{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Twist med forhandler {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg er muligvis på vej ud i en twist med en bilforhandler og har brug for råd...

Jeg købte den 18/12-2009 en Ford Mondeo Ghia X af en forhandler i Silkeborg. Bilen var inden fordragelse testet af FDM uden nævneværdige fejl.

jeg fandt i weekenden ud af at 75% af alle varmetrådene i forruden var defekte. havde ikke testet det før nu da bilen normalt holder i carport.

Jeg har henvendt mig til forhandleren og fortalte om problemet (pr, mail) og spurgte hvordan reperationen skulle foregå.

Forhandleren mener mener så ikke at det er en gyldig reklamation da han selv har testet det ok dagen før FDM-testen og at FDM ikke har konstateret fejl på den. Han siger dog at FDM-testeren HAR testet ruden ok, selvom det ikke står angivet i testet. Alligevel tilbyder han at skifte ruden med 50% rabat således at det vil koste mig 2000 kr.

Jeg mener jo ikke at han har en sag, da det ikek kan bevises skrifteligt at varmetrådene VAR defekte ved overtagelse. Så jeg overvejer hvad mit næste træk skal være.

Jeg er medlem af FDM og forventer at de evt. vil kunne hjælpe mig med en sag mod forhandleren hvis han stadig nægter, men omvendt er det jo "kun" 2000 kr. Men er ret princip-fast smiley

Hvad ville i gøre og hvordan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Twist med forhandler
  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #1   12. jan 2010 Han har ingen sag seføli skal han afholde alle afgifter ved den rep.

• Tan T
    Tan T Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 558
    #2   12. jan 2010 Forhandleren har da bevis byrden når det er inden for de 6 måneder.. Han må da kunne bevise at han har testet det, ellers er det bare sur røv for ham hvis ikke han kan.. selvfølgelig skal han jo sige han har testet det for at slippe smiley

• #3   12. jan 2010 Er da også lige meget om han har testet det elle ej?
    Hvis du stadig har garanti skal han lave det.

• #4   12. jan 2010 garanti eller reklamations ret , inden for 6måneder skal HAN bevise fejlen ikke var der ved levering. og det tvivler jeg på han kan smiley så bare bed ham skifte den ellers ring til fdm

• #5   12. jan 2010 Jo...

Med FDM er jo part i denne sag, da det jo er deres tester (der efter hans påstand) har sagt god for ruden <b>MUNDTLIGT</b)!

Hvis han har det, er det så ikke bevist at forruden var iorden?

• #6   12. jan 2010 har en transit der er fra 2007/2008 og der er trådene i forruden også gået nogle steder så spørgsmålet er om du får medhold i sådan en sag, der er også i bagruden mulighed for at forhandleren slipper for at afholde hele udgiften til skift af rude hvis enkelte af trådene er brændt og de ikke kan fixes.

men det lyder ellers billigt at du kun skal af med 2000 for din andel, til min transit koster det omkring 10000 for en ny rude med udskiftning.

og igen indenfor de første 6 måneder er der jo garanti på bilen iflg købeloven så tag fat i fdm og hør dem hvordan og hvorledes nu hvor de har "overset" at ruden er defekt og sælger ikke vil dække den.

er det en autoriseret forhandler ?

• #7   12. jan 2010 Det har da intet med, hvorvidt fejlen var der ved levering at gøre. Det drejer sig om, hvorvidt det er din egen skyld, den er gået i stykker - og hvordan skulle det være dét?

Hvis en bil kan køre, når man køber den, og motoren senere bryder sammen, så skal forhandleren jo også fortsat dække reparationen.

• #9   12. jan 2010 Ok.
    Jeg prøver at få fat i FDM igen i morgen og hører hvad de siger. Har sgu mest lyst til at kværne ham, men ved ikke om jeg gider bruge resourcerne på det...'

I hører nærmere i morgen når jeg har snakket med FDM...

man skal nogle gange vælge sine kampe med omhu! smiley

Kommentér på:
Twist med forhandler

Annonce