Reklamation/motorskift på garanti. {{forumTopicSubject}}
Eksempel.
Hvis man køber en brugt bil med meget få km på bagen (feks 30.000) ved en forhandler, får feks 6 mdr 100% garanti på motoren og man er tilfreds med dette. Køber køretøjet.
Motoren får en fejl i topstykket inden for de første 6 mdr. Man reklamerer over fejlen, forhandleren får bilen og denne ringer så to mdr senere for at fortælle at bilen er klar til afhentning.
Som køber får man af forhandleren at vide at man har fået isat anden motor. (det var kun topstykket der var itu). Km er umiddelbart ukendt.
Hvad løber der så af ny garanti - de oprindelige 6 mdr er gået (to til rep.) er udløbet - men du står med en ombyttet motor som er "ny".
Du er faktisk lidt utilfreds med at du har købt din motor med meget få garanterede km - og står nu med en motor du intet aner om, som du ikke engang har hørt/kørt eller accepteret.
-Kan man kræve at topstykket bliver skiftet og du får din oprindelige motor med de få km i stedet for en der måske har gået 100.000 km? Løber der ikke normalt en "ny" garanti igen på den ombyttede motor på 6 mdr? - Eller har man mere garanti fordi de har ombyttet til noget du faktisk ikke kan få garanteret noget om?
Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
Til en advokat med det samme. Se om du kan gøre noget!
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
Men een ting er hvad der går af tid, noget andet er at man får noget der stiller dig ringere. De kan nemt oplyse at den "nye" motor har kørt 20.000km (en gang bla bla), men smide en motor i bilen der har gået måske 100-150.000km.
Forhandleren har skiftet hele motoren fordi det er nemmere/billigere for dem - men jeg får noget der måske har kørt rundt om jorden to gange.
Det er sgu dårlig stil. Man køber jo et køretøj med 30.000 km på bagen i en forhåbning om at man ved hvad man har at gøre godt med. Brrrr, hvor skal man bare passe på de forhandlere!
mar 2006
Følger: 23 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 209 Svar: 1.534
Du har en bil med km garanti og den er brudt, iflg loven kan du realiteten ophæve købet...
Enten skal sælger udskifte motor med fabriksny eller en tilsvarende hvis den gamle ikke kan fixes
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 60 Svar: 1.148
hvilken en bil drejer det sig om ?
jan 2007
Interessant.
Hvor finder du belæg for de ord? Det ville jeg gerne præsentere for forhandleren.
Jeg står faktisk med noget som jeg over for en evt køber en dag ikke kan garantere har gået mere end det der måtte stå på speedo. (Og nej det er ikke min Supra eller andre oprettede biler) haha
apr 2007
mar 2006
Følger: 23 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 209 Svar: 1.534
jan 2007
Det virker skørt med næsten 10 år gamle biler med så få km. -Min gamle tantes 12 år gamle Kadett E Life havde kørt 6000km da hun døde. De små perler findes. Nu står jeg med ral.
apr 2007
Det kan ikke være rigtigt uanset om der er andre der har gjort det i andre situationer.
Det er jo heller ikke ok at køre overfor rødt, fordi andre tidligere har gjort det.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 235
MEN er dog fulstændig enig med resten af "feltet", 2 måneder er sgu for lang tid at vente på en reperation !!!
Reklamation/motorskift på garanti.