{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.410 visninger | Oprettet:

Tyveknægte med koder og dirke.. {{forumTopicSubject}}

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2009/12/01133826.htm

Mon salget af spartlet dørsider eksplodere nu?

Eller mon antallet af indbrud i biler pludselig er sket ved at smadre en rude i fremtiden? Det er hvert fald hvad der opfordres til indirekte i kontant iaften efter at endnu en smart lovgivning er kommet frem i dagens lys. Kreativt smiley

Hvad mener folk? Er i OBS på i reelt skal have en ekstra udstyrsforsikring på jeres køretøj før i har dækning hvis bilen er dirket op, de fleste selskaber dækker kun op til 15.000kr udstyr jo? Ja eller spare pengene og smadre ruden inden i ringer til politiet som der opfordres til i indslaget..
Jeg kan egentlig godt se hensigten fra forsikringsselskabernes side. Men i en travl hverdag kan det godt smutte at der lige ligger en bærbar på passagersædet mens man er inde at handle i 10min. Mange låse kunne dirkes op på 12-16 sekunder i indslaget.
Desuden er det også blevet populært at biltyve benytter en såkaldt jammer der blokkere din centrallås, så for eftertiden så tjek lige inden du går fra parkeringspladsen, der kunne jo stå en tyv med en jammer i nærheden.

Synes det er en mærkelig samfundsmæssig og juridisk drejning det pludselig har taget.. Den generelle holdning er vel at folk regner med de er dækket af deres forsikring i deres indkørsel når de har indbo, ansvar og kasko.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveknægte med koder og dirke..
  • #2   1. dec 2009 nu er det ikke bilen men det der er i de går efter

• #3   1. dec 2009 thomas C
    Ja i det indslag der, men man har vel lov at perspektivere en smule også smiley

Thomas
    True der var nogen af de nye mærker hvor alarmen gik igang selvom døren blev dirket. Godt du lige sagde det for havde jeg glemt. Måske kunne en forebygning i fremtiden være ekstra monteret sensorer i ældre biler.

• #4   1. dec 2009 MikkL [ MW ]
    Tror først det sker hvis du ligger et Rolex i en af dem smiley

Sad og tænkte på et komisk tilfælde af en gentleman biltyv. Hvis nu kan først dirkede låsen op, åbnede døren, dækkede døren til på lak siden så den ikke blev ridset og smadrede ruden og så efterlod en seddel om at han smadrede ruden for at man kunne få erstatning... Tror egentlig selskabet i såfald ville anklage ejeren for tyveriet faktisk.. smiley

• #5   1. dec 2009 enig med thomas og sjovt nok går min alarm også i gang med det samme.... vi har nemlig samme bil hehe

• #6   1. dec 2009 Jeg har oplevet det for et par mdr siden i min gamle bil.. Jeg fik stjålet anlæg for ca. 8000 kr. og et par solbriller til 2000 kr. og jeg fik 0 kr. udbetalt, fordi forsikringen sagde jeg havde glemt at låse bilen. Suk. Det havde jeg selvfølgelig ikke.
    Nu er det slut med banjo og høj musik. smiley

• #7   1. dec 2009 min audi har ingen dørlåse men de kom ind alligevel smiley men det kunne ses

• Simsam
    Simsam Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 92
    #8   2. dec 2009 Ville nu gerne se dem forsøge sig på en ny bil i stedet for en 8 år gammel passat. fx må de nye passat'er som ikke bruger en nøgle være en del sværere at bryde op. Der var noget om det i station 2 engang.
    Programmet var fra england og de havde også en låsesmed i gang, han måtte opgive og selv ved brug af vold lykkedes det ham ikke at åbne passaten.

http://nyhederne.tv2.dk/station2/article.php/id-16432896.html

• Simsam
    Simsam Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 92
    #10   3. dec 2009 Okay. Kom også i tanke om at station 2 dengang handlede om at de ikke kunne starte bilerne når de først kom ind i dem, så det er nemmere at bryde ind i huset og tage nøglerne

• Rene A
    Rene A Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 38
    #11   3. jan 2010 Nye Passater er også nemme at åbne som alle andre biler

keyman

Kommentér på:
Tyveknægte med koder og dirke..

Annonce