{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.459 visninger | Oprettet:

Kim S
Kim S
Biler: 1 Emner: 8 Svar: 27

Skrot / salg af gammel bil? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg søger lidt råd vedr. min gamle Saxo..
Jeg har en Saxo fra 1998, hvor alt tyder på at toppakningen er gået. Den har kørt 247.xxx. Den er faktisk i ret så god stand, på trods af passagerdøren der hænger lidt, og så - selvfølgelig - motoren.. Altså højst sandsynligt toppakningen.

Jeg er blevet tilbudt 3.000kr for den, af en bekendt, men er i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig?

Er der nogen der kan give mig lidt råd? Vil det overhovedet være forsøget værd at tage forbi en forhandler med den, for at få et bud? Og hvor meget kan man få i skrotpræmie for en sådan bil?

Det er en 3-dørs, med en 1.4 motor.. (sølvmetal)

Mvh. Kim smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrot / salg af gammel bil?
  • #1   11. dec 2009 du finder næppe en forhandler der vil købe den.... sælg den privat... du får mere for den.... havde jeg plads ville jeg da gerne smide et bud men ingen plads = ikke flere biler.... har 7 biler lige nu

• #2   11. dec 2009 Køb dog en ny motor og smid i. Du skal i hvert fald ikke sælge hele bilen for 3.000 kr., det er jo kun 1.000 kr. mere end skrotpræmien. Lad være med at lade ham tage røven på dig. Undersøg hvad en ny motor koster, og husk at de bruger samme motorer som Peugeot 106.

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    aug 2009

#3   11. dec 2009 Tak for det hurtige svar, Morten smiley - Sikker på du ikke liiige kan klemme en 8. bil ind også? smiley

Hvis det er, som jeg mistænker, toppakningen den er gal med, bør jeg så kunne forvente meget mere end de 3.000kr. jeg allerede er blevet tilbudt?

Jeg gider ikke ud i at skulle sælge den på falsk grundlag til en højere pris, for så at ha' en køber rendende og brokke sig.. Hehe

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    aug 2009

#4   11. dec 2009 *SwedeSpeed* - Problemet ligger også lidt i, at jeg hverken har tid eller kræfter til sådan et "projekt" som du foreslår.. smiley

Derfor vil jeg bare gerne af med den, hurtigst muligt, uden det helt store vrøvl..

Til orientering holder den syn til august engang..

• #5   11. dec 2009 Vis du ik gider lave den, så se da bare at kom af med den

• #6   11. dec 2009
    En toppakning er altså ikke det værste.....

Af med tandrem, ventildæksel og skru toppen af - smid den ned til et værksted som kan plane den for dig - rens motoren nøje for pakningsrester - monter ny toppakning - køb en flok nye bolte til toppen og følg slavisk rækkefølge / moment ved tilspændning - træk bilen på et værksted hvor de så sætter den nye tandrem på og takter øsen.

Så kan du køre videre i bilen eller sælge den med skiftet tandrem + ny toppakning for en hel del mere, ovenstående burde kunne klemmes igennem for 3-4000 maksimalt for toppakning/taktning/planslibning....og endnu mindre hvis du kan få det lavet "orange"....

• #7   11. dec 2009 Argh, crap - så først nu at du ikke gider skrue på den smiley

Tja, så er det vel bare at skyde den af til højestbydende ?

Feks. her på BG ?

• #8   11. dec 2009 kender du ikke en der kan lave toppakningen efter arbejde.... ?
    det kan ikke betale sig at køre til mekaniker med den, det løber hurtigt op

hvis toppakningen bliver lavet hvad er den så værd ..? kig evt priserne på bilbasen.dk

• #9   11. dec 2009 Bilen er jo tråds alt kun fra 98... der burde sgu være nogle år tilbage i den... Har du kikket hvad de står til på bilbasen osv? tror du kunne tjene en pæn skilling på den hvis du fik skiftet topparkningen

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    aug 2009

#11   11. dec 2009 Allan A: Tak for den pæne guide, men jeg tør sgu ikke begynde på det.. Det kan næsten kun gå galt.. Hehe smiley

Christian: Nej, jeg kender mange folk, men dog ingen mekanikere smiley

Vinther.: Den har jo trods alt gået 247.000 km. nu.. Hvilket er lidt mere end dem jeg lige umiddelbart kan finde på Bilbasen..

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    aug 2009

#12   11. dec 2009 Bo L.: Jeg har en autoforhandler liggende 5 minutter væk, så måske jeg skulle give det en chance..

Mht. bopæl er jeg fra Storkøbenhavn, så jeg tror ikke det bliver aktuelt - ellers tak.. Hehe smiley

• #14   11. dec 2009 hvis du er fra sj, kender jeg en der nok godt vil købe den af dig...

skriv evt PB hvis det er...

• #16   11. dec 2009 Din bekendte er da en nar, biler af den størrelse er nemme at komme af med.
    Det er heller ikke utænkeligt at du kan finde en herinde, der lige kan lave den for dig, billigt.

3k er alt for lidt, han skulle ha' en kindhest, for at komme med sådan et skambud.

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    aug 2009

#17   11. dec 2009 Mon jeg kan finde en der vil stille op i Lyngby (Storkøbenhavn) med 6.000 kr. kontant?

Af "småfejl" på bilen kan nævnes: én "plet" på kølerhjelmen på en 8x2 cm. Jeg går ud fra at det har været rust, som forhandleren jeg købte den af, så har malet over med noget sølvstads.. Det er ikke grimt, men det kan ses.
    Der er fugt i "kabinelampen".. Jeg tror det er antennen der ikke er 100% vandtæt, og at der derfor kan løbe en lille smule vand ned igennem når det regner kraftigt.. Det er ikke så slemt, at pæren er gået eller noget..

I så fald, kan han få bilen med, med det samme smiley

• #18   11. dec 2009 En skam du bor så langt væk.

Kommentér på:
Skrot / salg af gammel bil?

Annonce