{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Lufttilfter = flere hk og km på liter? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
jeg sad lige og kiggede på luftfilter efter af have læst det nye vmax. og faldt over de 2 her
http://www.extremecarparts.dk/product.asp?product=7504
http://www.carzone.dk/shop/vw-golf-4-15166p.html

Kan det virkelig passe, af de giver flere hk og gør man køre længere på en liter? Eller er det bare reklameret pjat? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lufttilfter = flere hk og km på liter?
  • #1   14. dec 2009 Pjat

• #2   14. dec 2009 Hvis man osse tror på nisser giver det sikkert noget

• #3   14. dec 2009 den først er ikke et luft filter

• #4   14. dec 2009 SLET ikke noget du kan mærke..

• #5   14. dec 2009 Flere Km på literen? ahhr smiley

• #6   14. dec 2009 du kan være heldig at få 1-3 hk ud af det. på en alm bil....men biler som virkelig er pumpet er det jo nødvendigt med mere luft end hvad der kommer igennem et alm filter... så både ja og nej....og du kører ikke længer på litteren efter du får et andet filter på...for så lyder din bil af mere og så jokker du tit noget mere på pedalen og derved bruger den bare mere benzin

• #7   14. dec 2009 Jo det VIL give 2-3 hk eller sådan noget.. men det kan aldrig svare sig.

Har personligt testet det..

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #8   14. dec 2009 Det er til en hvis grad rigtig i nogle tilfælde, men det kan også have modsatte effekt.
    Udover det kan det ødelægge din LMM.

• #9   14. dec 2009 okay smiley det var nu også mest for afvide om det var økonomisk bedre end et normalt std lufttilter.

• #10   14. dec 2009 Hvis du samtidig fjerner bagsæde, passagersæde, dørsider, indmad i selv samme, rykker bundmåtterne og tæppet ud, tømmer bagagerummet, smider reservedækket ud sammen med donkraften... så giver filteret helt vildt i acceleration

• #12   14. dec 2009 nytter heller ikke någet hvis du hiver din org luftfilter kasse ud og smider et åben kn filter i i stedet for. for så suger det alt det varme luft som din motor laver. det org får jo luft ind ude fra fronten af bilen via en slange/rør. så sætter man et åben filter i skal man søger for det sidder så lavt i motor rummet som muligt. og evt med sådan et rør eller slange som det org har. eller osse afskærme det for motorerens varme med sådan noget man kan købe til det...jeg har haft en 307 hvor jeg startet med at sætte et åben kn filter helt frit oppe i toppen af motor kummet. og fik den så målt til 137,3 hk hvor den faktisk sku ha 138 standart. så købte jeg noget rør og bøjning og førte det kn filter helt ned ved siden af mit forhjul næsten. så det fik koldt luft op nede fra af. og kom så på samme rullefelt igen og der blev den målt til 140,4 hk så for mit vedkommen fik jeg ca 3 hk ved at flytte det 40 cm ned.

Kommentér på:
Lufttilfter = flere hk og km på liter?

Annonce