{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  meget larm når jeg bremser ?
  • #1   19. jan 2010 døde bremser

• #2   19. jan 2010 hvad skal jeg kigge efter så?

• #3   19. jan 2010 det kan være slidte bremser...

Sluk bilen... lad den stå i fri-gear... stil dig med røven mod køleren og "vug" bilen en par cm frem og tilbage... piber det - som metal mod metal - skal bremserne skiftes...

Hvorfor piber det?
    Fordi der under bremsebelægningen på klodserne sidder et par metal "nåle"... når klodserne er slidte og skal skiftes, så er det lag bremseklods der er over "nålen" slidt væk og "nålen" går imod skiven og får det til at larme.. så ved du det er på tide at skifte klodser...

Alternativt kan en af dine skiver være kørt skæve - altså at den går mere imod klodserne på den ene side af skiven... det giver mere en "wu - wu - wu -wu -wu" lyd, fremfor en konstant piben... Løft bilen op på en dunkraft tril hjulet lidt rundt... kan du mærke den går "mere i mod" på den ene side af dækket, skal dine skiver udskiftes...

Udskift ALTID parvis og skal skiverne skiftes så skift også klodserne samtidigt.. andet kan ikke betale sig, når det er skildt ad alligevel..

HUSK: efterse også alle manchetter på calliberen... du kan med fordel udskifte dem - et rep. sæt koster en 100 kr..

• #4   19. jan 2010 Nye skiver og klodser eller nye tromler og bakker

• #5   19. jan 2010 takker for svarene alle sammen det vil jeg gøre:)

• #6   19. jan 2010 kan vel også bare være lidt rust der skurrer og skal bremses af.
    med det her vejr hvor det er så fugtigt og sne og sjap kan de sagtesn gro lidt til og så skal der lige en lidt hård opbremsning til for at køre det rent.

Kommentér på:
meget larm når jeg bremser ?

Annonce