smid det i smiley skide godt lys

• #4   26. nov 2009 det er feedt så længe du har lygter der er GODKENDT til xenon... har det selv i mit langlys (har standard lygter) der lyser det sku godt, men vil ikke have det i nærlyset i de lygter, ved selv hvor irriterende det er at blive blændet af en spade der bruger det i lygter der bare ikke duer med xenon smiley

• #5   26. nov 2009 Lige så fedt som en kæmpe t-hansen hækspoiler.
    Men de giver et godt lys for føreren..

• #6   26. nov 2009 Det holder 100% har selv orginal xenon det er altså nummer 1, men halogen eller xenon kit til "normale" pærer kommer sgu ud på det samme synes jeg.. Man møder alt for mange biler med hagogen lygter som er stillet af lort så det blænder af helvede til, mange af dem som så sætter xenon i stiller på deres lygter så det bliver bedre end dem der køre med fejlinstillede lyger. så gå for det vælg bare en 4300k eller 6000k over det bliver det sgu "brian" agtigt.
    Også en opfordning til alle jer med halogen lygter der lyser af helvede til op i luften, få det stille ned så det ikke blænder os andre

• #8   26. nov 2009 Jeg syntes sku der er i orden, hvis du bare har DE linser i dine lygter.

• #9   26. nov 2009 Jeg synes det er fint i DE lygter. Og hvis det ikke er over 6-8000 K.

• #10   26. nov 2009 Martin R
    lige præcis smiley .. der har vi samme tempermant på det område, kan jeg fornemme smiley ..

køre selv med eftermonteret kit på 4300kelvin, i en DE linse . og det lyder godt, og har aldrig haft problemer med andre belister

• #11   26. nov 2009 Med DE-linser: Ja
    Uden DE-linser. Nej

Det burde give en ubetinget frakendelse af kørekortet, at køre med xenon uden DE-linser.

• #12   26. nov 2009 Hva er forskellen på DE linser og ikke?

• #13   26. nov 2009 det er noget være skrammel vis det er de der billige kit hvor man sætter det i en std lygte, vis man køber et sæt med lygter osv så modkørende ikke bliver blændet så er det fair nok

• #15   26. nov 2009 hvis nu du kommer kørende mod en billist og så at billisten kører galt bagefter fordi det blænder og så du stopper op og han melder dig til politiet så kan du faktisk få fængelsdom . så enten skal man lave det rigtig med lygtejustering og vasker eller bare holde sig fra det ...

• #16   26. nov 2009 pisse irriterende.. der er ikke noget værre end en brian der lige har smidt et halvt solariecenter ind i hans forlygter

• #17   26. nov 2009 hahaha ^^ (the man)

Ja med DE linse og så max 6k

• #18   26. nov 2009 Ser det godt ud eller er det for "brian" eller irreterende???

Nu har det jo aldrig være derfor man montere Xenon på sin bil, det er af sikkerheds messige årsager man skal montere det og ikke for udseenets skyld alene, det er blot en bonus.
    Men korrekt det ser fedt ud hvor ikke det går hen og bliver blåligt, og det kommer helt an på hvilken bil der skal "bære" det, din BMW er helt ok, men eks. en gammel Golf eller Audi 80 er, nej tak "don¨t belong there"

Men ja få monteret et lovligt kit, da det først og fremmest skal fremme sikkerheden og her er det ikke nok at tænke på sig selv og være ligeglad med om det blænder andre.
    DE linser eller ej, det kommer ud på et hvis lygten ikke er godkendt med et så blænder det også selvom man justere det ned i jorden.
    Det er den "flare" som man kalder det i fagsproget der blænder folk og den kan man ikke justere sig ud af det har noget at gøre med den måde pæren er fikseret i lygtens parabol/Linse i forhold til hvor den skal centreres og her er Xenon meget anderledes end glødepære og derfor opstår der flare som er det lys der kastes rundt inde i lygtens parabol/DE linse og det er det som blænder de modkørende.

Så hold dig enten til et Langtlys Xenon eller gå hele vejen hvis det skal være i nærlyset også og lav det på den lovlige måde.

Noget man også studser over er de mange folk som skriver de har Xenon i deres profil under "styling" total misforstået, det høre til under ekstra udstyr da dets primære formål er at tilføje bilen et bedre lysudbytte af sikekrheds messige årsager.
    Går jeg ned til forhandleren og spøger til en ny bil så finder jeg jo heller ikke Xenon under stylings listen den finder man jo selvfølgelig under ekstra udstyr.

Xenon er fedt når det gøres rigtigt så både ejer OG medtraffikanter kan nyde godt af det og ikke kun ejeren med stor ulempe for øvrige traffikanter, jeg fryder mig hver gang jeg ser et indlæg om en der er kaldt til syn grundet ulovligt monteret Xenon, personligt så hjælper det jo desværre ikke en dyt så efter min mening skulle loven laves om så det gav et klip, det kunne nok få en hel del til at afholde sig fra den ulovlige eftermontering.

• #19   26. nov 2009 Jeg er helt enig med BRABUS

• #20   26. nov 2009 Orginal xenon dur.. eftermonteret er noget arrigt lort..

• #21   26. nov 2009 Jeg syntes det ser godt ud i det hvidlige og lidt blålige, det lilla og gule er grimt, Jeg syntes det er iorden så længe man har sin lygte justering iorden så meget syntes jeg heller ikke det blænder.

• #22   26. nov 2009 Jeg kunne ikke være mere enig, end med dig BRABUS! smiley

Kort og godt:
    Originalt xenon = Nice!
    Uoriginalt xenon = Klamt!

• #24   26. nov 2009 Kører selv med xenon i langlys, og det giver et skide godt lys der, eneste grund til jeg ikke har det i nærlyset er panserne, kører allerede med DE lygter, og har den dyre undervogn med automatisk niveau regulering, men ingen lygtevaskere, og det gider jeg ikke til at finde ud af en løsning med at montere smiley

• #26   26. nov 2009 En undervogn der sidder på nogle E30 touringer, der selv sørger for at holde bilen vandret, selv om du læsser noget ind bag i smiley
    Koster kassen, men var så heldig at det sad på min smiley

• #28   26. nov 2009 Ja det med at stille lyset ned virker ikke, heller ikke selvom det ikke regner, det er igen flaren inde i lygten, altså det lys somkastes rundt som er et rseultat af at pærens brændepunkt ikke er fikseret samme sted som med en glødepæren, glødepæren har en meget kort glødetråd i modsætning til Xenon som er meget længere og dermed får man kastet lys rundt inde i lygten "flare" som er det lys der blænder og så er det ligemeget med om man stiller lygten ned ad, det kan vi nadre belister jo stadig se parabolerne/DE Linsen af, men ja eftermonteret kit kan godt være lovlige hvis hele lygten er designet til Xenon pære samt lygte vask og nivaue regulering.
    Jeg har også den dyre undervogn på min brabus, samt lygtevaskere, jeg mangler så bare en lygte der er godkendt til brug med gasudladnings pære og de er så grimme at jeg nægter at køre med den type lygte og derfor har jeg ikke Xenon.

Kommentér på:
Xenon ja eller nej ?!

Annonce