{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Bytte i mellem to peivat personer. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står overfor at skulle bytte min bil med en anden.

Som jeg ser det skal man gøre følgende:

1. Udskrive to kontrakter på FDM hvor vi sælger hver vores bil til den anden
2. Får lavet banknoteret check hver til den anden
3. Omregistre bilerne.

Da vi bor i hver sin ende af landet kan handlen kun lade sig gøre i weekenden pga. arbejde og helligedage (jul) - derfor ser jeg følgende problemstillinger:

1. Pant: Hvordan sikrer jeg mig at sælger indfrier panten i bilen med den banknoteret check jeg får lavet? Hvordan sikrer jeg mig han ikke bare sætter den ind på sin alm. bankkonto.

Grunden til jeg spørger er, at jeg inde på FDM's hjemmeside oplyser, at hvis sælger ikke indfrier panten i bilen, vil/kan man som køber overtage gælden. Dette gælder også selvom sælger har noteret det sig på slutseddel.

Så hvordan sikrer jeg mig det?

Den anden ting jeg er usikker på er:

2. Omregistrering: Hvordan sikrer jeg mig han omregistrer min bil som han køber og hvad sker der hvis han ikke gør?
- Skulle han nu køre galt og totalskade bilen, skal jeg så betale?

Hmm, tror det var det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bytte i mellem to peivat personer.
  • #1   16. dec 2009 Hvorfor indfrie du ikke selv gælden i din bil???

Det er din forsikring der skal bruges hvis han køre galt men det kommer ikke til og skade dig .

Om reg. Skriv det på fdm papir

• #2   16. dec 2009 Jeg forstår ikke helt jeres svar vedr. pant.

Jeg ved ikke hvor meget han skylder på bilen, til hvem eller hvor meget der er taget i pant i hans bil.

Jeg kunne godt selv indfri panten i hans bil men hvad nu hvis han ikke gør det samme med min? Så har jeg indfriet hans lån uden han har indfriet mit?

(Dette er self. worst scenario men vil gerne være sikker)

• #3   16. dec 2009 du / i er nød til at få et udskrift fra bilbogen i århus der står hvem der har pant i bilen, derefter kontakter man dem som har pant i bilen og forespørger om hvor meget der skyldes pr dags dato samt spørger hvordan man sikre sig at panten indfries, det nemmeste er at lave 2 checks (banknoteret) een til sælger samt een til pantehaver, på denne måde sikrer I begge at der ikke er nogen som slipper afsted med katten i sækken.

det er også muligt at tjekke pant via bilbasen.dk eller dba.dk men det koster

• #4   16. dec 2009 Først sørger du for at begge biler er uden pant. Så skriver du bare en seddel i hånden hvor der står at i har byttet bil og husker at skrive stelnumrerne på, og hvad i ellers aftaler. (syn, gæld, købt som beset og lignende.)

Kommentér på:
Bytte i mellem to peivat personer.

Annonce