996 visninger
|
Oprettet:
Tuning af Seat {{forumTopicSubject}}
Hej BG!
Overvejer få tunet min XL'er - Der er jo en del som omprogrammere bilens motorstyring så den kan få optil ca. 215hk (std. 160)
BSR
Landberg
Palms
Digituning
og der findes mange flere!! Er det nogen her på BG som har prøvet denne metode og kan give nogle feedback's gode som dårlige?
mvh
JOJO
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 35
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Du skal da også regne med, at Hessteknik og de andre bare indlæser et standardprogram - og så får den lige en lille finjustering hist og her. Der er stort set ingen forskel.
Jeg har et færdiglavet program til min, som er lavet til alle 150 hk TDI'er og ikke bare min egen. Der er stort set ingen forskel.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det tager heller ikke fx RH mere end 5-10 min at lave selve kodningen. Det, der tager tid, er næsten kun klargøring til rulning osv.
Hvis du har oplevet ved Hessteknik, at det har taget længere tid, skyldes det måske, at erfaringen ikke har været så stor inden for netop din motor - eller at han ikke har haft et program i forvejen og derfor har været nødt til at lave programmet fra bunden. Men det bliver programmet altså ikke bedre af...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg taler om et standardiseret program, der indlæses i motorstyringen - akkurat ligesom Hessteknik gør. Et standardiseret program er måske bare kun 95 % egnet til ens egen bil, fordi det også skal passe til alle andre modeller magen til.
Det er så de sidste 5 %, Hessteknik tager sig alt for godt betalt for. Eller dvs. hans timeløn er sikkert ikke over standard - men som almindelig forbruger, der kører i en helt standard bil, vil forskellen ikke være måske 2-3.000 kr. ekstra værd.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Til daglig mærker man ingen forskel. Bilen er ligeglad. Derfor synes <i>jeg</i>, at det er spild af penge at give 5-6.000 kr. for det, når man kan få et standardiseret program for måske 2.000 kr. indlæst.
At du meget gerne vil have det 100 % er jo så op til dig selv. Det er kun din egen pengepung, det går ud over.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 44 Svar: 542
okt 2002
Følger: 43 Følgere: 46 Svar: 35
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det er præcist, hvad jeg har prøvet at skrive mig til Det, jeg kalder et standardiseret program, er det program, der måske har taget 10-20 timer at lave. Det er dét program, der genbruges i efterfølgende biler.
Finjusteringen fra bil til bil vil blot mangle i forhold til en "rigtig" tuning. Man vil altså kun opnå måske 95 % (bare for at slynge et tal ud) ved en standardiseret tuning, mens en individuel når op på de 100 %.
Personligt synes jeg ikke, det er de sidste 3-4.000 kr. værd t få de sidste måske 5 %, men det er der jo andre, der synes - og det er helt fint ...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Men noget helt andet er, at man da stort set kun hører gode historier om dit arbejde, så du må jo tydeligvis vide, hvad du laver...
Tuning af Seat