{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.050 visninger | Oprettet:

Kasper H
Kasper H
Tilmeldt:
7. maj 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46

klage over taksator vurdering {{forumTopicSubject}}

hejsa

Håber virkelig at der er nogen herinde der kan hjælpe mig/os, min kæreste hun kørte for lidt over 2 måneder siden frontalt sammen med en lastbil,hele fronten, motoren og forsæderne i vores bil ligger nærmest på bagsædet nu, så der er jo ikke så meget at snakke om at den er total skadet, men nu kommer problemet så taksatoren har kun vurderet den til 90.000 kr. hvilket jo er helt hen i vejret da vi i sommers købte den for 145.000 kr. men han holder fast i sin vurdering og forsikring vil ikke give mere, de siger at vi ikke kan klage over afgørelsen, men kan det virkelig passe, jeg vil jo mene at man skulle få penge så man kunne gå ud og købe en bil der er nogenlunde ens, men man kan jo ikke få en citroen c5 stationcar fra 2006 til 90.000..
Håber virkelig at der er en der kan hjælpe os, med hvor vi står henne i den her sag....

Kasper og Signe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klage over taksator vurdering
  • #1   19. dec 2009 Det kommer vel an på utrolig mange ting.

    Hvor mange kilometer, hvilken motor, udstyrsniveau, stand osv.
    Prøv at beskrive de ting, så kan du jo hurtigt se hvad de ligger i af priser nu til dags.


  • #2   19. dec 2009 Du kan få en 2.0i 16v elegance weekend for 110k.

  • Lille M
    Lille M Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 138
    #3   19. dec 2009 Du kan i første omgang klage til overtaksator.

  • #4   19. dec 2009 I kan forlange de skal stille med en bil magen til, i samme årgang, stand, udstyr, og km, og kan de ikke det, skal de smide tilsvarende kr så i kan finde det, og ja taksatore kan være lidt tunge at danse med:) har selv danset med dem i 8 år:)

  • #5   19. dec 2009 Ketil

    Husk nu på, det er en stationcar de har.


  • #6   19. dec 2009 Hvis du mener at du virkelig er blevet uretfærdigt behandlet, og at det virkelig er helt hen i vejret. Så vil jeg anbefale dig at hyre en advokat. Og hvis du så er rigtig kvik, så undersøger du om dit forsikringsselksab yder advokatbistand, for så kan de selv få lov til at betale for den advokat der skal rippe dem ;o)

  • #7   19. dec 2009 Er det første udspil fra dem vi snakker om???

  • #8   19. dec 2009 lytter lige med

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #9   19. dec 2009 det var en citroen c5 med en 2,0i motor, den havde kørt 80.000 km der var skærme i begge nakke støtter og et godt dyrt anlæg, der var ikke en skrammer på den, så synes de 90.000 er ALT for lidt

  • #10   19. dec 2009 Du kan bare forlange de skal give dig en bil tilsvarende, kan de ikke det må de jo betale hvad du forlanger..

    Ang. dit dyre anlæg skal der være særskilt forsikret når du er over en hvis pris..

    Hvilket forsikringsselskab er det?


  • #11   19. dec 2009 hvis den kun har 80.000 på klokken, så skal han jo tage en gennemsnitlig pris på 3 andre i samme stand. Anlægget tæller ikke med i ligningen, det kan du dog i visse tilfælde be om at få lov at fjerne fra bilen, da det er eftermonteret.

    Min vurdering vil mene du skal ligge omkring de 130k i erstatning. Ellers ber du bare dem om at skaffe en bil i samme stand, med km omtrent det samme osv, så må de jo se hvad de helst har lyst til.


  • #12   19. dec 2009 Ketil =SBL= L: Den C5 du linker til der er fra 2004 = 2 (TO) årgange ældre end den pågældende skadede bil!

    Kasper H: Hvilken udstyrsvariant var jeres? Prestige, Elegance, Exclusive?


  • #13   19. dec 2009 Bar forlang en bil i samme stand, udstyr osv!

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #14   19. dec 2009 Steffen.. jamen de siger at det er dem der sætter prisen og ikke mig, jamen selve anlægget har koster 6500 kr. det er ved gf forsikring

  • #15   19. dec 2009 Det lyder lidt billigt fra Forsikringsselskabet.
    Men selvfølgelig kan man anke sådan en afgørelse. Står der ikke noget om klage vejledning på brevet fra Forsikringsselskabet?
    Husk at du sikkert har skulle tegne ekstra forsikring for anlæget.


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #16   19. dec 2009 Kim m:Jamen ville også meget gerne have anlægget, men selve anlægget kan efter samstødet ligger i en tændstikke æske, så de penge er desværre spildt op

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #17   19. dec 2009 MR.J det er en elegance

  • #18   19. dec 2009 Kasper H

    Hvem er du forsikret ved, og hvordan er du forsikret.

    Som Asger J siger, så er der jo nogen forsikringsselskaber der kører med budget kasko. Og der er nogen andre regler. Og nogen andre erstatningssatser.


  • #19   19. dec 2009 Hvis du ikke har haft ekstra forsikring på dit anlæg dækker de jo kun op til en vis grænse på dette.

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #20   19. dec 2009 Kim M: Vi er forsikret ved gf forsikring, jamen vi har både ansvar og kasko på den

  • #21   19. dec 2009 Havde bare forlangt en bil i samme stand osv. og så er den ikke længere!

  • #22   19. dec 2009 Her er lige et uddrag af deres betingelser for erstatning.

    25.4.1 Såfremt selskabet afgør skaden ved kontant betaling, ansættes værdien af
    bilen til det beløb en bil af samme mærke, alder og stand vil kunne anskaffes
    for mod kontant betaling.

    Så du siger bare til dem at de skal udbetale et beløb der dækker indkøbet af en anden bil i samme stand og alder koster. Og med kun 80k km på klokken, så bliver det som minimum 130k.


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #23   19. dec 2009 steffen: Hvad nytter det når de ikke gider det, har forlangt det en masse gange, men de VIL ikke give mere

  • #24   19. dec 2009 Henvis dem til deres egne betingelser, hvori de beskriver hvordan erstatningen skal foregå. Så har de kun den at forholde sig til, og den skal de følge, ellers kan du retsforfølge dem, og du vil under alle omstædnigheder vinde sagen, da det er beskrevet i deres forretningsbetingelser.

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #25   19. dec 2009 Kim M: Det har jeg også sagt til dem, men så siger de bare at den taber jo værdi, og derfor kan jeg ikke få mere end de 90.000, men kan det betale sig at sætte en advokat på? for det er vel også dyrt

  • #26   19. dec 2009 Og her var lige et lille uddrag mere.

    26 Ankeinstanser
    26.1 Der er mulighed for at klage direkte til selskabets klageansvarlige.
    Nærmere oplysninger herom kan ses på selskabets hjemmeside
    www.gfforsikring.dk.
    26.2 Uenighed om værdien af bilen kan afgøres ved syn og skøn, hvis forsikringstager
    og selskab er enige herom.
    26.2.1 I givet fald udpeger forsikringstager og selskab en uvildig sagkyndig, som
    skal fastsætte værdien af bilen.
    26.2.2 Syn- og skønsmandens afgørelse er bindende for såvel forsikringstager
    som selskab.
    26.2.3 Hvis syn- og skønsmandens afgørelse medfører en højere værdi af bilen
    end den af selskabet tilbudte, betaler selskabet alle omkostninger til synog
    skønsmanden. Hvis afgørelsen medfører en tilsvarende eller lavere værdi
    end den af selskabet tilbudte, skal forsikringstager betale halvdelen af
    omkostningerne til syn- og skønsmanden.
    26.2.4 Hverken forsikringstager eller selskab kan efter syn og skøn indbringe
    spørgsmålet om værdien af bilen eller erstatningens størrelse for Ankenævnet
    eller domstolene.
    26.3 Uenighed om værdien af bilen kan afgøres ved voldgift.
    26.3.1 Hvis forsikrede ikke kan acceptere GF Forsikrings vurdering af erstatning for
    bilen, kan forsikrede begære voldgift til fastsættelse af erstatningen. I så
    fald skal det aftales, at voldgiftsafgørelsen er bindende for begge parter jf.
    voldgiftslovens § 7, stk. 2.
    26.3.2 Hvis der indgås aftale om voldgift vælger forsikringstageren og selskabet
    hver en vurderingsmand. Vurderingsmændene vælger, inden de påbegynder
    sagen, en opmand, som skal træde til, hvis de ikke kan blive enige, og som
    fastsætter værdien af bilen inden for grænserne af vurderingsmændenes
    ansættelse.
    26.3.3 Voldgiftsretten afgør, hvorvidt og i hvilket omfang omkostningerne skal fordeles
    mellem parterne.
    Forsikringsbetingelser for Bilforsikring 25
    26.4 GF Forsikring er tilsluttet:
    Ankenævnet for Forsikring,
    som er oprettet af Forbrugerrådet og Forsikring & Pension.
    26.4.1 Er der opstået uoverensstemmelse mellem forsikrede og selskabet om
    forsikringen,
    og fører en fornyet skriftlig henvendelse til selskabet ikke
    til et tilfredsstillende resultat, kan forsikringstager klage til:
    Ankenævnet for Forsikring
    Anker Heegaards Gade 2, 1. sal,
    1572 København V
    Telefon 33 15 89 00 – kl. 10-13.
    www.ankeforsikring.dk
    26.4.2 I forbindelse med en klage skal betales et gebyr, som skal indsættes
    på Ankenævnets postgirokonto 9 07 86 30 som forudsætning for, at
    Ankenævnet
    kan behandle klagen.
    Såfremt forsikrede får helt eller delvist medhold i klagen, eller Ankenævnet
    afviser at behandle klagen, tilbagesendes gebyret.
    26.4.3 Klager til Ankenævnet skal indsendes på et særligt klageskema,
    der kan fås hos:
    • Forsikringsklubbens kontor.
    • Selskabets kontor.
    • Ankenævnets sekretariat.
    • Forsikringsoplysningen.
    26.5 Klage til Ankenævnet har ikke opsættende virkning for eventuel betaling af
    selvrisiko og forhøjet præmie


  • #27   19. dec 2009 Erstatningsbetingelserne.

    25 Hvordan erstattes skaden
    25.1 Selskabet kan enten erstatte en skade med et kontant beløb eller lade
    bilen reparere.
    25.2 Reparation.
    25.2.1 Forsikringstager vælger normalt selv, hvor reparationen skal udføres, og
    selskabet hæfter ikke for fejl eller mangler fra værkstedets side.
    Selskabet har dog ret til i specielle tilfælde at bestemme, hvor reparationen
    skal udføres.
    Reparationen må ikke påbegyndes eller udføres uden aftale med selskabet
    eller selskabets taksator.
    25.2.2 Medfører reparationen forbedring af bilen (f.eks. grundet rusttæring eller
    slitage), skal forsikringstager selv betale den del af reparationsudgiften,
    der svarer til den skete forbedring.
    25.2.3 Bliver reparationen udført uden for normal arbejdstid, betaler selskabet
    ikke de ekstraudgifter, dette medfører.
    22 Forsikringsbetingelser for Bilforsikring
    25.2.4 Selskabet dækker udelukkende reparation af den eller de beskadigede
    dele.
    F.eks. erstattes ikke farvenuancer efter lakering eller forskelle i fælge efter
    reparation eller udskiftning af en eller flere fælge.
    Forsikringstager bærer risikoen for, at reservedele tilsvarende de skadede
    ikke kan skaffes.
    Eventuel forringelse af bilens handelsværdi som følge af reparationen eller
    skaden erstattes ikke.
    25.2.5 Er skaden sket, medens bilen var solgt eller overladt til reparatør eller
    forhandler, og reparatør eller forhandler er ansvarlig for skaden, skal reparationer,
    som kan udføres på den pågældendes eget værksted eller andet
    værksted i samme koncern, udføres til nettopriser ekskl. moms.
    Skader, som udbedres på andre værksteder, erstattes med det beløb, som
    reparatøren normalt betaler for en sådan reparation.
    25.3 Transportomkostninger.
    25.3.1 Selskabet betaler nødvendige transportomkostninger til nærmeste autoriserede
    værksted under forudsætning af, at der er tale om en erstatningsberettiget
    skade, og at der ikke er tegnet abonnement hos redningskorps
    eller lignende.
    25.3.2 Ved tyveri betales nødvendige omkostninger til transport af bilen til dennes
    hjemsted.
    25.4 Kontanterstatning.
    25.4.1 Såfremt selskabet afgør skaden ved kontant betaling, ansættes værdien af
    bilen til det beløb en bil af samme mærke, alder og stand vil kunne anskaffes
    for mod kontant betaling.
    25.4.2 Ved tyveri er det en betingelse, at bilen ikke bliver fundet inden fire uger
    efter, at selskabet og politiet har modtaget anmeldelse om tyveriet. Det er
    en betingelse, at anmeldelsen til selskabet er sket skriftligt.
    25.4.3 Hvis selskabet har udbetalt kontanterstatning, er bilen selskabets ejendom.


  • #28   19. dec 2009 Prisen for bilen er jo den som du skal betale ved en forhandler for en tilsvarende bil, og ikke den pris du kan forvente at få for bilen ved salg til en forhandler. Så den må forsikringsselskabet sgu længere ud på landet med. Du skal bare prikke til dem med deres egne betingelser først, og så kan du tage kontakt til retshjælpen først, hvor du kan få gratis retshjælp og råd om hvordan og hvorledes du skal gøre tingene. Om ikke andet, så tager du bare kontakt til aviser og ugeblade, så kommer erstatningen temmelig hurtig til sidst.

  • #29   19. dec 2009 Kasper.. fat nu lidt.. sorry..

    men som de andre siger.. FUCK hvad Forsikringen siger.. hvis der STÅR i deres forretningsligner "25.4.1 Såfremt selskabet afgør skaden ved kontant betaling, ansættes værdien af
    bilen til det beløb en bil af samme mærke, alder og stand vil kunne anskaffes
    for mod kontant betaling."

    så tager du dig sammen og skriver et klage brev til dem imorgen og så skriver du at du har læst det på deres side.. og du har snakket med en advokat om det.. og hvis ikke der blir gjort noget ved dette.. så hyre du self den advokat og gir den FULD arm.. da du 200% vil vinde dette.. + mere da de har brugt tid på at "udskyde" det med prisen og ik vil give dig.. du vil vinde fordi du har haft en lille "slåskamp" med dem - fordi de ikke kunne finde ud af at tage sig sammen og give dig de RIGTIGE penge som du skulle have..

    så IGANG med skrive maskinen og skriv..


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #30   19. dec 2009 Mike G: Øhh fat nu lige lidt selv, og læs hvad jeg har skrevet før, de vil ikke gøre mere i sagen, har nok skrevet 10 breve til dem, har ringet rigtig mange gange til dem, de siger at der ikke er noget at gøre, lige meget hvad

  • #31   19. dec 2009 Kasper H

    Uanset hvad de siger, så har du retten på din side ifølge deres egne forretningsbetingelser. Det er jo trods alt 40.000,- forskel på prisen på en lignende bil og den pris de vil betale jer. Det kan sagtens betale sig at gå igang med en retssag.

    Om ikke andet, så start med at tage kontakt her.

    26.4.1 Er der opstået uoverensstemmelse mellem forsikrede og selskabet om
    forsikringen,
    og fører en fornyet skriftlig henvendelse til selskabet ikke
    til et tilfredsstillende resultat, kan forsikringstager klage til:
    Ankenævnet for Forsikring
    Anker Heegaards Gade 2, 1. sal,
    1572 København V
    Telefon 33 15 89 00 – kl. 10-13. www.ankeforsikring.dk


  • #32   19. dec 2009 Kasper H:
    Har de givet en grund til at den er vurderet så lavt? Fx dårlig stand eller lignende?


  • #33   19. dec 2009 www.ankeforsikring.dk

  • #34   19. dec 2009 hvor fan står der at du har skrevet breve til dem?? det kan jeg sgu ik læse? måske læste jeg for stærkt?

    anygays.. tag den i retten.. du vinder 200% ..


  • #35   19. dec 2009 Og Kasper H.

    Selvfølgelig kan du altid klage over afgørelsen. Det er jo derfor ankenævnet er til... smiley


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #36   19. dec 2009 MR.J: Deres begrundelse er finans krisen og så at den ikke har samme værd nu som da vi købte den i sommers, to fuldstændig latterlig begrundelser

  • #37   19. dec 2009 Kasper H

    Finanskrisen kan de ikke bruge som skjold. Værdien på bilen er stadig den der ligger ved forhandlerne. Og det er de priser de skal gå efter. De kan ikke bare ligepludselig opdigte deres egne priser på bilerne.


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #38   19. dec 2009 Kim M: Synes virkelig også det er et par latterlige begrundelser, men må bare få fat i en advokat, så vi kan få nogen flere penge, og så skal vi ALDRIG ALDRIG mere have det forsikrings selskab, den kan jo umuligt miste omkring 50.000 kr på 6 måneder

  • #39   19. dec 2009 Kasper har du kontaktet deres klageansvarlige? Har du bedt om voldgift? Har du bedt om vurdering ved syn og skønsmand?

  • #40   19. dec 2009 du gør noget helt andet. gå på bilbasen find 4-8 biler der er nogenlunde samme stand regn gennemsnit prisen ud og forlang lidt mere hvis din er meget god stand!

  • #41   19. dec 2009 Husk lige at tjekke om der er retshjælp inkluderet i dine forsikringer.. Så kommer de nemligt selv til at betale gildet ved en evt retssag =)

  • #42   19. dec 2009 Er rimelig sikker på de har retshjælp så længe man har kasko på sin bil, har min seat forsikret hos dem, men håber satme ikke jeg kommer til at skulle kæmpe med dem på samme måde, hvis uheldet nu skulle være ude.. smiley

  • #44   30. jan 2014 Er der en opdate? Hva gjorde du ? Jeg står i samme situation nu smiley

Kommentér på:
klage over taksator vurdering

Annonce