{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.434 visninger | Oprettet:

Instrument lys i Altea {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvis jeg skal have lys i instrumentbordet i min Altea, skal jeg dreje på lyskontakten.

Mit spørgsmål er så, om jeg kan lade den stå i den position hvor der er lys. Sådan så jeg ikke skal dreje den hver gang jeg skal køre.
For har lagt mærke til at efter 1-2 min, når jeg er gået ud af bilen og har glemt at slå lyset fra, så slukker det selv.
Eller er der noget andet som ikke slukker helt, som så står og tapper den for strøm?

Eller kan man få ændret i computeren eller lign. så der altid er lys i instrument bordet når nøglen er i.


På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Instrument lys i Altea
  • #1   27. jan 2010 Hvis den står på positions lys er det jo ikke nok. Så skal du samtidig have nærlys tændt om dagen. Om aftenen er det ulovligt med positionslys+tågelys. Grunden til der ikke er lys er jo det kan være svært at se om dagen alligevel, derfor de fleste biler har kørelys nu til dags. Om aftenen skal du faktisk have dit nærlys tændt, hvorved du skal dreje kontakten og der lyd i hele instrument bordet så du kan se dine instrumenter...

  • #2   27. jan 2010 Smut ud til Seat.. Så koder de den så den lyser i instrumentbordet når der er nøgle i..

    Troede det var standart i alle Seat Altea at der var lys i instrumentbordet. Var der da på de 2 jeg havde "2.0TDI & 2.0 TDI FR" smiley

    (mener faktisk os at kunne huske man selv kan kode det i border computeren ?? Kig evt i instruktion bogen)


  • #3   27. jan 2010 skru den helt til høje og det starter automatisk når du starter bilen. Endvidere har du " comming home " hvor du selv kan bestemme hvor lang tid lyset skal lyse efter du har forladt og låst bilen. Smart hvis du skal have lys til hoveddørlåsen evt.

  • #4   27. jan 2010 Tue P - Det var også det jeg mente om der var.

    For når den er der, så slukker den efter 1-2 min. Men var bare i tvivl om det var den rigtige måde at gøre det på. Uden at den tapper batteriet for strøm.

    Men dvs. at jeg godt kan lade den være drejet helt til højre om natten også.


  • #5   27. jan 2010 jeps - det er hele pointen ved comming home smiley

    Du kan også ændre i tiden, ved at holde knappen nede på enden af viskerarmen - den nederste del af enden. Så kommer du ind i menuen, tag setup og gå ind under lights og der kan du ændre det i sek. Har sat min til 30sek, da jeg var træt af at folk råbte efter mig at jeg skulle slukke lyset. Det er også i den menu du kan ændre L/100km til km/l.


  • #6   28. jan 2010 Tue P - Mange tak.

Kommentér på:
Instrument lys i Altea

Annonce