{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Golf 3 GTD - god ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg har en bekendt der siger Golf 3 GTD er lort.
Jeg orker ikke diskutere, så jeg vil lade Jer herinde bestemme om Golf 3 GTD er godt.

Han skriver: " efter min stor bror har haft den, og mekaniker siger, at lige 3 er ikke som de andre golf. "

.. i skal ikke skrive om udseende, kun mekanik og om den virker optimalt.

Selv, har jeg en Golf 3 GTD og synes det er en dejlig bil.

Jeg tager alt til mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3 GTD - god ?
  • #1   21. jan 2010 For det første ville jeg priotere og få en TDI istedet for .... Og så Ruster især de første Golf 3, men det er jo ingen hemlighed.

• #2   21. jan 2010 der er ingen fart i dem.. men 20 på literen trækker da lidt i en.
    de ruster ja. men med en turbo og noget kan det blive en rigtig sjov bil..

• #3   21. jan 2010 Så længe du er sikker på det er en 1,9 TDI og ikke "bare" en 1,9 TD'er

1,9 TD AAZ motoren vil jeg sige, er noget makværk... har selv haft en.. når den kører, så køre den godt.. men.. det gør den sq sjældent... man skal være over den hele tiden... Dysser soder til... turboen skal renoveres for hver 250.000 km... pumpen er ustabil... det elektriske er ustabil... glem også alt om at holde pakninger tætte på en AAZ'er... Oliefilteret sidder mega trælst... skal du skifte gløderør, skal pumpen afmonteres...

Derimod er 1,9 TDI en helt anden oplevelse... men.. bedst af alt er 1,6 TD JR-motor fra golf II... De kan holdes kørende med en svensknøgle og en skruetrækker.. alt er nemt og lige til at komme til... jeg tager en 1,6 TD JR-motor frem for en 1,9 TD AAZ-motor any time!

• #4   21. jan 2010 1,6 TD-JR og 1,9 TDi trækker også nemt 20 km/l smiley

Desuden er vandcirkulationen i en AAZ'er også extrem dårligt... der skal ikke mange små-ture til, førend toppen lige præcis ikke når at blive varm nok... Med det resultat at det smuldre mellem dysserne...

• #5   21. jan 2010 Gammel og sløv diesel hakker.. smiley
    Ingen fart overhovedet, men økonomisk.

Hvem er din bekendt som siger sådan?

-Kenneth

• #6   21. jan 2010 jeg synes sgu min gamle golf 3 1,9gtd aaz kørte som en drøm startede hver morgen og kørte med 1,4bar ladetryk stadig 18-19km pr l. man skal dog huske at den skal være driftvarm før den får noget pedal.

• #7   21. jan 2010 da SQUIRREL - NEDSAT PRIS PÅ MAZDA!!!

Mener det er en 1,9 TD han har... Hvor står motorkoden på den?

-Kenneth

• #8   21. jan 2010 motorkoden står på et hvidt klistermærke i bagagerummet til højre for reservehjulsbrønden.. ellers kan din lokale VW forhandler slå den op på stelnummer

• #9   21. jan 2010 Altså for mig har fart ingen rolle..
    Den kan køre de lovlige 130 på motorvejen og det er fint nok til mig.. Skal jo ikke starte med en slå-ihjel-maskine med flere hundrede heste ;D

Men alt det motorværk ved jeg slet ikke noget om.
    Snakker lige nærmere med ham kenneth J og kommer med et svar senere ;D

Men mange tak for den hurtige respons nu her.. ;D

Sune M

• #10   21. jan 2010 Ja sune vi må jo lige kigge lidt underhjelmen på din bette gulf..

-Kenneth

Kommentér på:
Golf 3 GTD - god ?

Annonce