Hurtigt slidte bremsere.. {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har en Mitsubishi Colt fra 2008,
Jeg har nu kørt små 50.000 km i den og her kommer problemet..
Ved ca 10.000 km begyndte den at ryste når jeg bremsede, så da bilen var til service ved 20.000 blev bremseskiverne drejet, og så kørte og bremsede bilen som en drøm igen.
men ved ca 30.000 som kom problemet igen, og ved det næste service ved 40.000 km, der blev klodser og skiver skiftet, da skiverne var slidt helt ned.
efter ca 5000 km kom problemet IGEN...
altså, bilen ryster når jeg bremser, og jeg har været forbi Mitsubishi og nævne det igen.
men Mitsubishi's holdning (og regel) er at de vil fortsætte med at dreje skiverne, for det er hvad deres garanti dækker..
Jeg har prøvet at forklarer dem at jeg ikke kan blive ved med at acceptere den løsning, og at der må være noget andet galt, men det benægter de.
så nu skal bilen på værksted efter nytår, og skiverne bliver drejet endnu engang..
Jeg har nu haft egen bil i 7 år, og dette er den første bil jeg har som får skæve bremsere, og begynder at ryste..
Jeg kører hovedsaligt motorvej, og jeg har mere eller mindre kørt den samme tur i de 7 år..
Jeg kører aldrig i kø, da jeg altid kører på tidspunkter hvor at jeg max møder 10 biler på vejene.
Så.. jeg bruger stortset ikke de bremsere, og når jeg bremser trykker jeg ikke igennem..
som jeg også skriver, dette er første gang at jeg oplever dette problem, og jeg er gået fra en bil uden ventillerede skivebremsere foran, til denne colt MED ventilerede skivebremsere, og alligevel lykkedes det mig at bremse dem skæve..
Nogle gode råd..
Jeg overvejer FDM, men vil ikke melde mig ind hvis der er nogen med erfaring for at det ikke er noget jeg får noget ud af..
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
Nye skiver skal køres til.
apr 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 76 Svar: 2.797
Det er første gang at jeg oplever dette problem..
Hvis det er min kørestil, så burde jeg da også have haft det problem med de andre biler jeg har haft..???
Eller firma bilen jeg kører rundt i...
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 441
mit bud er det er skiverne som er for tynde, for swift gør det samme.
men det vil Mitsubishi jo ikke ud med.. du kan kun håbe på det hjælper med en drejning. og så de laver nogle andre skriver der er tykkere med tiden.
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 441
apr 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 76 Svar: 2.797
men det der med at bremserne ER hærdet når de er blevet drejet, det er god info...
udover at jeg bremser blidt når at jeg bremser, og ikke kun når det er nye bremseklodser og skiver..
apr 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 76 Svar: 2.797
men igen vil jeg relatere til at jeg jo aldrig har haft problemet før..
og specielt hvis jeg bremser for blidt, så ville det problem vel være langt mere tydeligt på en bil uden ventilerede bremsere..?
Hurtigt slidte bremsere..