{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Skifte karosse ? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Står i den situation at det viser sig at min Escort RS2000 er komplet rådden i bunden. Den tidligere ejer har desværre gjort alt for at skjule det ved at spartle og fylde op med textyl, så jeg opdagede det ikke ved køb.

Den skulle være synet her til januar, så jeg ville lige tage et kig på bremser osv. Og opdager så at textylen har sluppet flere steder, og man nu kan se at bunden er fuldstændig gennemhullet af rust.

Mit spørgsmål er så hvad man kan gøre i sådan en situation.

Selvfølgelig kunne man bide i det sure æble og skifte vangerne og panelerne. Men det er for dyrt, og alt for meget arbejde.

Men kan man så i stedet for bygge bilen over i en anden karosse? Problemet i dette er så at jeg tror ikke det er nemt at finde en RS2000 karosse som er i god stand, og som er til at betale. Men kan man bygge en RS2000 over i en anden model escort, f.eks en 1.6 eller 1.8 karosse? Og hvordan med afgift osv?

Skal helst kunne gøre det så billigt som muligt, da man desværre også står i en situation hvor man er uden arbejde.

Håber på lidt gode råd om hvad der ville være det smarteste at gøre. Er ikke meget for at skrotte bilen, da jeg har lagt lidt penge i den, som jeg ellers står til at miste.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte karosse ?
  • #1   26. dec 2009 tror bedre det kan betale sig at lave det rust der er i din egen! man kan lave meget rust i forhold til at skifte "karros"

  • #2   26. dec 2009 Der er alt for meget rust til at kunne lave det.

    Begge vanger bagi. Tværvangen bagi. Panelet i begge sider. Venstre vange foran. Skærmkanter.

    Så jeg ville foretrækket at flytte det over på en anden karosse. Men som skrevet så tror jeg ikke det er nemt at finde en RS2000 karosse der er i pæn stand, og endnu mindre chance for at finde en der ikke koster en formue. Der er jo ingen pointe i at købe en karosse for at flytte mine dele over på, hvis det koster lige så meget som en komplet bil.

    Derfor jeg tænkte om det kunne svare sig at bygge delene over på en karosse fra en billigere model, f.eks noget 1.3, 1.6 eller lignende. Har jo en komplet RS2000, bortset fra karossen som er rådden.


  • #3   26. dec 2009 hvis ikke det er en rs2000 karros så kommmer der en afgift også selv om bilen du bygger det over i er dansk.¨
    når afgiften på en bil skal regnes ud af skat så har mortorstørelse også noget og skulle have sagt, da det tit er sådan at "speciel modeller" hvis man kan kalde det for det, er dyre i afgift.
    så det billigste bliver nok og lave rusten hvis ikke du kan finde en dansk rs2000 karros uden rust


  • #4   26. dec 2009 det eneste du kan gøre er at hugge stelnr. over i en tysker, det er selvfølgelig ikke lovligt. men det er det eneste du kan gøre og så sælge resten af din danske rs2000 i dele, andet er der ikke at gøre!

  • #5   26. dec 2009 Tak for svarene.

    Det er fristende det med stelnummer. Men er også lidt bange for konsekvenserne hvis det skulle blive opdaget.

    Et eller andet sted er det jo lidt åndssvagt at reglerne skal være sådan. Det er jo ikke fordi der kommer flere biler på vejene af at man flytter et stelnummer, eller skifter karossen ud med en udenlandsk karosse.


  • #6   26. dec 2009 næ men regeringen bliver snydt for nogle penge og det de ikke så glade for hehe

  • #7   26. dec 2009 Kan ikke se hvorfor de skulle blive snydt. Det er jo som sådan bare et omfattende reparation af en karosse der er betalt afgift af. Men selvfølgelig skal de vride karkluden så meget som de kan.

  • #8   26. dec 2009 ja men danmark er og bliver et bil hader land og jo flere penge de kan hive ud af bil brancen jo gladere er de

  • #9   26. dec 2009 hvis du øger værdien af din bil skal du også betale afgift af dette hvis det skal være helt efter bogen samt det bliver opdaget :o)

  • #10   26. dec 2009 Ja, det er sørgeligt at det skal være sådan.

  • #11   26. dec 2009 ja meget... har også en fin GT Four holdene hvor det kunne være rart man bare kunne tage pladerne fra sin t18 og sætte på også var det det

  • #12   26. dec 2009 Jaaah .. Har ik noget imod at lave rust... men vanger og den slags, det sku ik sjovt smiley

  • #13   26. dec 2009 Du må jo skifte ALT andet end stelnummeret... Der er vist ingen klare regler for hvor tæt på stelnummeret du må lappe på den smiley Bare lidt at tænke over...

  • #14   26. dec 2009 Andre F -

    Sådan kan man selvfølgelig også se på det. smiley


  • #15   26. dec 2009 du kan jo også hvis der er rust omkring / ved stelnummeret få en genindhugnings attest i den lokale synshal og så finde et i tyskland og så bytte bytte - på den måde er det jo """lovligt""" he he

  • #16   26. dec 2009 Ja har hørt det med genindhugnings attest. Men har også hørt at de ved hvilke biler der normalt ruster ved stelnummeret. Og de her Escorter ruster normalt ikke der.

Kommentér på:
Skifte karosse ?

Annonce