{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Golf 4 vs Audi A4 {{forumTopicSubject}}

Hej drenge, nogen af jer så sikkert mit indlæg der har været lidt tidligere omkring at jeg har fået totaltskadet min bil og skal derfor finde en ny.

I starten tænkte jeg meget på golf4 1,8 som et godt alternativ, men er der egentligt nogen som helst punkter hvor en golf4 slår en Audi a4 1,8t...?

Umiddelbart er benzinøkonomi også bedre på audien

Hvordan er forsikringerne sammenlignet med hinanden og er der andre ting som skal tages med i betragtning..?

Og kan man egentligt få en a4 til en pris på ca. 50.000 kr. som er i god stand, hvilket jeg går ud fra man kan med en golf

på forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 vs Audi A4
  • #1   4. jan 2010 der er plusser og minusser på begge biler, men ja jeg vil nu helst have golfen og så med en 2,0 motor istedet for
    mvh simon:)

• #2   4. jan 2010 Kunne godt tænke mig at høre de plusser og minusser smiley

• #3   4. jan 2010 Du finder ikke en Golf 4 1,8T til 50.000 kr.

Golfen og Audien er meget ens i præstationer, men der er mere plads i audien. Motoren ligger på hver sin led i de to biler og er derfor ikke ens

• #4   4. jan 2010 - Paaskebrød et hvilested for deres pølse -

Golfen ville heller ikke skulle være en turbo motor, bare en alm. 1,8

• #5   4. jan 2010 simon : hvorfor nøjes med 2,0´eren?

synes det er en ret elendig motor på mange punkter

• #6   4. jan 2010 de 2 biler er så ens med stort set alt.. de er begge gode de er jo tyske, jeg har en Audi A4 1.8T Quattro... jeg ville vælge en Audi A4, da jeg personligt syntes der er ALT for mange der kører i golf 3 og 4... ved self. godt der også er mange audier, men var bare lige mit råd.

Men i den sidste ende kommer vi til spørgsmålet, kan du lide en sedan eller en hatchback, har du behov for større bagerum osv.
    Men set udefra uden at kigge på dine behov er de som sagt stort set samme bil

• #7   4. jan 2010 Først og fremmest skal du ihvertfald holde dig væk fra 2.0 motoren hos vw. De tidlige årgange af den er meget ringe.

Golf
    + pænt interiør!
    + Billig i reservedele!
    - Falder meget prismæssigt i øjeblikket da femmeren er ved at være overkommelig i pris
    - ALLE har dem!

Audi
    + Holder prisen suværent godt, hvis du får en der har gået under 200!
    + Nustadig design
    + Kvalitet overall!
    + Billig i reservedele
    - Interiør designet

Køb en AUDI!!!!!!!!!!!

• #8   4. jan 2010 du må få gud skyld ikke vælge:

golf 4 1.8
    Eller
    audi a4 1.6

Tag heller en 1.8 20v - enten med eller uden tryk, det er self. igen op til dig.
    Men det er en super motor også mht. reservedel osv.

• #9   4. jan 2010 Mange tak nicklas og Dennis, præcis det jeg havde brug for..

Jeg tror også jeg holder mest på Audi, netop pga. at der er så mange der kører golf...

Er Audien ellers en god bil, her mener jeg holdbarhed og kvalitet, samt om det føles som kvalitet.. nogen kendte fejl på bilen som kommer frem..?

Mht. om jeg er mest til sedan eller hatch, må jeg jo nok sige hatch, meen jeg tror nok jeg kunne vænne mig til det andet smiley

• #10   4. jan 2010 Nicklas O
    Hvis det skulle blive en golf ville det helt klart også blive en 20v..

Og hvis audi en 1,8 evt. turbo..

Hvordan er tilbehøret til sådan en audi, altså hvilke dele er std... her tænker jeg på fjernb. clås og elruder osv.

• #11   4. jan 2010 Øh. Laves golf 4 1.8 ikke kun som 20v

• #12   4. jan 2010 Henrik T T
    Jo nok da i golf 4...

• #13   4. jan 2010 Dennis A
    Det er kun golf 4 jeg taler om, er ikke til de ældre modeller

• #14   4. jan 2010 der er jo ALTID nogen små børnesygdomme nu har jeg ALDRIG ejet en g4'er, så den kan jeg ikke udtale mig om, men a4'eren har det med at gå i Fører info systemet, hvis du skulle være heldig at finde en med det, ellers så noget der går på den er trækakselsmanchetter, de ikke svære at skfite og koster for 2 lige over 500kr. jeg har skiftet alle mine 4, der var gået 2 og så kunne man ligeså godt skifte dem allesammen, bærearmsbøsningerne skal man også være opmærksomme på, men det tager under 5min og koster igen for begge sider under 500kr. så ikke noget at være bekymret for overhovedet, jeg har selv en del kammerater hos vw og audi, så har spurgt dem om der ellers var noget...

• #15   4. jan 2010 Personligt synes jeg A4'erne er en tung pølse at køre rundt i. Den virker lidt som den gamle 80'er der reelt set ikke var vanvittig stor, men kørte som en bil på 6 meter.

Jeg ville til hver en tid vælge golfen. Ikke kun fordi jeg selv har en men fordi jeg synes den er så meget pænere end audien. Det kan godt ske den falder, men audierne står jo p.t lavere end golferne såååå....

• #16   4. jan 2010 mener der er centrallås som std. fra 1997 og op, men du må ikke hænge mig op på det.. jeg har ALT i extraudstyr, så jeg mangler ikke noget... men med dit budget burde du godt kunne finde en fornuftig a4'er der har lidt i udstyr...

• #17   4. jan 2010 den evige diskosion:

Golf 4 - Audi A3

Bora - Audi A4

Tror ikke der er nogen der har HELT den samme mening, men kommer igen an på hvad man er til, jeg er personligt ikke til hatchback, og kunne ikke få en bora 1.8T med 4x4, derfor blev det er Audi A4 1.8T quattro.

Og så går det lige i ...... på damerne når de hører man har en audi, det lyder mere lækkert en en golf

GOLF ER ENTEN EN SPORT - ELLER NOGET MAN OVERHALER smiley

• #18   4. jan 2010 Nicklas, så skal du vidst finde lidt flere hypheste frem hvis du vil overhale smiley

• #19   4. jan 2010 altså jeg klager ikke over en tid på 6 sekunder fra 0-100.. har kørt mod min kammerats leon et par gange den yder 318HK.. den følger først med fra 100 og op.. det holder ikke med over 250HK på forhjulene hvis du spørger mig.. men på motorvejen har jeg ikke en chance, men nu kører jeg så til gengæld sjældent på motorvej.. og så har bilen stået mig i 150.000kr. som den ses på billedet.. så fint for mig smiley

• #20   4. jan 2010 Min audi yder 224HK

• #21   4. jan 2010 rettelse seat yder "kun" 284HK.. har lige spurgt.. min fejl

• #22   4. jan 2010 Du finder ikke en fin golf 4 1,8 til 50.000..

måske en 1,6'er i pæn stand, men hvis du skal have en 1,8 til 50 kg. så har den kørt mange km. og måske ikke så velholdt, og på stålfælge osv..

• #23   4. jan 2010 hvis jeg var dig ville jeg snuppe en golf Tdi.

• #24   4. jan 2010 audi ruster ikke, for mig et stort plus.

Nicklas O
    dejlig vogn du har, mennn alt i udstyr har den nu ikke smiley
    tror min er en af de få med ALT smiley

• #25   4. jan 2010 jeg mangler kun originalt fra audi fabrikken soltag... Har selv slået den op da jeg har en del kammerater hos audi og vw - og der mangler der kun soltaget som var et std. valg man kunne vælge til lige netop min udgave.

Alt andet er extraudstyr.. men jeg har den nyere læderkabine og nyere navi..
    Og det er den født med..

Kommentér på:
Golf 4 vs Audi A4

Annonce