{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Sager der nager.... Mening... {{forumTopicSubject}}

Hej

Det bliver ofte diskuteret fart herinde og ulykker med meget forskellige holdninger...

Hvad mener i om programmet her til aften, men manden der kørte over for rødt lys og en blev dræbt......

Har retssystemet frjlet fra start af, eller er det billistens skyld...

Ja kom bare med jeres mening dem der har set udsendelsen her til aften... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sager der nager.... Mening...
  • #1   4. feb 2010 Det menneskelige sind er uransageligt, og derfor ved man aldrig præcist, hvilke bevæggrunde der er for en given lovovertrædelse. Jeg har tillid til, at retssystemet straffer folk for det, de har forbrudt.

• #2   4. feb 2010 Ja netop,,, jeg tror ikke på at hævn er vejen frem....

Mange har prøvet ubevidst at køre overfor rødt, eller køre for hurtigt.....

Og netop manden har fået domme tidligere og derfor mit spørgsmål, skulle han havde haft en dom tidligere eller hvad,,, mange syntes jo politiet er uretfærdige,,, men har man fået det at vide en gang må det jo være nok, men straffen er jo åbenbart ikke hård nok,,, hvorfor skal det evt. gå så langt inden kortet ryger eller bilerne konfiskeret omgående...
    Eller hvorfor kan folk uden kørekort indregistrere en bil eller motorcykkel...???

Er det ikke fordi der et sort hul i lovgivningen eller straffene når folk jio ikke selv kan finde ud af det på egen hånd,,, når de nu ikke kan se alvorligheden selv... ;-))

• #3   4. feb 2010 heidi M: Det med at folk kan indreg. køretøjer uden kørekort, er noget, som jeg heller ikke fatter. Det må være et brist i systemet.

Hvad angår selve forbrydelsen, så er der aldrig to baggrunde, der er ens, og dermed skal alle sager (heldigvis) vurderes individuelt. Personligt mener jeg, at strafferammerne på visse forseelser i DK er alt for slappe.

• #4   4. feb 2010 Ja kan kun give dig ret,,, men har retssystemet så ikke lidt ansvar også, da jeg har set utallige af bilister der skulle være sat ordentlig i rette i tide.. smiley

• #5   4. feb 2010 Jeg tror at ham Jannick der kørte over for rødt har det mindst ligeså træls med at sku ha det på sine skuldre at ha dræbt et menneske resten af sine dage, som det at hvis han stadig sad i fægsel...
    Men at han var blevet taget før (inden det gik galt) burde skærpe straffen.

En ting jeg især lagde mærke til var at i et avisudklip om ulykken stod der i siden "De unge vilde med at køre bilræs".
    Hvor fanden kom det ind i billedet?
    Manden ville bare hjem efter en hektisk og stresset arbejdsdag?
    Han var sku ikke ude og køre alt hvad hans "Vrsæjser" ku trække for rødt lys...
    Han overså det bare, og jeg har gjort det samme i selvsamme område, fordi jeg bare aflæste det grønne lys i svingbanen og tog det røde lys for værende forakørende længere oppe af vejen.

Mener man må køre de 70 på stedet så det er jo ikke det dobbelte han har kørt for stærkt som det ku lyde når de siger han kørte 100 inde i byen.

Han har handlet utroligt dumt og gjort det flere gange, men han er ikke ligefrem Peter Lundin...

• #6   4. feb 2010 Netop,,, men jeg mener bare har syatemet ikke også en skyld hvis man snakker om skærpet straf,,, tror da der en mange der alt for sent ser alvorligheden i det de gør bevidst ller ubevidst,,, men bliver de stoppet flere gange skal de vel ikke blive ved med at få chancer eller mildere domme, og at der skal ske noget alvorligt som dette før der sker noget...
    Dem der var blande de 6 der blev remt snakker jo om hævn og en alt for lille dom,, det er jo sket og det kan man jo ikke ændre,,, men man kunne måske have undgået det..

Jeg kørte i tidernes morgen taxa,, og havde engang imellem en med der skulle vurdere i sager hvor kørekortet skulle frakende, bla. taxachauffører og lastbilschaufføere, sælgere med mere...
    Hun sagde engang da vi snakkede om fartbøller o gfrkendelse at tit så de på om det var folks levebrød og at dommene blev mere lempelige da man ellers tog levebrødet fra folk, og at det kunne spille en rolle i afgørelserne..
    Hvorfor ikke være lidt mere hård inden det ulykkelige sker..?

Kommentér på:
Sager der nager.... Mening...

Annonce