{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  saxo VTR 8v/ VTS 8v - forskellen
  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #1   10. jan 2010 Citroen Saxo 1,6 - NFT - S - 2000-2003 HK 100

    Motor
    Motorkode NFT (TU5JP)

    Cylinder, antal R4

    Ventiler, antal 8, OHC

    Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1587 cm³ (78,5/ 82,0)

    Kompressionsforhold (oktantal) 9,6: 1 (95/ 98 blyfri)

    Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 72 (100)/ 5700

    Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 135/ 3500

    Motortype placering Svinghjulsende

    Stelnummer placering Torpedoplade

    Typeplade placering Bagpanel i bagagerum

    Årgangsbestemmelse i stelnr. Afhængig af PR/ DAM nummer

    Ventiler indsugning,mm (kold/ varm) 0,20 ± 0,05 kold

    Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm) 0,40 ± 0,05 kold

    Olietryk v/ omdrejninger, bar 3,0/ 2000 (Min. 4,0/ 4000)

    Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 1,4/ 88° C

    Kobling frigang, mm (Pedalvandring 130 ± 5 mm)

    Arbejdstid for udskiftning af kobling 4 timer og 10 minutter

    Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik 120.000 km/ 10 år

    Tandrem: Udskiftnings interval - Dansk importør 120.000 km/ 4 år

    Tandrem: Udskiftnings interval - Svensk importør 80.000 km

    Arbejdstid for udskiftning af tandrem 1 time og 30 minutter



  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #2   10. jan 2010 Citroen Saxo 1,6 - NFZ - S - 1996-2000

    Motor
    Motorkode NFZ (TU5JP)

    Cylinder, antal R4

    Ventiler, antal 8, OHC

    Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1587 cm³ (78,5/ 82,0)

    Kompressionsforhold (oktantal) 9,6: 1 (95/ 98 blyfri)

    Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 66 (90)/ 5600

    Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 135/ 3000

    Motortype placering Svinghjulsende

    Stelnummer placering Torpedoplade

    Typeplade placering Bagpanel i bagagerum

    Årgangsbestemmelse i stelnr. Afhængig af PR/ DAM nummer

    Ventiler indsugning,mm (kold/ varm) 0,20 ± 0,05 kold

    Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm) 0,40 ± 0,05 kold

    Olietryk v/ omdrejninger, bar 3,0/ 2000 (Min. 4,0/ 4000)

    Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 1,4/ 88° C

    Kobling frigang, mm (Pedalvandring 130 ± 5 mm)

    Arbejdstid for udskiftning af kobling 4 timer og 10 minutter

    Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik 120.000 km/ 4 år

    Tandrem: Udskiftnings interval - Dansk importør

    Tandrem: Udskiftnings interval - Svensk importør 80.000 km

    Tandrem: Udskiftnings interval - Hård drift 80.000 km/ 4 år.

    Arbejdstid for udskiftning af tandrem 1 time og 30 minutter

    Standmåling, dB(A) v. omdr/min 83/ 4200



  • #3   10. jan 2010 skal lige siges det den ældre model 97'er ! smiley

  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #4   10. jan 2010 Kender ikke forskellen, men her er lidt info.

  • #5   10. jan 2010 1997 VTS 1.6 er også en 88hk (90hk). Der er lidt forskel på interiøret men det er samme motor og teknik. VTR har blandt andet et lille handskerum. Der er meget lidt forskel her i Danmark. I England derimod er VTR 8v og VTS 16v.

Kommentér på:
saxo VTR 8v/ VTS 8v - forskellen

Annonce