2.156 visninger
|
Oprettet:
IF Forsikring - hjælp.. {{forumTopicSubject}}
Hej drenge og piger..
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, en sælger fra if kommer hjem til mig, giver mig en pris for en bil forsikring..
her et halvt år senere mener de så at deres sælger har fejlinformeret, så nu vil du have mig til at betale de penge som jeg har fået i rabat tilbage, med tilbagevirkende kraft, altså et halvt år tilbage..
Kan det virkelig lade sig gøre ? Det kan da umuligt være lovligt ?
Hvis nogen kan finde noget på skrift om det er ulovligt, så skriv endelig.
På forhånd mange tusind tak.. Har virkelig brug for hjælp, er stik tosset !!
/Martin Krarup
jan 2006
Følger: 171 Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 1.029 Svar: 14.673
jan 2003
Følger: 10 Følgere: 27 Biler: 13 Emner: 10 Svar: 344
http://www.ankeforsikring.dk/
Tag fat i dem her. De kan give et klart svar.
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
som svar, så vil jeg bestemt mene NEJ, ham du købte bilen af kan jo heller ikke komme et halvt år senere og sige han havde sagt en forkert pris så nu vil han gerne have 10000 mere
jan 2006
Så kan de ikke komme bagefter og kræve penge...
jul 2004
Følgere: 121 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 3.162
Er selv blevet smidt ud af IF fordi de mente at mine bil var ombygget. Og jeg havde endda lavet ekstra forsikringer på fælge, anlæg og ombygninger for næste 200.000 kr. Og dengang var der en konsulent herude... De er ikke rigtig kloge...!
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 22 Emner: 5 Svar: 1.321
Jeg havde talt i telefon med en assurandør flere gange INDEN jeg købte min Polo.
Faktisk startede det med at jeg ringede til ham, for at høre om han ville lave et stykke papir der kunne dokumentere min knap to års skadefri kørsel på mc, således jeg kunne bruge den ved et andet selskab hvor jeg kunne få min bil kommende bil forsikret til ca. 4.400 kr.
Han siger så selv - giv mig lige 10 minutter - så vil jeg lige regne på om ikke jeg kan give et bedre tilbud.
Ti minutter senere ringer manden tilbage. Han kan tegne forsikringen til "3.500 kr... Nej vent... Du kan få den til 3.000 kr. " TOP!
Jeg køber bilen. Der går et par dage - så får jeg en sms vedrørende den bil jeg har haft tidligere. Hvor den var forsikret osv. Jeg skriver så tilbage at jeg kun har kørt i mine forældres bil, men aldrig som reg. bruger. Hører intet - en lille måned efter kommer der et brev fra Ifs hovedsæde.
Grundet den kære assurandør har fucket op, og havde regnet med jeg havde syv års anciennitet så skal jeg af med 7-8.000 kr i stedet for de 3.000.
NEJ TAK!
Det hele forudsat at alle mine forsikringer blev flyttet til dem...
Han havde åbenbart troet at anciniteten fra mc'en ku flyttes til bil - men surprice - det kan kun flyttes den anden vej.
Hold kæft - tror jeg brugte 1½ måned på at få styr på det skidt.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
nov 2007
De skriftlige er bare så meget lettere at bevise.
Jeg havde fået på papir at jeg skulle give ~3.000 kr. for min bil, men fik ingen girokort, før de kom efter at de hellere ville have 7-8.000 kr.
Resultat: Et stk udtilfreds person, som ikke skal have hverken ulykke, indbo eller bilforsikring tegnet hos dem.
Ærgerligt at det stadig er dem der er billigst når det kommer til min mc....
jan 2006
Hvis du f.eks. vidste at den bil du skulle forsikre ville koste 35.000dkk ved andre selskaber og du så her fik den forsikret til 2.500dkk
Ja så har du nok vidst at det ikke har været helt rigtigt.
Men så længe det kun drejer sig om et par 1000 så kan de ikke gøre det. Du kan jo som privatperson uden kendskab til branchen vide om det er en fejl eller ej...
nov 2007
Igen - andetsteds kunne det lade sig gøre at forsikre min kommende bil for 4.400 kr., så 1.400 under er ikke alverden, når andre jeg ringede rundt til ville have over 8.000... Ja endda op til 10.000 kr.
Men ski'mæ'e... Jeg er glad for mit nuværende selskab, og skal ikke have mere med If at gøre.
/Ikke mere spam herfra
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
mar 2004
Følger: 2 Følgere: 78 Biler: 6 Emner: 385 Svar: 4.344
maj 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 71
Nu skal i lige høre den lange historie, ham sælgeren som hedder Kristoffer kommer hjem til mig, han siger at får at han kan lave det så billigt, skal jeg have 3 forsikringer i if.. Og jeg siger så til ham at jeg kun har brug for min bilforsikring.. Men vi bliver så enige om at tegne en ullykkesforsikring og en indbo, MEN de begge bliver udsat til den 1. januar 2010.. og der siger han så, at når vi kommer til den 1-1-2010 så kan jeg bare udskyde dem yderligere.. Så jeg ringer ind til dem her, og siger at jeg vil have dem udskudt, og det kan jeg så ikke siger de.. Så forklarer jeg dem at det er jeg blevet lovet af kristoffer.. Hun skal så have fat i hendes øverste chef.. Så idag snakker jeg med dem igen, hvor hun har fået fat i den øverste chef.. og jeg får af vide at det er deres sælger, Kristoffer, som har lavet en fejl.. Jeg burde slet ikke kunne få den præmie, så min rabat aftale forsvinder, og det gør den med TILBAGEVIRKENDE kraft.. Så den rabat jeg har haft det sidste halve år skal betales tilbage.. Og sagen er den at jeg er sq ligeglad med at den fremover skal blive dyrere, går bare i Alka igen så.. Så gider jeg ikke være derinde mere.. Men det jeg er stik tosset over er at de vil have pengene tilbage ??
Og jeg er jo i mine gode tro, fordi at jeg ved alka førhen skulle af med 11000 kr årligt, og fik så tilbudet ved if til 9800 kr årligt.. Så der jo ikke fordi at det er urealistisk..
maj 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 71
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 156 Svar: 6.382
de kan ikke løbe fra en skriftlig aftale med dig det første år, men de er i deres gode ret til at opsige dig til hovedforfald hvis du ikke vil godtage den nye pris de forlanger derefter.
ellers ring til www.forsikringsoplysningen.dk og hør dem hvad du gør.
tror der er mange der har haft problemer med IF - har også selv haft.
IF Forsikring - hjælp..