{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Vurdering af Mercedes {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har hentet en reservedelsbil som skulle være donor til mit dieselkonverterings projekt og da jeg står med den henne på liften, siger min pladesmed: "Hvorfor svejser vi ikke bare denher op istedet.. den er da slet ikke så slem som du troede.. er den??"

ARGH.. så begynder tankerne jo at sejle..

Det ville holde min nuværende 230TE original.. men øh.. nu var jeg lige så glad for soltag og centrallås og alt ekstraudstyret i den.. (som mangler eller er smådefekt i donoren)

Hvad ville jeg kunne få for 230er hvis jeg solgte den nu tror i? Er der nogen der vil gi et bud på den?

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=177700

Eller skal jeg holde mig til planen og bruge ferien på at smide diesel motor og gearkasse over i den og så skrotte (den irriterende fine) karosse fra 300TDeren?

Jeg smider lige donorbilen herind også når jeg får tid til at sidde og uppe billeder og skrive tekst.

Hvad syntes i? Svejs eller motorskift? Og hvad er min 230er værd hvis jeg sætte den til salg nu?

/Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af Mercedes
  • #1   6. dec 2009 Hva er fordelen ved diesel maskinen i din 230er ?
    M102 motoren er en af de mest solide motore jo :o) og den er faktisk "mindst" lige så økonomisk som en 300 Diesel. og så har du langt mere power samtidig :o)

    Jeg ville helt sikkert beholde 230eren og få den sat i god stand og sælge donor bilen som den er :o)

    Må man spørge hvorfor planen er at bygge den om til diesel, der er jo intet sparet nogen som helst steder ved den ombygning?


  • #2   7. dec 2009 Du ved hvad du har og ved ikke hvad du får . jeg havde til enhver tid bygget 230´eren om

  • #3   7. dec 2009 Ved at bygge om ved man heller ikke hvad man får, der kan være sygt mange problemer inkluderet i et sådan projekt for at få det til at spille 100% bagefter og hvad men den nye afgift som skal betales, det er da godt nok noget af et projekt vil jeg sige og ikke mindst kostbart.

  • #4   7. dec 2009 Hmm.. fornuftige argumenter.. Jeg har også fået et par Mercedes entusiaster på nakken der mener jeg ødelægger en original vogn hvis jeg konverterer..

    M.h.t. økonomi har jeg ikke fået en et miligram over 10 km/l, 7-8 stykker ved blandet kørsel.. En veltrimmet 300TD går 12 på diesel. Men det kan jo være jeg skal kigge lidt på at trimme 230eren..

    Jeg tror beslutningen er ved at snige sig ind på mig.. 230eren kommer til salg som den står og så koncentrerer jeg mig om at renovere 300eren.

    Tak for input..

    Nogen der kan bruge en smuk gammel w123?

    /Jan


  • #5   7. dec 2009 Jeg har selv haft en W123 230CE og det er bare en fed bil og en super solid motor.
    Jeg har aldrig været nede og køre 7 på litteren, hold da op :o) så må den da få en gang klø for at komme derned.
    Min lå på mellem 8,5 og 13 alt efter kørestil.
    De 14 er opnåelig hvis man eks. skal et langt stykke på motorvej og ligger på 110 Km/t hele vejen uden at overhæle og fare op og ned i hastighed.

    Du skal vist helt seriøst have kiket på justering af KE anlæget.
    Der siddr jo en skrue i toppen af mængdefordeleren som man kan justere det på.
    Men man skal have et CO2 meter på for at optimere den bedst mulig.
    Nu kan jeg ikke se hvor du er fra, men ham her kan justere den ind for dig og prisen den er billig.
    http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=167551


Kommentér på:
Vurdering af Mercedes

Annonce