1.584 visninger
|
Oprettet:
stoppet med for mange "lovlige hk" {{forumTopicSubject}}
hej er der nogen der er blevet stoppet med for mange "lovlige hk" dvs eks en i dette tilfælde en ascona b 1.6s der bliver udskiftet med en 2.0e her går man fra 80 hk til 110 dvs den har ikke for mange hk til hvad bilen kan godkendes med (150) den vejer ikek for meget og det er en lovlig udskiftning der er bare ikke betalt afgift af ombytningen.
spørgsmålet er får man så bare lov at betale afgiften på i dette tilfælde 5200 og så en symbolsk bøde af en art eller bliver man bonnet fuldstændigt sindsygt.
nogen der har prøvet det og en eksempel evt..
Med venlig hilsen Rasmus
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 226
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 35 Svar: 1.299
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
/Marcus
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 2.126
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
maj 2006
Følger: 1 Emner: 37 Svar: 104
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
jan 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 588
maj 2005
Følger: 177 Følgere: 174 Biler: 2 Emner: 111 Svar: 417
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 368 Svar: 2.126
nr 2 Du må ikke skifte mortor selv om den ikke overstiger de 20%, med minder du betaler den lovpligtige afgift til den mortor.
3 bliver du stoppet med det er det en bøde + afgiften
nr4 20 % af 80 er 16, 16 + 80 = 96
nov 2005
Følger: 61 Følgere: 62 Biler: 8 Emner: 86 Svar: 809
men får man ikke bare en bøde svarende til afgiften og så skal man derefter betale afgift
apr 2004
Følger: 97 Følgere: 98 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 510
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 311
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 60
apr 2004
Følger: 97 Følgere: 98 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 510
dec 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 110 Svar: 478
LÆS NU SELV EFTER DU MÅ MAKS ØGE DIN YDESEL MED 20%
20 % af 80 er 16, 16 + 80 = 96
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 115 Svar: 1.574
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 3.285
Og en ombygning til 2.0 kræver så også at støddæmpere og spindler og bremser er skiftet og kan klare den ekstra effekt. Og så skal ombygningen godkendes og toldsynes af en synsmand, og så skal der betales helt ny afgift af bilen.
Så det du siger der er noget vrøvl.
mar 2004
Følger: 71 Følgere: 73 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 522
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 410
Mht. Skat, så skal der betales afgift for en effektstigning på over 20%, og Skat kan beslaglægge bilen indtil der betalt afgift+ evt. bøde.
nov 2007
Følger: 55 Følgere: 57 Biler: 10 Emner: 135 Svar: 971
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 410
feb 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 539
min kommende bil, en opel calibra 2.0 16v, den har 150hk.
samme bil er lavet som 2.5 v6, 2,5 v6 4x4 og 2.0 16v turbo(både med og uden turbo)
kan jeg så senere hen sætte turbo på calibra'en eller smide en 2.5 v6 i?
hva skal man betale og hvilke afgifter snakker vi om?
jun 2007
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 241
ja vis man så os vel at mærke byger bremser osv om fra den pågældene model!
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 44 Svar: 542
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 44 Svar: 542
stoppet med for mange "lovlige hk"