{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.964 visninger | Oprettet:

regler for udenlandsk kørekort i DK. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

en kammerat og jeg er i tvivl om reglerne vedr. kørsel i dk med udenlandsk kørekort.

Min ven er dansk og tysk statsborger og han har tysk kørekort, men har boet i danmark siden han var 7.
Hvilke regler er gældene for ham i tilfælde af at han kører for stærkt? kan han få klip i kortet når han har tysk kørekort? eller vil han få kørselsforbud i DK?

http://ekstrabladet.dk/112/article1248369.ece

eksempelvis fik Hr. Thryrring 6 måneders kørselsforbud for en forseelse som normalt vil give et klip i kortet. Thyrring er bosat i england og har engelsk kørekort, men vil dette også være gældene for min ven? han har jo tysk kørekort, men bor herhjemme?

nogen der kender reglerne om dette, da det ikke er noget vi har tænkt os at prøve af i praksis... smiley

\\fuze

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for udenlandsk kørekort i DK.
  • #1   28. nov 2009 jeg mener i hvert fald at når man bliver stoppet og skal betale en bøde skal det være på stedet i forhold til at den bliver sendt hjem til en.
    jeg har en del slægtninge i tyskland men ingen af dem har prøvet i praksis at blive stoppet heroppe endnu. så jeg kan ikke rigtig svare på det punkt.
    Men mener da at det bliver registreret og så tager pågældendes land vel fat i resten.

• #2   28. nov 2009 X2K = eXtremecars2000 .
    Han beholder os sit tyske kort, det er ikke ulovligt for ham at kører med her, han er både dansk og tysk statsborger da hans mor er dansk og hans far er tysk.

Jacob Hertzum
    han har bopæl i danmark nu, så i realiteten kan de jo godt sende bøden til ham? det er jo ikke fordi det skal køre via den tyske stat, eller hvad??

• #4   28. nov 2009 ja. der fangede du mig lidt. for min onkel har nemlig også bopæl i svendborg. men tysk kørekort. han og jeg er ligeså uenige på det punkt. for han mener at det ikke gør. og jeg tror at det bliver registreret.

• #5   28. nov 2009 hva hvis man har DANSK kørekort? men har svensk bil/bor i sverige? får jeg så bøde + klip? eller skal jeg betale med det samme?

• #6   28. nov 2009 jamen.. jeg BOR i sverige og har Svensk bil & har Dansk Stats... og Dansk Kørekort..

hva skal der ske når jeg blir taget med for meget / står til at miste mit kort.. ?

• #7   29. nov 2009 jeg fik så bare taget mit kørekort i stedet I DK.. (mit danske kørekort) men intet kørsels forbud. (ellerjo det gjorde jeg så da jeg fik taget mit Kørekort.. ) såå kan jeg egentlig gå op og sige hey giv mig det tilbage? eller?

• #8   29. nov 2009 okey vel de har taget det og har fået bøde og betalt osv.. men tog mit kørekort 2 uger efter her i sverieg =D til 400 kr det var sgu dejligt smiley

Kommentér på:
regler for udenlandsk kørekort i DK.

Annonce