{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.548 visninger | Oprettet:

snekæder {{forumTopicSubject}}

hej alle jeg skal formentligt til bornholm og hente en bil onsdag flyver derover og kører hjem . og som bekendt så ligger der jo en del sne der ovre så jeg ville tage nogle snekæder med fra arbejdet.

mit spørgsmål er så jeg har ikk fået svar på om det er vinter eller sommerdæk der sidder på bilen. hvis det er sommerdæk kan jeg så bruge snekæderne og kører hele vejen hjem på dem selvfølgelig med stærkt nedsat hastighed 80 på motorvej ellers sådan noget.

og spørgsmål nr.2 er det meget vigtigt at det er præcis de kæder der passer til dækstørrelsen eller kan nogle der er tæt på gå an.

Rasmus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snekæder
  • #1   31. jan 2010 Mener højest man må køre 40-50 km/t med snekæder

• #2   31. jan 2010 Max. 50 km/t med snekæder, og de skal tjekkes hver 5 km.

• Simsam
    Simsam Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 92
    #3   31. jan 2010 Det larmer så meget at det er fuldstændigt uudholdeligt at køre med dem. Vil sige maks. 20 km/t

• #4   31. jan 2010 Du finder hurtigt ud af, hvor stærkt du ønsker at køre med de snekæder. smiley Perfekt til et område der er totaldækket af det pulver, men når du når til astfalt.. Nej. lad vær smiley Fut du afsted med dine sommerdæk. Hvor langt skal du egentlig køre?

Kommer selvfølgelig også at på vejret i morgen.

• #5   31. jan 2010 Behøver du da ikke kæder for..!

• #6   31. jan 2010 hvis det er sommer dæk må du ikke køre i gennem sverige...

• #7   31. jan 2010 Du kan slet ikke køre så langt og hurtigt med kæder! Det er ekstremt ubehageligt at køre med, hvis der bare er en lille smule asfalt - også når man kun kører 20 km/t. Når man kører på sne, kan man køre 30-40, men ikke hurtigere! Det ødelægger dæk, fælge, skærme, og måske mere. DON'T!

• #8   31. jan 2010 Og selvom det skulle være lovligt at køre 80 km/t med kæder, så ville de baske dine skærme til ukendelighed.
    Brug kun kæderne, hvis der ligger meget sne.
    Og de er ikke sjove at køre med, på ren asfalt, heller ikke lovligt.

• #9   31. jan 2010 okay tak det viste jeg sku ikk perfetkt jeg tror nu også der er vinterdæk på den.. jamen siden det er bornholm kan det jo ikk være meget mere end 30 km maks så jeg tager dem bare med at kører på selve bornholm så tager jeg dem af på færgen. og tøffer hjemad.

med hensyn til ditancen i alt så vil jeg skyde på der er ca 150 km fra ystad til tisvilde hvor jeg bor

Rasmus

• #10   31. jan 2010 hey..
    jeg er herovrefra..

der er ryddet nu og du behøver ikke kæder eller noget hvis at du er her over mellem 4 om morgenen og er taget herfra ved 18-tiden der stopper de med at rydde de større veje, men det er somregel ikke noget problem hvis bare man kan finde ud af at køre i snevejr!!! hvilken bil er det du måske skal købe herovre fra?

Kommentér på:
snekæder

Annonce