{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Saxo xenon i tågelygter?
  • #1   28. nov 2009 lige med på en lytter... har nemlig samme problem


  • #2   28. nov 2009 mikkel, skal du da have lov til,

    men tænker bare man skal til og lave noget "fusk" for at holde pæren på plads


  • #3   28. nov 2009 lytter også lige med her (:

  • #4   28. nov 2009 at eftermonter xenon uden fusk er næstenumuligt i nogletilfæld. mine xenon pære bliver holdt unde i parbolen med en strips for den der metal bøjle kunne ikke komme rundt om xenon pøren som på den alm pære

  • #5   28. nov 2009 Det er ulovligt, det er en lappeløsning, det blænder mere end halogen, det ser dumt ud!

  • #6   28. nov 2009 Mike F. Hvad snakker du om. en halogel kan sku blænde lige så meget hvis den ikke er justeret. og politiet gør sku ikke så meget ved xenon så længe man holde sig fra 8000-10.000 og 12.000 k hvis bare man kører med 6000 k som osse giver det bedste lys siger politiet sku intet til det. så lange de er justeret som de skal. om det ser dum ud, komme rjo and på hvad for en lygte det er i. hvis det er en lygter på en gammel bil som har et rillet/mat glas så ja. men er glasset helt klart så ser det sku da langt fra dumt ud

  • #7   28. nov 2009 Thomas det er Ulovligt hvis du ikke har godkendte Tågelygter til Xenon. Så Mike har jo ret..

  • #8   28. nov 2009 Jeg gentager lige mig selv: Det er ULOVLIGT, det er åbenbart tit en lappeløsning med strips eller andet gøjl for at holde pæren på plads, det ser dumt ud på en bil, hvor det ikke er originalt, og en xenonpære blænder med skarpere lys end en halogenpære!

  • #9   28. nov 2009 Mike det kan gøres lovligt.. Fik dette svar fra FSTYR.dk

    To af de vigtigste krav er:

    1) Er bilen EF-typegodkendt skal lygterne også være EF-/ECE-godkendt og e-/E-mærket herunder også med hensyn til funktionsmærkningen, f.eks. har en fjernlyslygte med xenon (gasudladningspære) funktionsmærket "DR". Lyskilden (pæren) skal også være EF-/ECE-typegodkendt og e-/E-mærket.

    2) Lygten skal være konstrueret til den pågældende lyskilde f.eks. Xenon. Et Xenon-pærekit til montering i en halogenpærefatning i parabolen er således ikke lovligt.

    Når dette er sagt, så har Færdselsstyrelsen endnu ikke hørt om e-/E-typegodkendte tågelygter til xenonpærer.

    Der er iøvrigt ikke krav om hverken lygtevaskere eller automatisk højdejustering af lyskeglen, når der er tale om tågeforlygter og seperate fjernlyslygter.

    Regler om lygter kan ses på www.fstyr.dk under Køretøjer - Regler om køretøjer - Vejledning om syn af køretøjer, afsnit 6.

    Med venlig hilsen
    Allan Hansen, Ingeniør
    Færdselsstyrelsen, Bilteknisk Afdeling
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K
    Tlf.: +45 33954370
    Fax: +45 33381427
    e-mail: aha@fstyr.dk
    www.fstyr.dk



  • #10   28. nov 2009 øhh ja det ved jeg...men jeg siger jo osse bare hvis man holder sig til 6000 k og juster dem rigtigt aå gør de sku ikke noget...jeg har kørt med xenon de sidste 3 år nu. og blevet stoppet 4-5 gange for lidt fart og rutine kontrol. de har aldrig sagt noget som helst til min xenon eller streamer i forruden.

  • #11   28. nov 2009 Ok, så der findes ikke engang tågeforlygter, der er e-typegodkendte, Dermed kan det aldrig blive lovligt at have xenonpære i en tågeforlygte!

  • #12   28. nov 2009 der jo ikke en kæft der kan se en strips inde bag kofangeren...gå da lige i små sko engang...men må i selv om!!!!!!!!!! ved bare det kan justeres så det ikke blænder, det sku kun folk der snot dummer der ikke kan finde ud af det...hvor svært kan det da være. et dreje med en skruetrækker på skruen ind til lygten pejer nok nedaf

  • #13   28. nov 2009 Hella Har lavet godkendte tågelygter til Xenon..

    Bare fordi fstyr ikke kender til dem endnu, er ikke ensbetydende med de ikke findes.


  • #14   28. nov 2009 fuck det med om det lovligt eller ej...ikke det der bliver spurgt til der...tror godt han ved det ulovligt. UTROLIGT folk altid skal spille konger og ødelægge folks spørgsmål... lav et emne selv hvor i kan skrive hvad man ikke må

  • #15   28. nov 2009 Mit ærinde er sådan set bare at højne trafiksikkerheden i Danmark. Mange herinde har det modsatte ærinde!

  • #16   28. nov 2009 Hold da kæft hvor er du da dum at høre på..det gider dig sku da stadig ikke ret til at ødelægge dennne tråd....det er sku da ikke farligt bare det bliver justeret rigtigt for helved. det sku da ikke være end hvis du kører rundt med 3 fede kællinger bag i din bil så den synker 30cm bag i. så blænder den sku da være end xenon...utroligt du gider spille så hellig

  • #17   28. nov 2009 Thomas P: Så stiller man jo bare hældningen på sine forlygter!

  • #18   28. nov 2009 ja men det der mange der ikke gør. eller hvis man har en gammel bil hvor på man ikke kan det, så blænder de jo os helt vildt....så det der kommer du ikke langt med

  • #19   28. nov 2009 Det er da nøjagtig det samme, om det er xenon eller halogen, så vil lygterne blænde, når der kommer vægt bag i bilen og lygterne ikke kan stilles i højden elektronisk. Og xenon er så skarpere...

    Eller kommer der aldrig meget vægt bag i en bil, der har eftermonteret det ulovlige og pisseirriterende xenonlys?


  • #20   19. maj 2013 men folk kom lidt væk fra hvordan de havde fået xenon i tågelygtren.

    jeg tog fatnongen der holder pæren borede den ud i midten og tog en finecutter og skar bagsiden af, så du kun har selve ringen uden om den kan lige sættes ind over men kan skabe problemer .


Kommentér på:
Saxo xenon i tågelygter?

Annonce