{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Casper A
Casper A
Tilmeldt:
13. apr 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7

Hånndfrit "setup" med iphone . {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige købt mig en iphone, og kunne godt tænke mig at få den koblet til i bilen:).
jeg skal i sammen omgang have ny cd/radio.
Jeg er tilfreds nok med selvehøjtalerene indtil videre ( 4 højtalere uden forstærker og andet)

Krav til afspiller:
Cd, aux, usb, mulighed for tilkobling af forstærker senere hen..
Hvad skal jeg købe?
Jeg tænker at vis jeg bare sætter iphone til via jackstik i aux indgangen så sku det jo være muligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hånndfrit "setup" med iphone .
  • #1   19. dec 2009 Ja. Det er muligt. Men der er to klare ulemper ved det.

    1: Så kan du ikke styre musikken fra din HU.
    2: Der er ikke linie-udgang på en iPhone (eller på nogen som helst iPod for den sags skyld). Det vil sige at det signal du fodrer din HU med er egentlig tænkt til at drive et sæt små hovedtelefoner, alt imens din HU forventer at det er ent 500mV linie signal uden volumenstyring den får.

    For at undgå de to ting er der flere ting du kan gøre.

    Enten kan du købe en dock til din iPhone (de giver linieudgange. Universal docken fra apple gør i hvert fald - sådan en koster 349 hos Humac) eller et kabel der danner en linieudgang ud fra dens dockstik - altså det brede stik i bunden af den. Og jo det findes, også selvom nogen måske siger noget andet. Dem sælger de også hos Humac.

    En anden ting, der måske var lige sjovere var at købe en HU der har iPod control. Altså hvor man simpelthen kan tilslutte den med et kabel der er lavet til det, som både overfører lyden på passende måde, men også tillader at du styrer musikken fra HU'en. Jeg ved at Alpine og Kenwood laver modeller der gør dét med ynde, men der er garanteret mange andre der også gør. Så kan man jo typisk også se album art osv på hu'en hvis den er med god skærm smiley mit råd: køb en HU der er lavet til iPod/iPhone tilslutning. Gerne en lækker 2 din med flot touch skærm. Pioneer laver forresten også nogle lækre 2din der kan alt det her som ikke er voldsomt dyre


  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #2   19. dec 2009 Jeg går ud fra "hu" er det jeg kaldte radioen?;)...


  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #3   20. dec 2009 Har siddet og kigget og læst lidt om det hele:)

    Denne Hu ville kunne det jeg ønsker ikke?


Kommentér på:
Hånndfrit "setup" med iphone .

Annonce