{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

nedsætte totalvægt ?? {{forumTopicSubject}}

Hej Hej..

Har fået tilbudt en super fin Toyota Sportsvan 2,2 TD fra 2001..
Een ejers privatbil med 198 tkm på bagen og fuld servicebog fra Toyota..

Er ikke så meget i tvivl om at jeg skal købe den, for det er næsten på plads, men har et par andre spørgsmål.:

Jeg kører ca 8.000 km årligt for arbejdet, hvilket også fremgår af min lønsedler, så jeg kan få den årlige vægtafgift til ca 6000,- istedet for 9100,-
dvs jeg reg den som halv erhverv og halv privat

Der var dog een der sagde at jeg kunne få den vejet ned til under 2 tons, men det kan jeg simpelthen ikke finde noget om, er der nogen der kan hjælpe mig??

Hvis man kan, så koster det sikkert et eller andet, nogen der ved??

Mvh

Dan P.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nedsætte totalvægt ??
  • #1   5. feb 2010 forresten.....

Skal min arbejdsgiver skrive under på et eller andet når jeg laver ejerskifte??

Mvh

Dan P.

• #2   5. feb 2010 Hvis du vejer den ned til under 2 tons skal du betale afgiften op til 95%.

• #3   5. feb 2010 du kan ikke veje den ned mere

• #4   5. feb 2010 jt ! jo det kan man godt.

det eneste der kræves er at man betaler diffarancen op til 95 % afgift.

• #5   5. feb 2010 er ret sikkert på at det er blevet ændret igen,da der var mange der gjorde det engang,men det hul lukkede regeringen

• #6   5. feb 2010 De lukkede hullet dengang man ikke skulle betale differancen op til de 95% afgift.

Det hul der blev lukket var at man forblev på den lave afgift 30% når man nedvejede bilen.

• #7   5. feb 2010 Man kan sagtens betale den fri til 95% afgift,her er et par eksempler.
    http://www.dba.dk/toyota-sportsvan-20-d-4d/id-60157324/
    http://www.dba.dk/ingen-strafafgift/id-64056475/

• #8   5. feb 2010 Her er den formular hos skat,der skal udfyldes http://www.skat.dk/Blanketter/21016.PDF

• #9   5. feb 2010 Her er lidt info,sakset fra suzuki's hjemmeside
    Er der i dag overhovedet nogen ide i at overveje at nedveje min Grand Vitara, som der blev talt en del om fordelene af i 2007?
    Opdateret: 20.04.09
    Nej. Det hul i lovgivningen som opstod i forlængelse af omlægningen af afgifterne sidste år, er lukket. Det vil sige, at man ikke kan opnå en lavere tillægsafgift for privat anvendelse (den såkaldte misundelsesafgift) uden samtidigt at udløse en ekstra registreringsafgift på bilen (forskellen mellem 30% og 95% afgift).
    Er bilen derimod registreret første gang efter den 25. april sidste år, og er der i den forbindelse betalt nye afgiftssats på 50%, vil en nedvejning ikke udløse ny registreringsafgift, ej heller en reduktion af misundelsesafgiften. Kun af vægtafgiften (se spørgsmål ovenfor).
    Kan jeg veje min Grand Vitara Van 75 kg ned og derved få en lavere vægtafgift?
    Opdateret: 20.04.09
    Såfremt din Grand Vitara Van er indregistreret efter den 25. april 2007, kan du godt veje totalvægten ned til 2.000 kg og derunder, uden at det udløser en ekstra registreringsafgift. Dermed vil du kunne spare kr. 1.330 på en benzinmodel eller kr. 1.510 på en dieselmodel i vægtafgift om året. Den såkaldte misundelsesafgift på kr. 5.040 vil dog være uændret.
    For at få bilen nedvejet, skal den til syn. Her udfyldes et skema med den ønskede nye vægt. Herefter kan du få bilen omregistreret på motorkontoret. Ændringen vil ikke påvirke de tilladte anhængervægte på nogen måde (se i øvrigt spørgsmål ovenfor).

• #10   5. feb 2010 Der er kommet nye regler i 2010 smider lige link og info herind når jeg får fat i min kammi, han var på skat og betale for nedvejning af hans Honda Strem fra 2001 i sidste uge, mener han sparer det han skulle betale for nedvejningen på under 2år i misundelses-afgiften...Vender lige tilbage og Dan.P sender også lige en PM til dig med det jeg finder ud af......

• #11   16. feb 2010 Så fik jeg købt den sportsvan...

Det viste sig at den var fra 01/2000 og ikke fra 2001, men med 181.000 km på klokken i en 2,2 TD så burde der være masser af kilometer i den endnu...

Den er nysyntet i december 2009 hvor den fik en ny generatór og gløderør i forbindelse med service.

Fuld servicebog.....

Det eneste der er at komme efter på bilen, er at den er kæmpe beskidt på de forreste dørsider, og så har den en blød bule i bag efter et mislykkes forsøg med at bakke med en trailer....

Måtte slippe 18.500,- for den, og vægtafgiften med misundelsesafgift bliver ca 6550 for kan få den til halv misundelsesafgift da jeg bruger bilen i mit arbejde......

• #12   16. feb 2010 Her er noget om de nye regler ang. nedvejning.....
    Det er interessant for biler fra 1998 til 2007.

Du kan læse om det på :
    http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2372195&ForumID=9

Min kammi kom af med ca.6000kr for en Honda Strem 2,o AUT. 2001 det er hvad han sparer det første år

M.V.H.
    Dannie.M

Kommentér på:
nedsætte totalvægt ??

Annonce