{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Ang citroen ax 1,1 1994 {{forumTopicSubject}}

Hey! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe... Jeg har en citroen ax som bliver ved med at skyde luft ud af det hul der sidder lige nede under køler dækslet? Og engang imellem skyder den bare vandet ud af det lille hul.??? hva kan det være. vandpumpe køre og blæser køre og der er varme i kabinen???? Den har heller ikke start problemer kun når det er rigtig koldt men det har alle gamle biler jo næsten... Og hvis der er nogen der ved hvad der er galt må de gerne skrive det hurtigst muligt.... ! På forhånd tak...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang citroen ax 1,1 1994
  • #1   26. jan 2010 Har du fyldt den op på max mens den var kold. Og er den ordentlig luftet ud???

• #2   26. jan 2010 Ja det kom jeg til en gang.. men det er tømt af og hældt nyt i. ehm.. Det ved jeg ikke rigtig om den er luftet ud. men næsten alle jeg har snakket om siger det er toppakningen men ville lige høre fra nogen andre osse.

• #3   26. jan 2010 Hvis en bil ikke er ordentlig luftet ud, så kan den lave samme symptomer som hvis toppakningen var gået. Så derfor er det ret vigtigt at dette er gjort.

• #4   26. jan 2010 Okay smiley Den ryger som HELT hvidt ud af udstødningen selvom den er kold smiley

• #5   26. jan 2010 Det er netop når den er kold at den vil ryge mest når det er så koldt, Eller dvs det er faktisk nærmere damp.
    Det er normalt ikke et problem med toppakninger på disse motorer, men det hænder da selvfølgelig.

• #6   26. jan 2010 Kan det oss være derfor den skyder vandet ud engang imellem.. og det sjoveste er at der kan gå flere dage uden der er noget også lige pludselig skyder den vandet ud også er der ikk mere vand.

• #7   26. jan 2010 Okay kan se du har haft lidt citroener så du må vide lidt mere om dem end mig hehe har aldrig haft en citroen og det er min første bil smiley

• #8   26. jan 2010 Ja jeg har haft nogle stykker og er uddannnet i dem, så jeg har da rodet lidt med det. Hvor er du fra i landet???

• #9   26. jan 2010 Jeg er fra fyn smiley Okay jamen så kan det være jeg kommer til dig igen hehe hvis du er udannet i det smiley

• #10   26. jan 2010 Det er bare iorden.
    Men se om du kan få den rigtig luftet ud, og så se om den stadig gør det, og husk, i denne kulde på du ikk fylde op til max da vandstanden stiger når bilen blir varm.

• #11   26. jan 2010 Kan du fortælle mig hvordan man lufter den rigtigt ud smiley

• #12   26. jan 2010 Åben helt op for varmen, og så sidder der en unbracho til højre for topstykket muligvis en skrue i højre side af køleren og så sidder er en skrue eller 2 på en af kølerslangerne.
    Du åbner det hele og hælder kølerværske (50/50 med vand) på, indtil det kommer ud af de forskellige huller, og lukker dem en efter en. Tag så og hold en finger for det lille hul du snakker om under låget og så laver du ellers mund til køler, husk at tørre den af først for det smager ik fantastisk. Men du sætter munden ned til køleren og holder et vedvarende tryk, mens du åbner en udluftingsskrue til der kommer vand ud, og kun en af gangen. Du må selvfølgelig godt trække vejret ind imellem. Når du er færdig, ser du at der er vand nok på og starter bilen og lader den stå et minut, sæt låget på og lade den blive varm, dvs til blæseren starter. Sluk da bilen, og der vil nu være en lille smule tryk i systemet, og du løsner igen luftskruerne til der kommer vand ud, og igen kun en af gangen, og pas på fordi vandet er jo kogende varmt.

Skru nu dækslet af, og fordi den nu er varm fylder du så op til max mærket, og den er luftet ud.

Det lyder måske lidt mere avanceret end det i virkeligheden er.

• #13   26. jan 2010 Forresten, det er den smule tryk der er i systemet når den er varm der skal gøre den funktion du før lavede med munden. Du må ikke skrue låget af køleren før end at du er færdig.

• #14   26. jan 2010 Tusind tak for hjælpen smiley

• #15   26. jan 2010 Velbekomme. Og skulle den mod forventning stadig lave vrøvl, så er det desværre nok din toppakning.

Kommentér på:
Ang citroen ax 1,1 1994

Annonce