{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyske prøveplader grænseplader?
  • #1   8. dec 2009 Hvis du kender stelnr. på den bil du skal hente, så kan du køre på de danske prøvemærker.

  • #2   8. dec 2009 Per R

    du må ik køre i tyskland med danske prøveplader


  • #3   8. dec 2009 jo fra d. 1/709 er det blevet vedtaget at man godt må!

    EU-udbud: 2009/S46-067159

    SKAT kan udlevere prøvemærker jf. Bekendtgørelse om registrering af køretøjer mv. (BEK 2008-06-26 nr. 673 som ændret ved bek. 2008-12-19 nr. 1374).

    Prøvemærkerne benyttes på køretøjer til midlertidig og lejlighedsvis kørsel på færdselslovens område.

    Der ønskes tilbud på ansvarsforsikring for prøvemærker til køretøjer. Ansvarsforsikringen skal dække den enkelte brugers (den Sikredes) ansvar i overensstemmelse med Færdselslovens regler, samt i overensstemmelse med bestemmelserne for benyttelse af prøvemærker i Bekendtgørelse om registrering af køretøjer mv. (bekendtgørelse 2008-06-26 nr. 673 som ændret ved bek. 2008-12-19 nr. 1374). Det skal bemærkes, at brugen af prøvemærker, jf. § 83, stk. 2, nr. også skal omfatte motorcykler.

    Forsikringen skal dække den enkelte brugers ansvar ved benyttelse af prøvemærker for personskade, tab af forsørger og tingsskade forvoldt ved benyttelse af motorkøretøjer som trafikmiddel både i Danmark som i en anden EU/EØS stat.
    Betegnelsen "EU/EØS stat" betegner en stat, der enten er medlem af EU eller deltager i aftalen om Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde. Det er i dag de 27 EU-medlemslande samt Island, Liechtenstein og Norge. Betegnelsen "EU/EØS-stat" dækker ikke Færøerne og Grønland.

    Dækningsomfanget følger af Færdselslovens § 105 (LBKG 2008-11-04 nr. 1058) og Bekendtgørelse om registrering af køretøjer mv.

    Al kommunikation mellem Leverandøren og Sikrede og Leverandøren og Ordregiver skal være på dansk.

    Der må ikke være nogen selvrisiko.

    Forsikringen skal dække alle skader, som er opstået indenfor hele kontraktens løbetid.

    Prisen for et prøvemærke er DKK 100 pr. døgn og kan maksimalt fås for en periode på 14 dage.

    Baseret på omsætning af prøvemærkerne de seneste 5 år, kan det oplyses, at den gennemsnitlige gyldighedsperiode for et prøvemærke er ca. 2 døgn.

    Antallet af anlagte sager fra 2002 til 2008 varierer fra 54 til 105. Heraf udgjorde personskader 3-8 % af sagerne.

    Af de anlagte sager fører mere end 95 % til udbetalinger.


    Det bemærkes, at ovennævnte oplysninger omkring antal anlagte sager vedrører en periode hvor de geografiske dækningsområder alene var Danmark.


    Se hele udbudet på nedenstående links.

    http://ted.europa.eu/Exec?DataFlow=N_one_doc_access.dfl&Template=TED/N_one_result_detail_curr.htm&docnumber=67159-2009&docId=67159-2009&StatLang=DA


  • #6   8. dec 2009 per

    prøv og læs hvad der han skriver til sidst


  • #7   8. dec 2009 jaja, men det må man nu godt, er jo vedtaget, så den betjent ved jo bare ikke hvad hab taler om så

  • #8   8. dec 2009 men har du læst hvad der står ?

    Der ønskes tilbud på ansvarsforsikring for prøvemærker til køretøjer. Ansvarsforsikringen skal dække den enkelte brugers (den Sikredes) ansvar i overensstemmelse med Færdselslovens regler, samt i overensstemmelse med bestemmelserne for benyttelse af prøvemærker i Bekendtgørelse om registrering af køretøjer mv. (bekendtgørelse 2008-06-26 nr. 673 som ændret ved bek. 2008-12-19 nr. 1374). Det skal bemærkes, at brugen af prøvemærker, jf. § 83, stk. 2, nr. også skal omfatte motorcykler.

    Forsikringen skal dække den enkelte brugers ansvar ved benyttelse af prøvemærker for personskade, tab af forsørger og tingsskade forvoldt ved benyttelse af motorkøretøjer som trafikmiddel både i Danmark som i en anden EU/EØS stat.
    Betegnelsen "EU/EØS stat" betegner en stat, der enten er medlem af EU eller deltager i aftalen om Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde. Det er i dag de 27 EU-medlemslande samt Island, Liechtenstein og Norge. Betegnelsen "EU/EØS-stat" dækker ikke Færøerne og Grønland.


  • erik k
    erik k Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 64
    #9   8. dec 2009 det er jo meget godt men told-skat kender ikke noget til det heller ikke fdm jeg måtte ikke bruge dem da vi skulle hente en bil i polen for en uge siden

  • #10   8. dec 2009 ved jeg ikke noget om, men er ikke mig der har fundet på de regler, de står jo selv inde på skats hjemmeside

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?action=openall&oId=1805123&vId=0


  • erik k
    erik k Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 64
    #11   8. dec 2009 tror såmænd også på dig har hørt det flere steder fra som siger det samme som dig håber det kommer til at passe. ha en god aften

  • #12   8. dec 2009 og da jeg hentede min Cupra hjem fra Holland, købte jeg også prøveplader i Holland, som måtte benyttes i hele eu, samt dk, med det grønne forsikringskort, men havde jeg på daværende tidspunkt vist at man måtte benytte dk prøvemærker, havde jeg da ikke betalt 1200,- for dem i Holland :o(

  • #13   8. dec 2009 ilm

  • #14   8. dec 2009 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125736

    Prøvemærker

    § 83. SKAT kan udlevere et prøvemærke til en fysisk eller juridisk person, der ikke vedvarende og i væsentligt omfang har brug for prøveskiltet i sit erhverv, til kørsel som nævnt i § 79, § 80 og § 81,stk. 1.

    Stk. 2. SKAT kan dog tillade brug af prøvemærker til kørsel med:

    1) Køretøj, der er registret første gang for mere end 35 år siden, og som udelukkende skal anvendes af teknisk historiske grunde til lejlighedsvis kørsel. Køretøjet skal forinden være godkendt af en syns- eller omsynsvirksomhed i den pågældende ejers ejertid, uden at køretøjets nummerplader efterfølgende er inddraget på grund af mangler ved køretøjet.

    2) Køretøj, der deltager i arrangerede motorløb på baner eller ruter, der er godkendt af politiet, til kørsel mellem disse baner eller ruter. Køretøjet skal inden for de sidste 2 år være godkendt efter bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer med dispensation for biler eller motorcykler beregnet til motorløb. Prøvemærket udleveres til den, der skal deltage i motorløbet, og som foreviser den nævnte dokumentation.

    § 84. SKAT udsteder en tilladelse til brug af et prøvemærke med oplysning om formålet med brugen og vilkår for brugen. Tilladelsen skal medbringes under kørslen og på forlangende vises til politiet eller SKAT.

    Stk. 2. En tilladelse kan ikke have en gyldighed på mere end 7 dage bortset fra det tilfælde, der er nævnt i § 74, stk. 2, hvor tilladelsen kan gives for op til 3 måneder. Et prøvemærke må ikke benyttes efter udløbet af tilladelsen.

    Stk. 3. SKAT tegner en ansvarsforsikring for brug af prøvemærker i EU/EØS-stater, men ikke Færøerne og Grønland.

    § 85. Et prøvemærke er af selvklæbende plastfolie. På prøvemærket er der angivet et løbenummer og prøvemærkets gyldighedsperiode.

    Stk. 2. Et prøvemærke udleveres tidligst 14 dage før gyldighedsperiodens begyndelse.

    Stk. 3. §§ 70-72 finder tilsvarende anvendelse på prøvemærker.

    Stk. 4. Et prøvemærke skal ikke afleveres efter brug.


Kommentér på:
Tyske prøveplader grænseplader?

Annonce