Skrot / salg af gammel bil? {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Jeg søger lidt råd vedr. min gamle Saxo..
Jeg har en Saxo fra 1998, hvor alt tyder på at toppakningen er gået. Den har kørt 247.xxx. Den er faktisk i ret så god stand, på trods af passagerdøren der hænger lidt, og så - selvfølgelig - motoren.. Altså højst sandsynligt toppakningen.
Jeg er blevet tilbudt 3.000kr for den, af en bekendt, men er i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig?
Er der nogen der kan give mig lidt råd? Vil det overhovedet være forsøget værd at tage forbi en forhandler med den, for at få et bud? Og hvor meget kan man få i skrotpræmie for en sådan bil?
Det er en 3-dørs, med en 1.4 motor.. (sølvmetal)
Mvh. Kim
aug 2003
Følger: 21 Følgere: 50 Biler: 44 Emner: 168 Svar: 2.361
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
aug 2009
Biler: 1 Emner: 8 Svar: 27
Hvis det er, som jeg mistænker, toppakningen den er gal med, bør jeg så kunne forvente meget mere end de 3.000kr. jeg allerede er blevet tilbudt?
Jeg gider ikke ud i at skulle sælge den på falsk grundlag til en højere pris, for så at ha' en køber rendende og brokke sig.. Hehe
aug 2009
Derfor vil jeg bare gerne af med den, hurtigst muligt, uden det helt store vrøvl..
Til orientering holder den syn til august engang..
okt 2006
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 118
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 429
En toppakning er altså ikke det værste.....
Af med tandrem, ventildæksel og skru toppen af - smid den ned til et værksted som kan plane den for dig - rens motoren nøje for pakningsrester - monter ny toppakning - køb en flok nye bolte til toppen og følg slavisk rækkefølge / moment ved tilspændning - træk bilen på et værksted hvor de så sætter den nye tandrem på og takter øsen.
Så kan du køre videre i bilen eller sælge den med skiftet tandrem + ny toppakning for en hel del mere, ovenstående burde kunne klemmes igennem for 3-4000 maksimalt for toppakning/taktning/planslibning....og endnu mindre hvis du kan få det lavet "orange"....
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 429
Tja, så er det vel bare at skyde den af til højestbydende ?
Feks. her på BG ?
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.825
det kan ikke betale sig at køre til mekaniker med den, det løber hurtigt op
hvis toppakningen bliver lavet hvad er den så værd ..? kig evt priserne på bilbasen.dk
dec 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 1.315
aug 2009
Christian: Nej, jeg kender mange folk, men dog ingen mekanikere
Vinther.: Den har jo trods alt gået 247.000 km. nu.. Hvilket er lidt mere end dem jeg lige umiddelbart kan finde på Bilbasen..
aug 2009
Mht. bopæl er jeg fra Storkøbenhavn, så jeg tror ikke det bliver aktuelt - ellers tak.. Hehe
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 388 Svar: 4.342
skriv evt PB hvis det er...
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
Det er heller ikke utænkeligt at du kan finde en herinde, der lige kan lave den for dig, billigt.
3k er alt for lidt, han skulle ha' en kindhest, for at komme med sådan et skambud.
aug 2009
Af "småfejl" på bilen kan nævnes: én "plet" på kølerhjelmen på en 8x2 cm. Jeg går ud fra at det har været rust, som forhandleren jeg købte den af, så har malet over med noget sølvstads.. Det er ikke grimt, men det kan ses.
Der er fugt i "kabinelampen".. Jeg tror det er antennen der ikke er 100% vandtæt, og at der derfor kan løbe en lille smule vand ned igennem når det regner kraftigt.. Det er ikke så slemt, at pæren er gået eller noget..
I så fald, kan han få bilen med, med det samme
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 15 Emner: 41 Svar: 341
Skrot / salg af gammel bil?