{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.024 visninger | Oprettet:

Bilhandler fusker klamp gode dæk fine {{forumTopicSubject}}

Måtte købe en anden bil til konen torsdag, da et eller andet gik i udu i bremserne på hendes Fiat Seicento, følgende dialog udspandt sig mellem køber og sælger:

Fra: Allan R
Sendt: 31-12-2009 21:26:05
Emne: SV: Audi

Hvordan er dækkene, er det sommer, helårs eller vinter dæk?
kr ??? så henter jeg den med en makker i aften?

Sælger:
dækken er fine men skal ha lidt mer kr

Fra: Allan R
Sendt: 31-12-2009 21:29:55
Emne: SV: Audi

Hvilken type er de dæk?
Kr ??? afhentet?

sælger:
ved ikke har lige fået bilen men der er gode dæk på bilen hvornår vil du hente så til kr ??? mit nr 22222222 logger af nu.

Jeg henter bilen kl 23, sælger er en rar fyr som handler lidt ved siden, bilen ser meget tilforladelig ud, ingen buler, pæn lak, 4 intakte navkapsler, 2 bittesmå rustpletter på 1x1 cm, den ruller lidt i tomgang motoren, det kan være en pakning eller en vacuumslange, men dækkene er rigtig gode siger han, og mærker hen over dem med hånden, jrg mærker også og siger der ikke er ret meget, jo det var der for han havde ikke hængt fast nogen steder! Jamen så var det jo afgjort, dækkene er OK!
Så får jeg idag købt et sæt originale alufælge med 195-55-15 vinterdæk på, dæk har kun kørt ca 50 km, Nankang, og da vi skiftede konstaterede jeg at der var 0 slidbane i den ene side, skrånende op til 2.5 mm i den anden side på begge fordæk, begge bagdæk var lige og havde 2.3-3 mm
.
Jeg har billeder af begge dæk, men ved ikke hvordan man får dem herind?

Er det ikke bare træls at folk ikke kan regne ud at når et dæk er så skævt, så duer det bare ikke?
Var jeg blevet stoppet havde jeg fået et klip for det!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilhandler fusker klamp gode dæk fine
  • #1   4. jan 2010 Tjooo det er pisse ærgeligt.. Men det er nu din egen fejl da du burde have chekket det selv.. Så længe du ikke har det på skrift er der intet at gøre. og ikke engang det ville have hjulpet dig serligt meget..

Men godt du har købt nye til den.. Håber ellers den er fin.

• #2   4. jan 2010 du får iøvrigt ikke et klip for nedslidte/ulovlige dæk...!

• #3   4. jan 2010 Til prisen er den fin, men selvom den er billig skal sælger jo ikke bilde en noget ind, den står mig i 12 kg med de fælge og nogen andre småting!
    Selv da jeg spurgte på mobilen sagde han at de var rigtig fine:) Men jeg kunne mærke de var ringe, men han var jo ikke kørt fast, så ergo var de i orden!
    Men fatter ikke den er gået igennem syn for 6 mdr siden, sløre i tårnlejer, skiver meget ujævne men bremser ok, flere udstødningsophæng mangler, utæt indsugningsmanifold, typisk fejl på den, knurrer fra begge kardaner, der er ikke noget af det der holder 18 mdr!

• #4   4. jan 2010 Klippet var der en anden der bildte mig ind, men kører aldrig med dårlige dæk da de jo er livslinen, om man så må sige!

• #5   4. jan 2010 jeg taler af erfaring mht det med dæk og klip smiley
    ja de er jo den eneste kontakt med vejen, hehe... de er "lidt" vigtige :o)

• #6   4. jan 2010 Altså når man skriver med en gut kl. 21:30 nytårsaften, så må man jo regne med at personen er mere eller mindre beruset, hvilket det også lader til han er, hvis man kigger på det han skriver. Men ja, sådan er det at handle bil.

• #7   4. jan 2010 Aldrig om jeg ville lave en handel med én, der ikke ikke evnede at formulere sig på et fornuftigt (og almindeligt) dansk.

• #8   4. jan 2010 Du siger lige selv at du mærker efter også siger der ikke er meget.

Kan ikke se hva du brokker dig over? Du har jo selv tjekket der ikke er meget mønster tilbage? :S

• #9   4. jan 2010 kan godt forstå dig......ærgeligt man efterhånden ikke kan stole på nogen.

• #10   4. jan 2010 lol et tude indlæg seriøst man kan da kun grine af sig selv bagefter og tænke nå ja, haha så ku jeg lære det ...

nogen skal bare gå i små sko

• #11   4. jan 2010 Det har jo ikke noget med at brokke sig efter en handel.......man skal vel kunne stole på folk. En privathandel er og bliver en privathandel. Har det bare selv sådan at hvis man siger at dæk er iorden....så bør de da også være det. At der er andre ting som går istykker eller der er andet der er slidt er jo ikke spørgsmålet.....men sælger havde jo sagt at dæk var iorden, og så kan jeg da godt forstå det er skuffende.

• #12   4. jan 2010 du kan mærke dækkene ikke er i orden, men du vælger selv at stole på, at fordi sælger siger de er i orden, så ER de også i orden.

Det giver sku da ingen mening.
    1 ting er hvad sælger oplyser, men det er da helt klart også op til dig selv at kontrollere tingenes tilstand, og når du så endda har gjort det, og konstateret, at det IKKE var i orden, så forekommer det mig lidt underligt, at brokke sig over det efterfølgende.

Du var jo klar over det.

• #13   4. jan 2010 Utrolig surt at nogen ikke er ærlige, det med klip og kæmpe bøde var der også en fra dækringen der forsøgte at bilde mig ind, surt min fatter der har været betjent i 30 år stod ved siden af og kunne fortælle at det ikke var tilfældet og at mine dæk var målt ud og var lovlige smiley tror nok han fik røde øre smiley

• #14   4. jan 2010 Nej jeg griner bare af det, for hans argument var, " Jeg har ikke siddet fast nogen steder", og det overtrumfer jo både skydelære og målegrejer!
    Jeg spørger 2 gange skriftligt og en gang telefonisk INDEN jeg beslutter mig for at køre derned. Så har du en køreklar bil til en i forvejen aftalt pris, det er til at ha med at gøre!
    Bilen var ok billig så jeg ryster bare på hovedet og betaler

• #15   4. jan 2010 hvis du bare ryster på hovedet og betaler hvorfor sidder du så her og laver tude indlæg?

Kommentér på:
Bilhandler fusker klamp gode dæk fine

Annonce